X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"הקופסה הכחולה"

מי שייכנס היום לאתר האינטרנט של הקרן הקימת לישראל (www.kkl.org.il/kkl) ימצא שהיא מבקשת להעביר מסר בשלושה צבעים, שהראשון מביניהם הוא: "רכישת אדמות ראשונות בארץ ישראל על-ידי העם היהודי בשביל בני העם בארצם".
עוד ימצא הגולש את "סיפורה של הקופסה הכחולה", וכך היא מתוארת: "אמצעי עממי ואהוד למימוש החזון הציוני של הקמת מדינה יהודית. התרומות שנאספו באמצעות ה"פושקע" (הקופסה הכחולה) היו מכשיר לגאולת קרקע, שעליה יקום הישוב היהודי בארץ ישראל. אך הקופסה לא היוותה רק כלי לאיסוף כספים, אלא הפכה מראשית דרכה לאמצעי חינוכי חשוב להפצת התודעה הציונית ולחיזוק הקשר של עם ישראל עם אדמת מולדתו". אותה קופסה כחולה מפורסמת נושאת עליה את מפת ארץ ישראל, ללא "הקו הירוק" וללא "השטחים", אלא ארץ ישראל האמיתית, לפני שמכחישי הציונות החלו להציעה לאויב במסגרת התוכניות ההזויות של שטחים תמורת טרור.
האם הקרן הקימת כיום נאמנה לעקרונות הציונות ולעקרונות היסוד שלה עצמה, או שמא הצטרפה אף היא למכחישי הציונות, שבמקום לפעול "להפצת התודעה הציונית ולחיזוק הקשר של עם ישראל עם אדמת מולדתו" מתכננים לנתק יהודים מבתיהם על אדמת מולדתם, רק בגלל היותם יהודים? חוששני שגם מוסד ציוני היסטורי זה מתנתק מערכיו ומעקרונותיו.
המכון לחקר מדיניות קרקעית ושימושי קרקע, השייך לקרן הקיימת לישראל, עורך כינוס בנושא (13.10.04): "היהיו השלכות קרקעיות להתנתקות?". עיון בתוכנית הכינוס מצביע על ניגוד ברור בין תכלית קיומה של הקרן הקיימת לישראל לבין התוכנית לגירוש יהודים מבתיהם בארצם. גם רשימת המרצים מעידה על ההינתקות מערכי הציונות. ביניהם: אהרן אברמוביץ, מנכ"ל משרד המשפטים ומי שעומד בראש ועדת המנכ"לים לענייני התוכנית האנטי-ציונית; יונתן בשיא, שהסכים לעמוד בראש מינהלת הטרנספר ולבצע את המלאכה הבזויה של גירוש יהודים מבתיהם בארצם רק בגלל היותם יהודים; אהוד אולמרט, יד שמאלו של ראש הממשלה בכל הנוגע לתוכנית שאיננה ניתנת לביצוע ושלא תתבצע.
הכינוס מתוכנן להסתיים באירוע סוריאליסטי, הנראה כלקוח מעל סיפונה של ה"טיטאניק" הטובעת לצלילי תזמורות וריקודים. במקרה של הקרן הקימת הטובעת במקום תזמורות ישמעו המתכנסים המנותקים את להקת "הגבעטרון", אשר תביא לאירוע "שירי ישראל, שירי אדמה וקרקע", ככתוב בתוכנית הכינוס. מן הסתם יושרו שם שירים כמו "הו ארצי, מולדתי" או "אדמה אדמתי", ככל הנראה מוזיקה שמינהלת הטרנספר תנגן באוזניהם של היהודים המגורשים.
הגליה של יהודים בתוך ארצם היא מסר חמור לעולים פוטנציאליים, שאין סיכוי שיבואו אם כך נוהגת מדינת ישראל השרונואידית באזרחיה החלוצים והנאמנים. אם בכך עוסקת הקרן הקימת לישראל בימים אלה, הרי שהיא איבדה את זכות קיומה, ומוטב שתיסגר לאלתר.
- הכותב הוא יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי

תאריך:  11/10/2004   |   עודכן:  11/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רוית סיני וכולדר, עו"ד
יצחק נתיב
ההיתר לחיילים דתיים להשתתף בעקירת ישובים הוא תירוץ נלעג ומגוחך
אפרים רוזנשטיין
טענתו של הרב אבינר, כי הפקודה לעקור ישוב היא עבירה של הצבא כגוף ציבורי, ולא על החייל הפרטי, היא טענה מופרכת. כל אדם אחראי למעשיו
חנה בית הלחמי
לקראת שבוע המאבק באלימות נגד נשים, שיחל ב-25 לנובמבר, חשוב לדעת: הגבר האלים הוא מוקד הבעייה של אלימות במשפחה, אפשר וחשוב לטפל בו.
הבט על טיפול באלימות במשפחה.
אלברט שבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il