X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדיניות משרד התקשורת בנושא טלפוניית האינטרנט הפוכה מהמקובל במדינות המתקדמות - ודומה למקובל בעולם השלישי
▪  ▪  ▪

העקבות של חברות התקשורת הגדולות ניכרות היטב בהחלטות משרד התקשורת, הרעה לצרכנים וטובה להן. בשוק ה-VoIP (טלפוניה על גבי פרוטוקול אינטרנט) סביר להניח שנראה את אותן 5-6 החברות הפועלות בשוק הטלפוניה הבינלאומי (קווי זהב, אינטרנט זהב וכו'), ונוכל לשכוח ממחירים בסדר גודל המקובל בשוק ה-VoIP באירופה ובארה"ב.
לכאורה, מדובר בהתפתחות חיובית: בקרוב יוכלו חברות תקשורת לספק שירותי טלפון אינטרנטיים ידידותיים יותר, עם מוקדי תמיכה בעברית, מספרי טלפון בישראל והתקנה נוחה בבית הלקוח. זה נהדר ללקוחות ונפלא לתחרות.
למעשה, משרד התקשורת (משרד הדואר?) נקט בעמדה סופר שמרנית, כאשר קבע כי חברות ישראליות ובינלאומיות יידרשו לקבל רישיון לצורך הפעלת שירותי VoIP.
מדיניות "היד הארוכה"
בישראל הלכו צעד אחד אחורנית, כאשר חייבו ספקי תקשורת להצטייד ברישיון, גם אם אין הם מחזיקים בשרתים מקומיים. די בכך שהם משווקים את השירות בישראל ומוכרים לישראלים את הציוד. כאן אימץ משרד התקשורת מדיניות מתערבת של "יד ארוכה".
רק כדי להבהיר את האבסורד, הדבר דומה לחיוב של אתר "אמזון" לעמוד בתקנות משרד המסחר והתעשייה בישראל, אם יפעיל גירסה בשפה העברית המיועדת לישראלים.
בארה"ב החליטה ה-FCC (רשות התקשורת האמריקנית) כי שירות כזה הוא שירות IP, וככזה אין להגביל אותו. החלטת אולמרט דומה למצב שבארה"ב היו מחליטים כי רק AT&T ודומיהם יוכלו לספק VOIP, אך במציאות יש כיום מאות חברות לרווחת הצרכן.
בארץ רק נטוויז'ן מספקת שירות ללא הגבלה לארה"ב ואין פלא שמחיריהם גבוהים ב-50-100% מהמחירים המקובלים לשירות דומה בארה"ב - כי אין תחרות!!
לכאורה, חברות VoIP שיבקשו לעקוף את החוק הישראלי עדיין יוכלו לספק שירותים לישראלים, אך הן יהיו מנועות להציע להם מספר טלפון ישראלי, תמיכה בעברית והטבות נוספות שיהפכו את השירות לידידותי יותר.
מיעוט של בתי עסק, תושבים זרים וישראלים להם בני משפחה בחו"ל ימשיכו להשתמש בשירותים האלה בשל מחירם הזול, אך חוסר הנגישות שלהם עבור רוב הציבור תמשיך להוות חסם מפני פריצת ה-VoIP בישראל.
מדיניות משרד התקשורת הפוכה מהמדינות המתקדמות ודומה למקובל בעולם השלישי! האם זוהי ההתקדמות עליה מכריז אולמרט?!?!
_______________________
הכותב מייצג חברות מארה"ב שמעונינות לשווק בארץ "ומוחות על המדיניות המפלה".

תאריך:  01/12/2004   |   עודכן:  02/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
עו"ד גלעד נרקיס
עו"ד גלעד נרקיס מסביר מדוע בנק לא יוכל באופן חד צדדי ומבלי שהייתה לו סיבה אמיתית, להפסיק או להקטין מסגרת אשראי; עו"ד נרקיס גורס כי החלטה זו מצד הבנק איננה יכולה להעשות בשרירות ועליה להביא בחשבון את הנזק הגדול, ולעתים אף הבלתי הפיך, העלול להיגרם לבעל החשבון
עו"ד אברהם פכטר
אם למשטרה היו ראיות בזירת הרצח שהמעשה קשור לבקשה למשפט חוזר - למה הודיעו קציני משטרה ואנשי ציבור שמדובר ברצח על-רקע אישי ולא מקצועי. למה נבחר שופט מחוזי אקראי - למטרה של פגיעה במערכת המשפט ולא כתובת אחרת; השארת מכתב במכונית הנרצח הוא מעשה אווילי ורצח שופט מביא לאפקט בומרנג על העולם התחתון; בכל מקרה - מדובר בעליית מדרגה באלימות הציבורית
עו"ד משה מכנס
אפרי הלפרין
מרדכי גילת וידיעות אחרונות רואים את עולם המשפט בשנים האחרונות כאפלה, ובה קרן אור, אחד משופטי בית המשפט העליון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il