X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סקירה שבועית של כלכלני בנק אגוד על שוק המניות; מזהירים מתיקון טכני אלים לאחר העליות החדות בשערי המניות
▪  ▪  ▪

מזה 600 שנה עורכים בספרד חגיגות הכוללות שוורים, ריקודים וצריכה מופרזת של יין אדום זול. פמפלונה (Pamplona), עיר קטנה בצפון ספרד, מארחת את הפראית והמפורסמת שבחגיגות אלו: La Fiesta De San Fermin.
המסורת המקומית טוענת שפסטיבל זה מוקדש לציון זכרו של קדוש נוצרי מקומי בשם Fermin שמת בשעה שנגרר ברחובות העיירה על-ידי שור זועם.
קדוש או לא, אין ספק כי אותו פרמין ייסד אופנה חדשה. וכך מדי שנה, בשבוע השני של יולי, מגיעים עשרות אלפי תיירים ומצטרפים לקהל המקומי הגדול בריצה מטורפת ברחובות העיירה, כאשר אחריהם רודפים שוורים זועמים.
והשבוע הגיעה פמפלונה לבקר בתל אביב.
השוורים יצאו בריצה מהמכלאות בהם היו נתונים מאז חודש אוגוסט 2000 ופרצו בדהרה לרחובות, ומי שחושב שאי-אפשר להידרס מהשוורים הבורסאיים מוזמן לדרוש בשלומם של כותבי אופציות הרכש ומחזיקי אופציות המכר.
בשבוע שחלף מאז סקירתנו האחרונה עלה מדד המעו"ף בכ-%6.5. נזכיר, כי עליה זו באה לאחר שבשבוע שלפניו עלה המעוף בכ-%10. סיכום הנתונים מצביע על עליה של כ-%16.5 מאז הודיע הנגיד קליין על הפחתת הריבית, ובכך שחרר את השוורים לריצתם ברחובות.
עליות השערים התבצעו במחזורי מסחר נאים, כאשר אנו חוזרים ומפנים את תשומת לב המשקיעים למניות השורה השניה (ת"א 100) והשורה השלישית (מניות היתר), שראו השבוע פעילות ערה בהשוואה לתרדמת שהיתה מנת חלקן בתקופה שטרם הפחתת הריבית.
נתונים שהתפרסמו במהלך השבוע מצביעים על חזרה מהוססת של הציבור לבורסה, בעיקר בדרך של קניית קרנות נאמנות המתמחות בהשקעה במניות.
אנו מעריכים כי בטווח הבינוני-ארוך עליות שערים יוסיפו לאפיין את המסחר בבורסת ת"א, זאת בכפוף להסתייגויות הבאות:
- עליות השערים מותנות בכך ששוק המניות האמריקאי ימשיך לנוע ברמות השערים הנוכחיות. מהלך של ירידות שערים (בעיקר אם יהיה מהיר) בבורסת ניו-יורק ישפיע ללא ספק גם על השוק המקומי;
- הגורם שהצית את עליות השערים בשוק המקומי הוא הנגיד דוד קליין, באמצעות הפחתת הריבית המשמעותית שביצע. במידה והנגיד יעלה את הריבית, מכל סיבה שהיא, הרי שסביר להניח שהשוק יעבור מימוש;
- תלילות עליות השערים מזמינה תיקון טכני. מי שיתבונן בגרף המעוף יראה כי המדד עלה בזווית חדה מאוד. עליות שערים חדות מסוג זה לא יוכלו להימשך לאורך זמן, והן מזמינות תיקון. אנו מדגישים כי אנו אופטימיים לגבי שוק המניות בטווח הארוך (בכפוף לנושא הריבית ומצב השוק האמריקאי), אך עוצמת העליות עשויה להוביל לתיקון טכני קצר טווח;
- בנוסף נציין כי הזירה הביטחונית עדיין איננה רגועה, ואירוע חריג ישפיע על השוק. ייתכן כי התיקון הטכני שאותו הזכרנו ייצא לדרך בהשפעת אירוע כזה;
- בשבוע שעבר ציינו כי: "כעת נמצא השוק מתחת לרמת ההתנגדות שסביב 455 הנק'. רמת התנגדות זו בלמה את ניסיון ההתאוששות של השוק בחודש יולי, כאשר פריצת רמה זו (בעיקר באם תתבצע במחזורים גדולים) תחזק את הערכתנו בדבר שינוי מגמת השוק."
ובכן, השבוע דרסו השוורים את רמת ההתנגדות ב- 455-460 נק' ופרצו אותה בעוצמה. פריצת רמה זו מסמנת כיעד טכני את רמת 520-525 הנק' כיעד טכני סביר.
אנו שבים וממליצים לבעלי אחזקות נמוכות במניות לבחון את הגדלת אחזקותיהם. בשלבים אלו, של התעוררות השוק, סלקטיביות חייבת להיות חלק מתהליך בחירת המניות ונציין כי הן בקרב המניות הסחירות והן במניות השורה השניה והשלישית קיימות מניות אטרקטיביות ביותר.
במקביל אנו רואים לנכון להזהיר את הפעילים בשוק אופציות המעו"ף מהעליה ברמת התנודתיות בשוק. עליה זו מהווה סכנה בעיקר לכותבי האופציות - כאשר נזכיר כי תיקון טכני, במידה ואכן ייצא לדרך, עלול להיות חד ואלים לא פחות מהעליות שהיו מנת חלקו של השוק בשבועיים האחרונים.
אחרי ככלות הכל, פמפלונה יכולה להיות נעימה מאוד אם אתה על השור, היא יכולה להיות מעניינת כצופה מהצד, אבל מאוד לא מומלץ להידרס על-ידי השור.

תאריך:  06/01/2002   |   עודכן:  06/01/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
מרבית אמצעי התקשורת נמנעים ממתן כיסוי הולם למעשים בהם
חשודה חברת הכנסת זהבה גלאון; העיתונאי מרדכי גילת מפרסם שקרים ומרמה את קוראי ידיעות אחרונות כדי לחלץ את גלאון
יואב יצחק
ד"ר חיים משגב
אילן סלומון
למה עזבתי את מקצוע הרוקחות?
אברהם (פריצי) פריד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il