X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה נרוויח מזה בעצם? ראשית, נתחיל להחזיר את אמון הציבור במקבלי ההחלטות ובנבחרי הציבור
▪  ▪  ▪

בימים של מפלגות וסיעות הופכים פניהם ועורם בקצב הסמבה, בעת בה נאמנות לבוחרים, לרעיון ולדרך, זו המלצה ריקה מתוכן, בזמנים בהם סדר היום נקבע לפי פרשיות וטרגדיות ולא לפי תוכניות ארוכות שנים, ובעולם בו הכיס והכיסא מניעים מקבלי החלטות, הגיעה העת להחזיר את אמון הציבור בכנסת ובממשלה.
ממשלות אכן נבחרות על-ידי האזרחים, אולם הקשר בין סדר היום של הממשלה הנבחרת לבין רצון הבוחרים, הוא כשל שמיטה להר סיני. מדינת ישראל מחליפה בשנים האחרונות ממשלות כמו גרביים, ובשל כל עובדות אלה ועוד, זהו הזמן להתאים את הדמוקרטיה למציאות הישראלית, הכל כך ייחודית - משאל עם!
משאל עם שנתי, בו יועלו מספר סוגיות רמות חשיבות, הנוגעות לגורלם של כלל אזרחי ישראל. במשאל עם זה, יידרשו האזרחים לדרג את חשיבותן ולחוות דעתם על הנושאים אשר בית המחוקקים הישראלי וממשלת ישראל מחוייבים לטפל בהם, בסדר חשיבות ובדרך שהאזרחים קובעים, ולא הממשלה או עורכי החדשות הכתובה והאלקטרונית.
משאל עם אשר יעסוק בנושאים כמו חינוך, ביטחון, הינתקות, חברה, כלכלה ועוד.
תוקם ועדה, או שבעצם לא נקרא לזה ועדה, ועדות לא עשו לנו טוב אף פעם. יוקם גוף סטטוטורי - "מועצת משאל עם" (נשמע יותר טוב), אשר תפקידו יהיה לגבש, מדי שנה, משאל עם הכולל בתוכו מספר שאלות הרות גורל. המועצה תבנה את השאלון מתוך מחקר ובדיקה של כלל הנושאים העומדים על הפרק.
בנק הנושאים יובא לדיון ומתוכו ייבנה משאל העם, אשר יענה על מספר שאלות הקשורות בסדרי עדיפויות ואסטרטגיה. המועצה תורכב מייצוג מלא של כלל אזרחי ישראל. אם תשובות זה לא החלק החזק שלנו, אז אולי שאלות יהיה למועצה כזו יותר קל לנסח.
מה נרוויח מזה בעצם? ראשית, נתחיל להחזיר את אמון הציבור במקבלי ההחלטות ובנבחרי הציבור. שיעור ההצבעה מבחירות לבחירות יורד, הציבור מצביע או לייתר דיוק מאמין בנבחריו "ברגליים".
גם אם הכנסת והממשלה לא יחוייבו הלכה למעשה ממשאל שכזה, כולנו נקבל פרספקטיבה, אשר תבהיר עד כמה נבחרי הציבור שלנו מחוברים לאלה אשר שולחים אותם למילוי תפקידם.
תוצאות משאל עם שנתי יבהיר לבית המחוקקים ולממשלה מה חשוב ומעניין את הציבור הישראלי, מה ראוי לקידום מבחינתו ולאור רמת ואופן הטיפול בנושאים, המפלגות יבחנו על-ידי ציבור הבוחרים.
לצד דוחות והמלצות של המטכ"ל, אמ"ן, המוסד השב"כ וגופים אחרים, המונחים על שולחן הממשלה ומחייבים את התייחסות הממשלה, יונח גם דוח "מועצת משאל עם" בו אזרחי מדינת ישראל יביאו לשולחן הממשלה ולכנסת את דבריהם.
נקרב בין דמגוגיה למעשים, נבחן כולנו האם תיקון חברתי זה להוריד בקצבאות, האם לעשות ביטחון זה לבנות חומה, האם להלחם בתאונות דרכים זה להגביל מהירות, האם לבנות מערכת חינוך זה לפנות לעמותות בבקשה להזין ילדים בבית ספר.
אזרחים יוכלו להעלות לסדר היום נושאים שהדיבורים אודותם עולים על המעשים הקשורים בטיפול בהם. לשם דוגמא, תאונות הדרכים, מכת מדינה שתופסת כותרות בגודל ובמיקום של מצב החסה במדינת ישראל, אזרחים יודעים מה זה ה"אי היווני" יותר ממה שהם יודעים מה זה "אי תנועה", העולם התחתון והמלחמה בו ועוד ועוד.
נקבל מנגנון מישוב לעם, על פעילות נבחרי ציבור, קצת שונה מ"תן ג'וב קבל משוב", מנגנון שיאפשר לנו לבחון האם מי שבחרנו בו מקיים את מה שהבטיח ובאיזו דרך.
לגבי שאלת "האיך", אולי יצא לנו האזרחים משהו טוב מחברות הכבלים אשר שודדות אותנו לאור יום ובאופן חוקי, והשלט האינטראקטיבי יוכל לשמש אותנו גם להביע את תמיכתנו או מורת רוחנו מאיך שנבחרינו מתנהגים... בלחיצת כפתור. ועם ישראל חי.

תאריך:  19/09/2004   |   עודכן:  19/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי פוקס
מה אני אמור לומר? שחברי מרכז המפד"ל אינם מייצגים את הציבור שלנו? שהמפד"ל הלכה שמאלה מהליכוד?
אביתר בן-צדף
אכן שינוי אמיתי: חידוש מבית-מדרשה של "שינוי" - עושק והלנת שכר מחד גיסא ועיוורון סלקטיבי מאידך גיסא; צמד שרי "שינוי" הולמים את העם היושב בציון וגם מגיעים לו
ישראל דויד
- על השבת אבדה לגוי ועל אחריות לאומית של היחיד; חז"ל מסתמכים על כתוב מוקשה בפרשת השבוע שעבר, כדי לבקר בחריפות השבת אבדה לגוי. מה ניתן ללמוד מהדבר המוזר הזה, על דברי תורה, על האחריות הלאומית של היחיד, ועל גדרי הצדק האינדיבידואלי?
שושנה ויג
ראיון בלעדי של שושנה ויג עם המשורר הירדני זכריה אברהים אל-עומרי; "בתקופת רבין ותקופת מלכותו של המלך חוסיין, ביקרו בישראל 100,000 ירדנים. אחר הסתלקותם של שניהם הכל התמוסס, חל שינוי בהלך הרוח, הקנאות נעשתה שלטת"
אלכס לוין
אני מאחל לכל תושבי מדינת ישראל כי מהדורות החדשות ישודרו פעם אחת ביום וכי הידיעות המסעירות ביותר יהיו תחזיות מזג האוויר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il