X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לאחר תקופה ממושכת בה זכתה להערכה תקשורתית וציבורית רבה דומה ששרת החינוך הפכה לשק החבטות הממשלתית; בנוסף לסיבות אוביקטיביות, מעשיה והתבטאויותיה תורמים לכך; האם היא בדרכם של רוני מילוא ומיכאל קליינר, בני דורה בליכוד, שנמחקו מהפוליטיקה?
▪  ▪  ▪

שנים רבות אני עוקב אחרי הקריירה הפוליטית של לימור לבנת, כמו גם אחרי השינוי החיצוני שחל בה מ"טום בוי" ג'ינג'י לאשה נאה ומטופחת שגברים לא מעטים מודים ש"היא עושה להם את זה". מאז נכנסה לכנסת בבחירות של שנת 1992, היא צברה נקודות רבות בציבור ובליכוד וגם מתנגדיה הודו שהיא יריבה מרשימה. ואולם בזמן האחרון, דומה שהשרה, אשר היתה אחראית על ההסברה במערכות הבחירות האחרונות מטעם הליכוד, נכשלת כמו טירונית בהסברת עמדותיה וניהול מהלכיה.
הזיגזג האחרון של לימור לבנת, שהחל כ"קושרת" משותפת עם נתניהו, בעת ההצבעה בכנסת על ההינתקות, שמוכנה להתפטר אם לא ימלאו דרישותיה, לזינוק המהיר חזרה לחיקו של שרון בנימוק העלוב של "התנגדות למחנאות", עלול להזיק לה יותר מאשר ל"קושרים" השלומיאליים האחרים: נתניהו וכ"ץ.
ההתנהגות המביכה של לימור לבנת היא עוד חוליה בשרשרת של מכות "יחסי ציבור", החל ממערכת החינוך הקורסת דרך קפיצתה חסרת התקדים על הפודיום של מנצח האולימפיאדה גל פרידמן ודרך ההתבטאות ערב תחילת שנת הלימודים במסיבת עיתונאים, בה הסירה מעל עצמה אחריות להזנת תלמידי ישראל, בלי לגלות טיפת אמפטיה.
נכון, שממערכת החינוך נמצאת במשבר כבר שנים ארוכות והקיצוץ התקציבי רק החמיר מצב קשה, ונכון שוועדת דברת הגישה המלצות לשנים הקרובות שאולי יסייעו במשהו לשיפור המערכת, ונכון גם ששיפור בחינוך לוקח שנים רבות. יחד עם זאת, הציבור זכאי לדרוש מהשר להפגין מנהיגות ולבצע שינויים שניתנים לביצוע בטווח של שנה שנתיים, ואת זה לא רואים. למשל, בנושא האלימות נגד מורים יש מה לעשות במיידית וצריך לעשות. אפשר להחליט על מדיניות של "אפס סובלנות" ולהרחיק כל תלמיד שהוא או בני משפחתו תקפו מורה או פגעו ברכושו למוסדות של חינוך מיוחד, בנוסף לסעדים פליליים. יש מקרים שבהם צריך להעדיף את טובת הכלל על פני הגישה השיקומית, ואת זה עושים על ידי קביעת קווים אדומים.
אפשר להבין את מצוקותיה של הגברת לבנת; לאחר תקופה ממושכת יחסית בה נחשבה לנציגת הנשים הבולטת בליכוד, קמו לה מתחרות קשות. בראש וראשונה השרה ציפי לבני. לבני, שנבחרה לכנסת בשנת 1999 בזכות השיריון ועם 146 קולות בלבד במרכז, הולכת ותופסת את מקומה של לבנת כנציגת הנשים הבכירה בליכוד. היא מופיעה מצויין בתקשורת והצליחה לתמוך בעקביות בתכנית ההינתקות של שרון מבלי להרגיז את המתנגדים ואפילו להופיע כמפשרת הגדולה.
אפשר גם להניח שעל לבנת, בגלל הרקע המשפחתי, מופעלים לחצים אדירים בעניין ההינתקות והיא מנסה לתמרן בין הרצון להישרדות פוליטית לבין המחויבות האידיאולוגית. בהבדל מצחי הנגבי, שמסוגל לנתק עצמו מכל מה שלא מחובר לאינטרס שלו, ללימור קשה יותר מנטאלית, ויש להניח שמתנגדי ההינתקות מודעים לכך ומנצלים זאת.
אבל המעורבות שלה בתמרון הכושל והחובבני של הרגע האחרון ככינור שני לנתניהו, עלולה להתברר כתחילת הקץ של הקריירה הפוליטית שלה. היו לה כל מיני אלטרנטיבות והיא בחרה בגרועה מכולן ואפילו לא התמידה בכך..
שרון אולי מחבק אותה שוב היום, מסיבות מובנות, אבל לשרון יש היסטוריה של אחד שלא שוכח ולא סולח ולא מוכן לקבל תומכים על תנאי. לימור לבנת כבר הרגישה זאת על בשרה בנסיונה הראשון להיבחר מטעם הליכוד לכנסת בשנת 1988. אז היא התחברה למחנה שרון אך פזלה לעבר מחנה דוד לוי וקרצה לאנשי שמיר. אנשי שרון פשוט השמיטו אותה מהרשימות שלהם והיא נותרה מחוץ למקומות הריאליים, עם האף על הרצפה. המהלך הנוכחי לא יקרב אליה את תומכי שרון וירחיק ממנה את נאמני ארץ ישראל בליכוד. לנתניהו קרוב לודאי יסלחו כי בעיני רבים הוא המועמד היחידי להחליף את שרון. מי שתומך בישראל כ"ץ, יודע בדיוק עם מי יש לו עסק. ללימור לבנת יש קהל תומכים מגוון יותר. בחלקו ערכי יותר, וספק אם יסלחו לה על ה"פליק-פלאק". ושרון גם הוא יעשה איתה חשבון במועד הקרוב האפשרי. זה עלול להיות במועד הקמת ממשלת אחדות עם ה"מערך". תיק החינוך עלול להיות התיק הבכיר שמקריבים לטובת השותף החדש.
לימור לבנת נמנית על הדור שהשתלט עבור תנועת החרות על אגודות הסטודנטים והפך את הצעירים בליכוד לכח שיש להתחשב בו, אך גם הכניס את המחנאות הארורה לתנועה. מבין המייסדים הבולטים, מיכה רייסר הלך מעימנו, מיכאל קליינר ורוני מילוא יבל"א נמצאים למעשה מחוץ לפוליטיקה ומיקי איתן, ח"כ אהוד ופעלתן אבל אזוטרי. לימור הפתיעה כשעקפה את כולם בדרך למעלה. האם היא בדרך לישימון הפוליטי?
---------------
הכותב היה בעבר חבר בית הדין העליון של תנועת החרות.

תאריך:  31/10/2004   |   עודכן:  01/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם דורי
אביתר בן-צדף
אחרי שמנהיג הימין הישראלי כבר הסכים ללכת לקאנוסה, ולגרש יהודים ממקום מושבם, ייתכן שמחרתיים עוד נתגעגע לאויב הנלעג יאסר ערפאת; פתגם אנגלי מזהיר: "שמור על הבוס הנוכחי. מחליפו יכול להיות גרוע הרבה יותר"
יואב יצחק
משה בדש הגיש תביעה בסך מיליארד ש"ח נגד חברות המזון הגדולות, וביקש פטור מאגרה בנימוק שבשל מצבו הכלכלי הוא אינו יכול לממן זאת. השופט רון סוקול דחה בקשתו, וקבע: "מר בדש ענד במהלך הדיון שעון יד שעלותו, על-פי גרסתו, כ-7000 דולר והשתמש בעט שעלותו כ-500 דולר. זוהי אינה התנהגות סבירה של מי שסמוך 3 שנים על שולחנם של ידידים ומכרים ומתקיים מתרומות בלבד"
משה אלעד
המילה שתיטיב יותר מכל לתאר את ערפאת היא - כישלון. הוא נכשל כמנהיג, הוא נכשל כאיש משפחה, הוא נכשל כאדם וכבן אנוש. רק בדבר אחד הוא הצליח: בתעמולה. התמקדותו כל השנים בתעמולה ו"בהסברה" היתה דירקטיבה שלו עצמו. תפארתו היתה המניפולציה, השקר היה לחם חוקו והכזב היה מטה לחמו
ניצן יניב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il