X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש אירגונים, מפעלים וחברות עיסקיות המקיימים אקלים אירגוני אוהד לנשים. חלק מהם אף "לוקה" בתסמונת ה"עיוורון המיגדרי". כמה מהם קבלו את הפרס השבוע, בבית הנשיא
▪  ▪  ▪

האם יש מקום עבודה שכדאי לנשים לעבוד בו? היכן הוא? זוהי שאלה שנשים רבות שואלות.
אנחנו מייחלות לעבוד במקום בו יש יחס הוגן לנשים, בו לא שואלים אותנו שאלות מפלות בראיון העבודה ("כמה ילדים יש לך?", מתי את מתכננת עוד הריון?"...), רואים את הכישורים והיכולות שלנו ומצפים ממנהלים להתייחס אלינו כאל עובד מן השורה, ולא כאל עובד מוגבל. נשים רבות מייחלות למקום עבודה בו לא ירעדו לפני שהן מודיעות למעסיק על הריונן, או לפני שהן חוזרות לעבודתן לאחר חופשת לידה, מחשש (ריאלי לחלוטין) שמקומן נתפס כבר ע"י מישהי אחרת. רבות מאיתנו יודעות כי במיכרזים ניתנת עדיפות לגברים למרות שכישוריהם נופלים משל נשים אחרות, וחלק מאיתנו אף שמעו את המשפט "לתפקיד הזה - רק גבר..." יותר מדי פעמים.
ובכן, יש ויש אירגונים, מפעלים וחברות עיסקיות המקיימים אקלים אירגוני אוהד לנשים. חלק מהם אף לוקה בתסמונת ה"עיוורון המיגדרי": הוא לא מבין בענייני מין. רק בענייני כישורים ויכולת. אבל איפה, איפה הם האירגונים ההם? ובכן, כבכל שנה, יצאנו לחפש אותם. ומצאנו כמה.
מבצע "אות המעסיק המתקדם" נועד להוקיר מעסיקים מכל הסקטורים אשר קידמו נשים תוך הפניית תשומת לב ומשאבים לצרכיהן. במסגרת המבצע נערך מדי שנה סקר בין מעסיקים (מעל 100 עובדים) בסקטורים השונים, כדי לאתר את אותם המעסיקים המתייחסים אל נשים כאל בני אדם הראויים להכרה, התחשבות וקידום.
השנה, 2004, מתקיים המבצע בחסות התאחדות התעשיינים, פורום המנהלות בתעשייה, נציבות שירות המדינה, ושדולת הנשים. קרוב למאה חברות ואירגונים הגישו מועמדות לתחרות כבר בתחילת השנה ומסרו נתונים לועדת הפרס. טקס הענקת הפרס התקיים במשכן נשיאי ישראל, בחסות נשיא המדינה, משה קצב, ב-12 באוקטובר 2004.
המבצע נוהל, כמו בשנה שעברה, בידה האמונה של אילנה שרייבמן (סמנכ"ל לגימלאות במוסד לביטוח לאומי וחברת הנהלת שדולת הנשים), ולווה במועצה ציבורית שעל חבריה נמנים אישים מובילים במשק, באקדמיה ובעולם המשפט בישראל, ובראשה עומד שר התעשייה המסחר והתעסוקה, מר אהוד אולמרט.
ועדת השיפוט הורכבה מראשי האירגונים המייסדים (התאחדות התעשיינים, פורום המנהלות בתעשייה, ושירות המדינה), מהאירגונים המלווים (פורום הנשים הבינלאומי בישראל, מרכז השלטון המקומי) וכן מאנשי אקדמיה, ובראשה עמדה כלת פרס ישראל, פרופ' רות בן-ישראל. הוועדה התכנסה עם קבלת כל השאלונים, והחליטה על הזוכים על-פי הנתונים שנאספו ורוכזו בסיוע ניתוחים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (בניהולו של סגן הסטטיסטיקן הראשי). הוועדה רוכזה מבחינה מקצועית ע"י ד"ר מירה חניק, יועצת אירגונית המומחית לנושא של קידום נשים בעבודה.
הזוכים השנה באות המעסיק המתקדם הם האירגונים שהוכיחו כי הם עושים את המיטב למען קידום נשים:
נס טכנולוגיות - על אימוץ מדיניות של כבוד, שוויון וקידום נשים שהופעלה מיום הקמתו, ועל מדיניות ה"עיוורון המיגדרי" שאפשרה לנשים להתקדם בארגון ולהשתלב בעמדות ניהול בכירות לצד הגברים. שיעורן של הנשים בתפקידי הניהול מתקרב לשיעורן באוכלוסיית העובדים הכללית. הנשים הבכירות תורמות גם הן לקידום נשים והן חונכות עמיתות המועסקות בתפקידים ובדרגות נמוכות יותר. נס טכנולוגיות מפעילה מדיניות אוהדת למשפחה והיא מאפשרת באמצעות טכנולוגיה מתקדמת עבודה מהבית ובשעות גמישות.
משרד הקליטה - על אימוץ מדיניות מכוונת ומתמשכת לשילובן וקידומן של נשים בשירות הציבורי ועל יישומה. המשרד מבצע מכלול רחב ומגוון של פעילויות להעמקת המודעות לשוויון בין המינים, שתוצאותיהן ניכרות בהשתתפות בסדנאות העצמה, ובעלייה דרמטית של מספר הנשים המתמודדות במכרזים.
המשרד לאיכות הסביבה - צל"ש מיוחד הוענק למשרד לאיכות הסביבה, שזכה כבר בעבר באות המעסיק המתקדם. אולם מאז קבלת האות, לא שקט על שמריו והמשיך במדיניות עקבית ובלתי מתפשרת לקדם נשים.
עיריית פתח תקוה - זכתה באות על נקיטת יוזמה לשילובן וקידומן של נשים עוד בטרם הוטלה חובה זו מכוח הדין, ועל פעילות נמשכת ועקבית בתחום זה עד היום. בעירייה ניכרת אווירה אוהדת וחיובית כלפי העסקתן של נשים: הן נראות, דעתן נחשבת ומוענקת תשומת לב למתן הזדמנויות שוות לשני המינים. לשילובן של נשים בוועדות מכרז ובגופים אחרים יש תוצאות חיוביות בשטח.
בכל אחד מאירגונים אלה (המשתייכים לסקטורים שונים) נמצאה אוירה אוהדת להעסקת נשים, תשומת לב והשקעה אמיתית בהכשרתן ובטיפול בבעיותיהן ובצרכיהן, והוכחות ממשיות לקידום נשים לתפקידים בכירים ולתחומים בעלי השפעה.
כל הנוגעים בדבר תורמים את הידע המקצועי שלהם ואת העבודה הרבה הכרוכה בביצוע המחקר ואירגון התחרות והטקס, בהתנדבות. קיימת הפרדה בין הוועדה האוספת את הנתונים, לוועדת השיפוט, כדי לוודא אובייקטיביות וחוסר משוא-פנים בבחירת הזוכים. הטקס מתקיים בחסות נשיא המדינה ושר התמ"ת במשכן הנשיא, בחודש אוקטובר 2004.

תאריך:  14/10/2004   |   עודכן:  14/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי שפירא
אפרי הלפרין
לא נוסעים בלילה, בלי אורות, נגד הכיוון, בכביש סואן - אחרי שתייה של בקבוק או שניים - גם אם אין שוטרים על הכביש
שלמה גבע
ביקורת על מאמרו של אמיר אורן ב- "הארץ": "שיטור הביטחון הכללי" (8.10.04)
מנחם ברוד
איך אפשר להביט בעיני המתיישבים, כאשר תובעים מהם להרוס את מפעל-חייהם ולעקור חבל-ארץ פורח, רק כחלק מתרגיל פוליטי שנועד לקנות שקט רגעי?!
מיכאל שרון
רביעיית מונקו מוזמנת לעקור יהודים מאדמתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il