X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

אין זו הפעם הראשונה בשנים האחרונות שוועד שירות התעסוקה משבית בפראות ובהתראה קצרה את שירות התעסוקה - כל פעם בגין עילה זו או אחרת, בדרך-כלל בתביעות בלתי הגיוניות, שגם הוועד יודע שלא יוכל לזכות בהן.
השבתות אלו הן הדוגמא הבולטת ביותר של "שובת סדרתי" - אשר ה"מערכת" אינה יודעת כיצד לטפל בה. מניסיוני, אני יודע כי קיים קשר מאד מעניין בין כמות ההשבתות המקומיות של וועד לבין חשיבות הגוף ועומס העבודה המוטל עליהם. והקשר הוא דווקא שלילי - ככל שהארגון פחות עמוס בעבודתו וחשיבותו נמוכה יותר - כן הלהיטות להשבתה על-ידי הוועד רק עולה.
שירות התעסוקה אמנם עוסק בנושא הקרוב לליבו של כל אזרח במדינת ישראל - תעסוקה ואבטלה. זוהי "פרה קדושה" המקדשת כל מי שעוסק בה. אולם ברמת התוצאה ספק אם שירות התעסוקה הוא הגורם המרכזי ביצירת מקומות עבודה.
מעבר לעובדה ששיעור האבטלה במדינת ישראל אינו משתפר ואף הולך ומורע - הפרדוקס הוא שאלו אשר מייצרים את מקומות העבודה הם מפעלי התעשייה, ענפי המסחר והשירותים, יזמים למיניהם, מגזר ההייטק והביוטכנולוגיה, היצואנים והמייבאים - כל אלו נמנים על הסקטור העסקי - אשר מנוע מהשבתה, גם אם לדעתם כלי הסיוע של הממשלה לעידוד התעסוקה אינם מספיקים.
מן הראוי שנזכור, כי שנים רבות שירות התעסוקה הוזנח ואף נהרס על-ידי המערכת הפוליטית. בשנים האחרונות לא היה בשירות מנכ"ל מקצועי וראוי - רוב המינויים היו של המפלגה ש"שלטה" במשרד הרווחה, ובמקרה זה ש"ס. היו אף תקופות ארוכות שלא היה מנכ"ל לשירות. השירות מהווה את אחד ה"מוקדים החשובים" של העדפת מקורבים פוליטיים הן בחלוקת ג'ובים והן בסדרי עדיפויות של טיפול במובטלים.
מבקר המדינה והתקשורת "עלו" על שירות התעסוקה פעמים רבות בשנים האחרונות. אולם, כרגיל אצלנו "הכלבים נובחים והשיירה עוברת" - והשירות לא השתנה כלל וכלל.
רק בתקופה האחרונה עם מינויה של ניצב בדימוס אסתר דומיניסיאני לתפקיד מנכ"ל שירות התעסוקה, נראה היה כי חודרים רציונליזציה ודפוסי ניהול מתקדמים למערכת. אולם, נראה שגם המנכלי"ת המוכשרת לא תוכל להשתלט על הוועד הפראי והסדרתי. העבודה תופסק מעת לעת ואין כל אפשרות לייצב מערכת סבירה בהתנהלותה.
המסקנה - יש מקום להמשיך ולהרחיב את "פרויקט וויסקונסין" למרות מחאות העובדים ואולי בעתיד להביא למצב שיחליף לחלוטין את שירות התעסוקה במתכונתו הנוכחי. על הממשלה לבחון ברצינות סגירת השירות והעברת פעולותיו לגופים פרטיים, בפיקוח גרעין עובדי מדינה של שירות התעסוקה וכמובן - משרד הרווחה.
מעבר לכך, מן הראוי שחבר-כנסת כלשהו יזום חוק המגביל השבתה "סידרתית" ואין כל בעיה לקבוע קריטריונים לעניין זה.
נראה שהאחרונים שמתרגשים מההשבתות התכופות של שירות התעסוקה הם דווקא המובטלים - להם שירות התעסוקה בלאו הכי לא עוזר יותר מדי... למעט קבלת אישורים לדמי אבטלה.

תאריך:  14/11/2004   |   עודכן:  14/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' ג'רלד פרמן
עו"ד גלעד נרקיס
היותם של הבנקים גופים כלכליים הפועלים למטרת רווח, בצד היותם גופים "מעין ציבוריים", מעלה שאלות קשות בדבר האפשרות לניגוד עניינים במסגרת הפעילות מול הלקוחות; עו"ד גלעד נרקיס מנסה להסביר מהו הקו הדק בין ייעוץ לשכנוע ביחסי לקוח-בנק
גורי גרוסמן
בהתאם להמלצת השר פורז "ניתן בנסיבות פוליטיות מסויימות" לשחרר את יגאל עמיר מהכלא ולאפשר לו לרוץ בבחירות
נסים ישעיהו
אקטואליה בפרשת השבוע
תומר בורשטיין
ערפאת ייחתם בדפי ההיסטוריה כרוצח מכוער ומנהיג רע. רע לכולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il