X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לזכר של מאיר בינט, ביום השנה ה-50 למותו בשבי
▪  ▪  ▪

אחד ההיבטים המכוערים ביותר בתוכנית ההינתקות של ראש הממשלה אריאל שרון - שאיננה תוכנית ואיננה היתנתקות, אלא רק גירוש יהודים מבתיהם בארצם - הוא ההתייחסות למתיישבים החלוצים בגוש קטיף ובצפון השומרון. הן ההתייחסות של ראש הממשלה ואנשי חצרו והן חוסר ההתייחסות של "ארגוני זכויות האדם" - הממלאים פיהם מים כאשר מדובר בזכויות האדם של יהודים - משדרות דה-לגיטימציה ודה-הומניזציה לאנשים שכל חטאם הוא נכונותם להתיישב בחבלי ארץ מסוימים בארץ ישראל.
טוענים נגדם שהממשלה שלחה אותם "לשם" ולפיכך היא רשאית לגרשם משם. האם יעלה על הדעת לגרש את המתיישבים לאורך גבול הלבנון או בשדרות על סמך אותה טענה מקוממת, בבחינת "הכושי עשה את שלו, הכושי יכול ללכת"?
באופן סמלי, דווקא שבוע זה סיפק דוגמא נוספת, ותיקה יותר, לאופן שבו ישראל הרשמית מתייחסת לגיבוריה. היום, כ"ו בכסלו, ב' דחנוכה, הוא יום השנה החמישים להתאבדותו בכלא המצרי של סגן אלוף מאיר (מקס) בינט. האיש שהה במצרים בשליחות מודיעינית מטעם מדינת ישראל, נתפש, עונה ושלח יד בנפשו, היום לפני חמישים שנה. אבל, אף נציג רשמי של ממשלת ישראל לא כיבד בנוכחותו את אירוע הזיכרון שהתקיים השבוע במרכז למורשת המודיעין, בהשתתפות המשפחה, וותיקי קהילת המודיעין, וחברים. אף כלי תקשורת "ממלכתי" לא מצא לנכון להזכיר את האיש ואת האירוע לזכרו.
באירוע הוקרן סרט לזכרו, שהופק על-ידי בתו, מיכל-מישל. האם יימצא ערוץ טלוויזיה ישראלי שימצא לנכון להקדיש זמן לגיבור ישראלי? או שמא רק פסטיבלים סביב מותו של רב-המחבלים ערפאת וקידום מועמדותו של הרוצח-האסיר ברגותי לראשות רשות הטרור הפלשתינאית יכולים להיות משודרים לקהל הישראלי?
הדור שלא ידע את מאיר, יודע לכל היותר כי האיש קשור בצורה זו או אחרת ל"עסק הביש" שהתרחש במצרים בשנת 1954 והעסיק את המערכת הפוליטית בישראל בשנות החמישים והשישים של המאה הקודמת. לפיכך מן הראוי להקדיש מילים אחדות לזכרו של האיש.
מאיר נולד ב-1917 בהונגריה, גדל בגרמניה, העפיל עם הוריו ארצה באמצע שנות השלושים, והתגייס ל"הגנה". בהמשך דרכו הוא פעל באירן ועל גבול אירן-עירק בהדרכת נוער יהודי ובסיוע לעלייה ארצה. מאוחר יותר הוא למד באנגליה הנדסה ואלקטרוניקה, ופעל באיטליה בייצור מכשירי קשר לספינות מעפילים. המחוייבות האישית, השליטה בשפות, והידע הטכני שלו - כל אלה הובילו אותו לחיל המודיעין הצעיר של מדינת ישראל שזה עתה נולדה. במסגרת זו הוטלו עליו משימות עלומות באירן ובעירק.
מאיר המשיך בפעילותו החשאית גם לאחר שנשא אשה והוליד בת. הוא בנה לעצמו סיפור כיסוי כאיש עסקים גרמני (מקס בנט) המייצג חברות גרמניות במצרים. בשלב מסוים גם משפחתו הצטרפה אליו למדינת האויב, כחלק מסיפור הכיסוי. שליחותו בארץ זו אמורה היתה להיות נפרדת מזו של הרשת שלימים נקשר שמה ב"עסק הביש". אבל, נפילת הרשת ב-1954 הביאה גם לתפישתו, ובהמשך אף למותו, היום לפני חמישים שנה.
מאיר בינט קבור בבית הקברות הצבאי בהר הרצל בירושלים. המצבה על קברו בירושלים, במורד ההר, מסמלת את המחיר ששילם כדי לסייע למדינת ישראל להגיע לפיסגת ההר. יהי זכרו ברוך!
_________________
הכותב הוא ד"ר רון בריימן, יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי

תאריך:  10/12/2004   |   עודכן:  10/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
וכעת נביא גם את דברי כ"ק אדמו"ר מליובאביץ', שכבר אין צורך במלחמות, והניצחון שיביא את הגאולה - יבוא לאחר מלחמה בדרכי שלום
עו"ד מיכאל דבורין
השמאל מבין ששרון הולך לרסק את הימין עם ההינתקות ולכן שותק, הימין הבין את זה ולכן נלחם בכל כוחו כדי למנוע זאת; אז למה לכל הרוחות חברי המרכז של הליכוד חשבו אחרת? - מיכאל דבורין מסביר
יובל ברנדשטטר MD
מדוע אוהבת מדינת ישראל את הרודנות
הדר פרבר
ארגונים למען בעלי חיים מזכירים לכולם את הסבל הנורא של בעלי החיים וקוראים לחתום על עצומה למען זכויותיהם של אלה אשר מרגישים וכואבים - אבל "אין להם פה"
ירון כץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il