X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

רוב ראשי הערים/המועצות בנגב המערבי מודעים לסכנה הנשקפת לתושביהם מתכנית ההינתקות (פינוי הישובים וצה"ל ממקומות אסטרטגיים בקרבת הגבול הזמני של 48'). הסבירות היא גבוהה שתקדים שדרות - עיר שלמה תחת איום מתמיד - יהיה נחלתם. ללא צה"ל וההתיישבות בפנים, אפילו הגבלת הקאסאמים... אינה ריאלית. הודעות החמאס שיגיעו לאופקים... ומה שיקרה כאשר כ-30,000 טרוריסטים ישתלטו על הצד השני של הגדר, עומדות בעיניהם כחלום בהלות של היום שאחרי.
השאלה הנשאלת היא למה הם שקטים? למה הם אינם בראש האופוזיציה לתכנית החושפת את התושבים לסכנת חיים. נתקלתי בשתי תשובות:
א) הם אינם אחראיים על הביטחון הפיסי של האזרחים. הם אחראים לניקיון, בעיות חברתיות/ חינוכיות/ כלכליות... אבל לא הביטחון הכללי והאישי. התשובה נכונה מבחינה חוקית, נוהלית אבל מוזרה ועצובה בנסיבות של היום. ללא חיים אין בעיות חברתיות, כלכליות... השכל הפשוט היה צריך לשכנעם שלמרות הגבלת האחריות החוקית... רק למנהיגי 'חלם' מותר להיפטר בכך מאחריותם על חיי התושבים.
ב) אם מדברים בקול רם נגד התוכנית, המקורות הכספיים מירושלים עלולים להיעלם. שרון במיוחד הוכיח שהוא יעשה הכול למימוש תוכניתו, ש'חוק וסדר', ערכי הדמוקרטיה והחלטות מפלגתו לא מזיזים לו. בנוסף, בפוליטיקה הישראלית מקובל להעדיף את התומכים בלי להתחשב הרבה בתוצאות כלפי 'חפים מפשע' - במקרה זה, התושבים המקומיים.
התשובה הזאת היא ריאלית ומעמידה את המנהיגות המקומית בדילמה ערכית. מה לעשות? לבעלי אחריות ומצפון ציבורי קיימות לפחות שתי אלטרנטיבות: להגיד האמת שלהם על ההינתקות לתושבים ולהתפטר למען רווחת העיר. בתרבות הפוליטית השולטת בישראל אין לצפות להתנהגות כה מהפכנית ומוסרית. או לומר האמת לתושבים ולקבל את דינם במסגרת של משאל עם. כך התושבים יחליטו - העדפת רווחת התושבים או חיי יחידים שעלולים לשלם חלק מהמחיר של ההינתקות! האלטרנטיבה הזאת בעצם קוראת למנהיגות חדשה, אמיצה ואמיתית!
נדמה לי שהמנהיגות תתנהג כמו בשדרות; יקבלו תוספת כסף כמאין תגמול להפחתת הביטחון ובכך ישכחו את דברי ז'בוטינסקי 'כי שקט הוא רפש הפקר דם ונפש'. האירוניה היא שבמצב דומה סביר להניח שהתומכים בהינתקות ממרכז הארץ היו דורשים סוף לטילים על הבית... כתנאי להמשך כהונתה של הממשלה.

תאריך:  17/11/2004   |   עודכן:  17/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם פכטר
האופציה לבחור את ברגותי כנשיא הרשות הפלשתינית ולאלץ את ישראל לשחרר אותו - קיימת ומדאיגה. כרגיל - ההצלה תבוא מהפלשתינים עצמם וותיקי תוניס וראשי הפת"ח שיתנגדו להכנסת שחקן רכש להרכב. מבחינה פוליטית ומשפטית - שתי סוגיות מעניינות ביותר.
רון בריימן
עו"ד אברהם סימון
האם חוזה לביטול עסקת מכר מקרקעין שנחתם 5 שנים ממועד המכירה - האם לפנינו ביטול עסקה או מכר חוזר לאור סעיף 102 לחוק המיסוי? המבחן העיקרי: האם שינוי המצב העובדתי בשטח הגיע לנקודת "אל חזור"?
אהרן לברן
ד"ר ניצן יניב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il