X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
החותמים על גילוי הדעת נגד ההתנגדות מכונים קצת בציניות 'פעילי ימין', משל היו פעילי תנזים או פאתח; תגובה ליהונתן גפן;
▪  ▪  ▪

'שנה טובה וסליחה נקודתית' מבקש יהונתן גפן מקוראיו הנפגעים (מעריב, ערב ראש השנה התשס"ה). מעשה אבירי ואצילי כמתבקש בעשרת ימי תשובה.
לרגע חשבתי שמשתנים סדרי בראשית, שיהונתן גפן יבקש סליחה? שורה לאחר מכן, מוסיף בעל הטור מזה שנים רבות מדי, 'לעומת זאת כסטיריקן, העבודה שלי היא לפגוע באנשים החזקים והמושחתים, שאם לא תפגעו בהם, הם יפגעו בכם ויהרסו לכם את החיים'.
אכן סידור עבודה די טוב במשך 20 שנות כתיבה. עוד מוסיף מר גפן, 'כל אלה שפגעתי בהם בכוונה ובמחשבה תחילה יכולים לקפוץ לי, ואם לא פגעתי בהם השנה, אני מבטיח להשתדל יותר בשנה הבאה'.
יהונתן גפן לא מחכה לשנה הבאה, כבר בפיסקה שלאחר מכן, הוא שולח את חציו המרהיבים על החזקים והמושחתים, פרופ' בן-ציון נתניהו, אליקים העצני, מאיר הר-ציון, טען כי הרהיבו עוז לקחת את התואר המיועד אך ורק לשמאלנים: אנשי רוח.
על גילוי הדעת 'המתלהם' חתומים רופאים, מדענים, סופרים, חקלאים, רבנים. הם בעיניו חזקים ומושחתים ועל-כן יש לתקוף אותם ללא רחם, 'ושיקפצו לו'. זו השפה הראויה למה שנותר עוד מהשמאל ההזוי.
'אם הם מייצגים את האנושות, אני לא בטוח שאני רוצה להיות חלק ממנה', מוסיף 'איש הרוח האמיתי' מהשמאל. וכל מיצג האווילות הזה מופיע קבל עם ועדה על עמוד שלם בעיתון החג. פעם חיכו למוצא פיהם של היסטוריונים ואנשי הגות ופילוסופיה בעמודים החגיגיים של העיתונים מכל הקשת. פעם ספרו את השעות עד שיופיע הגיליון המוגדל מעוטר בשיר של אורי צבי גרינברג, או מאמר ביקורת של פרופ' ברוך קורצוויל, והתחרות בין העיתונים היתה מי ישכון בין דפיה. וכאשר פרופ' לייבוביץ התעמת עם פרופ' אלדד, לא היה חשוב כל-כך מי ימין ומי שמאל.
והיום מלאו דפים בצבע דוגמניות לצד חרזנים, זמרים לצד כדורגלנים, ועוד פעם סושי ועד פעם מסעדה, משל היינו לבית תמחוי משודרג. וכאשר מבקש היסטוריון בעל שם עולמי לומר דבר מה נגד עריצות שלטונית, עורך דין מנסה לסייג ולו במעט את הדיקטטורה השיפוטית, מדען החפץ בדיון שכלי בתוצאותיו ההרסניות של עידוד הטרור, אין פותחים להם שער או פורסים שטיח לשמוע את משנתם, הם נאלצים לשלם כסף בעבור מודעה בעיתון. ואין קץ לבושה.
פעם וגם היום, טוענים כנגד הימין שאין לו אנשי רוח, שמצביעיו צ'חצ'חים, לא מתגייסים ליחידות העילית, שרמת ההשכלה שלהם מגרדת את האדמה. אספסוף היא מילה נרדפת למצביע ליכוד ממוצע, פרשנים מומחים מתארים את כינוסי מרכז הליכוד כספארי של בני אדם. עבדכם הנאמן החתום על שורות אלה, חתם על גילוי הדעת המדובר. צר לי באמת לאכזב חלק מהקוראים וגם את יהונתן גפן. על המודעה לא מופיע בשום צורה צמד המילים 'אנשי רוח' ואני כן שייך למחנה המצביעים שנואי נפשו של גפן.
חברי הרבים ואני חתומים בין השאר על המשפט: "אנו מצהירים שהגרוש והעקירה הם פשע לאומי ופשע נגד האנושות, גילוי של עריצות רשעות ושרירות לב, המכוון לשלול את זכותם של יהודים, באשר הם יהודים, לחיות בארצם".
אני גאה להיות שייך למחנה אשר הוציא מתוכו 'נמוכי קומה' כאורי צבי גרינברג, משה שמיר, נעמי שמר, ישראל אלדד, חיי הזז, ש"י עגנון, נתן אלתרמן, ברוך קורצוויל והרשימה עוד ארוכה. אני גאה להיות שייך למחנה עצום ורב של פשוטי העם אשר בחושיהם הטבעיים השכילו לנבא שאוסלו הוא אסון מתמשך, ושכניעה כה מבישה לטרור מניחה אותנו באותו מישור עם מדינות תומכות טרור.
אל תמהרו לתבוע אותי על הסתה, מפני שלומר שראש הממשלה מתנהל בשנה האחרונה כדיקטטור, לא תעמוד מול הכרזתו של יהונתן גפן: אני אהיה הראשון לידות את האבן הראשונה, במלחמה מול החרדים. הבג"ץ קבע שזו סתם מטאפורה.

תאריך:  22/09/2004   |   עודכן:  23/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גבי עטר
דאגה לחלשים או פופוליזם זול?
איתמר רועי
ביבי הישן והטוב, "דבר" שקם לתחייה ויום הדין שהולך ומתקרב. רשמים מהארץ המובטחת.
אילן יוגב
איברי הגוף התווכחו ביניהם - מי מהם הכי חשוב ומי מהם ראוי להיות המנהיג
פרופסור ג'רלד פרמן
שרון מוליך אותנו לסימן שאלה ועל כך מוכן להרוס חייהם של אלפים מאיתנו
אביתר בן-צדף
המיתוס השקרי של מחדל מודיעיני מאפיל על הלקח העיקרי ממלחמת יום הכיפורים: צה"ל ומפקדיו נכשלו בקרב כיוון שלא הוכנו למלחמה; גם ברמה המוסרית כשל צה"ל: עיינו בערכים הפקרת לוחמי המעוזים, מתקפת-הנגד בשמונה באוקטובר, החווה הסינית ועוד; כך הוכנה התשתית לכישלונותינו הצבאיים הבאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il