X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

"מנהיג חלש חסר כל אחיזה בשטח, אפור ונטול כריזמה, אדם נעדר יכולת לקבל החלטות" - אלו רק מקצת מההגדרות שנתנה התקשורת הישראלית בהסתמך על תדרוכי גורמי הערכה וביטחון על אנואר סאדאת בימים הראשונים שלאחר מותו של שליט מצריים, גאמל עבד אל-נאצר. ההמשך ידוע. החלטה דרמטית לפתוח במלחמה נגד ישראל, בתיאום מלא עם סוריה - היריבה הגדולה - כדי לפרוץ את מחסום הסטטוס-קוו בסכסוך (ישראל המשיכה באותה עת בקלישאה של "אין עם מי לדבר"), ולאחריה המהלך של נכונות לעשיית שלום עם ישראל - אחד הצעדים המשמעותיים ביותר באזורנו, אם לא המשמעותי ביותר. סאדאת התגלה כמנהיג חזק המרושת היטב בציבוריות המצרית, כריזמטי, בעל חזון ויכולת יוצאת דופן לקבלת החלטות.
אפיונו של סאדאת בתקשורת הישראלית מזכיר בהרבה יותר מרמז את דרך הצגתם של מחמוד עבאס (אבו מאזן) ואחמד קריע (אבו עלא) בימים אלו. חלילה לנו מלטעות שוב בהערכת שכנינו. המחיר עלול להיות יקר ובדם.
אל לה לישראל לטרפד את הפיכתם של אבו מאזן ואבו עלא לסאדאת של שנת 2005. חלון הזדמנויות קצר נוצר עם הסתלקותו של ערפאת. אבו מאזן ואבו עלא אינם משתפ"ים של ישראל, ובוודאי שאינם סוכניה הרדומים. השניים הם קודם כל פטריוטים פלשתינים שנושאים על גבם כבר יותר מ-40 שנה את המהפכה הפלשתינית. עמדותיהם לגבי הסדר הקבע ברורות וידועות. הם לא קיבלו על עצמם את עמדות ליברמן ואף לא את אלו של שרון, או אפילו של רבין ופרס לגבי הסדר הקבע. הם עומדים על גבולות 67' ללא שינויים. הם דורשים פתרון לבעיית הפליטים. השניים לא הפכו ולא יהפכו לחברי התנועה הציונית, אלא ישארו חברי הארגון לשחרור פלשתין. כן, הם רוצים שלום. הם חושבים שהאינתיפדה המזויינת גרמה נזק גדול לעניין הפלשתיני, הם מתנגדים לטירור. הפתרון לסכסוך, לטעמם, חייב להתבסס על שתי מדינות לשני עמים על בסיס קווי 67' החיות בשלום אך גם בכבוד זו לצד זו.
חלון ההזדמנויות שנפתח קצר וייחודי. אסור לנו להחמיצו. חזרה על מנטרות של העבר והצבת דרישות חסרות סיכוי רק יעמיקו את הסכסוך ויביאו להמשך שפיכות הדמים. להנהגה הפלשתינית הפוטנציאל להגיע להסדר, הגמישות האינטלקטואלית הנדרשת להשיגו והיכולת לממשו. אל לישראל לסגור את החלון. עלינו לפתוח את הדלת לצאת מעזה ולהתחיל לדבר.
_________________
הכותב משמש יועצו של שמעון פרס

תאריך:  11/11/2004   |   עודכן:  11/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאסר ערפאת
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
בעוד משרד התיירות מדווח על גידול במספר התיירים הנכנסים לישראל, מתעלמת רש"ת מהצרכים של חברות התיירות על-מנת שיוכלו לספק שירות מקצועי ומהיר לתיירים המגיעים דרך שדה התעופה החדש; כך לא מסבירים פנים לתייר...
ד"ר אברהם שלום
- שוב חוזר הניגון
מיכאל שרון
הטריטוריה היא הנכס השמור ביותר של האומה, שנועד להבטיח את משכנם ומרחב בנייתם של הדורות הבאים למשך אלפי שנים. גם אם, למרבית הטרגדייה, נגזר עלינו להשליך לערבים איזה פרור טריטוריאלי כדי להפיס את הכבוד הערבי ולזכות אולי בשקט יחסי למספר שנים מכריעות, אדרבא, נראה להם כמה כל פרור של טריטוריה יקר לנו
אלדד גת
בעז העצני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il