X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לדעת השופטת הנחשבת לפמניסטית הגדולה של בית המשפט העליון, כי "תפקידה של האישה ללדת ותפקיד הבעל להביא פרחים"
▪  ▪  ▪

בואו תשמעו משהו שלא ידעתם על כבוד השופטת דליה דורנר.
דליה דורנר מוגדרת כ"פמניסטית הגדולה של בית המשפט העליון"; אבל את ישיבת ההוכחות שהיתה לי אצלה היא סירבה לדחות למרות שבאותו בוקר נולד בני, לאחר לילה של לידה ממושכת שאותו ביליתי לצד אישתי בבית החולים; "תפקידה של האישה ללדת ותפקידו של הבעל להביא פרחים", אמרה דורנר - ודרשה לקיים את הדיון.
קראתי בעיון רב את הראיון עם כב' השופטת דליה דורנר שהתפרסם בגיליון האחרון של "עורך הדין". הרושם המתעורר מקריאת הראיון הינו שמדובר בשופטת נאורה התומכת בחוק יסוד: זכויות חברתיות, תומכת בהעברת הדיון בהטרדות מיניות בצבא מדיון משמעתי לבי"ד צבאי, מתנגדת לבית המשפט לחוקה, וכיוצא באלה, דעות ליברליות ונאורות כמיטב "הבון טון" המשפטי הרווח במקומותינו.
בינתיים קראתי גם התייחסות של עיתונאית לראיון (גלובס 1.1.02) בה כונתה השופטת דורנר "כמי שנחשבת לפמניסטית הגדולה של בית המשפט העליון". למקרא הראיון וההתייחסות הנ"ל - נזכרתי באירוע שהתרחש לפני למעלה מ-11 שנה, עת שהשופטת דורנר כיהנה כשופטת בבית המשפט המחוזי בירושלים. לפנות בוקר של יום אחד, בחודש ספטמבר 1990, נולד בשעה טובה ובמזל טוב, בני השני לאחר לילה של לידה ממושכת, אותו ביליתי כמובן במחיצת בת זוגי. הלידה היתה בשעה 06:00 בבוקר לערך. באותו בוקר היתה קבועה לי ישיבת הוכחות בתביעה אזרחית בתיק תאונת דרכים, בו ייצגתי את התובע, בפני כב' השופטת דורנר.
בעודי מתלבט אם להישאר בבית החולים ליד מיטת אשתי והתינוק החדש, או לשוב הביתה ולטפל באחותו הבכורה, שהיתה בגיל פחות משנתיים, התקשרתי למשרדי ובקשתי מעורכת דין שעבדה במשרדי לסור מייד לבית המשפט ולבקש מכבוד השופטת דורנר לדחות את הדיון. כמובן שניתנה לכך הסכמה מיידית הן מהלקוח שלי, שהיה העד היחיד בתיק זה, והן מבא כוחה של הנתבעת (חברת הביטוח) - אשר בירכני בחום ואף נתן רשימת תאריכים מוסכמים לדחייה.
לתדהמתי נתבשרתי כי כב' השופטת דורנר דחתה את הבקשה ובעל-פה מסרה לעורכת הדין שהופיעה בפניה - ונדהמה למשמע ההחלטה - כי איננה מבינה מדוע לידת בני, מספר שעות לפני כן באותו יום, צריכה לשמש עילה לדחיית הדיון. כי הרי לא אני עצמי ילדתי את התינוק כי אם אישתי עשתה זאת. וכאן הוסיפה השופטת את שורת המחץ: "תפקידה של האישה ללדת ותפקידו של הבעל להביא פרחים".
לסיפור היה סוף טוב (ולא בזכות בית המשפט) משום שכשמיהרתי (בג'ינס וטי שירט, לא מגולח, ישר מבית החולים לבית המשפט) השכיל ב"כ הצד שכנגד להתפשר איתי מחוץ לכותלי בית המשפט, פשוטו כמשמעו, דקות לפני תחילת הדיון. בכך נחסכה מכולם מבוכה רבה.
מצאתי לנכון להביא סיפור זה לידיעת הקוראים, כדי להביא בפניהם פן אחר של השקפותיה הנאורות של השופטת דורנר (הזוכה לאחרונה לזרי פרחים על היותה "הפמניסטית הגדולה של בית המשפט העליון") על מעמד האשה - כפי שנחשפו, בזמן אמת. אני מקווה שיהיה לכם את האומץ לפרסם מכתב זה, כמו שלימדוני, "ללא מורא ולא משוא פנים".
__________________
פורסם בביטחון לשכת עורכי הדין בישראל

תאריך:  13/02/2002   |   עודכן:  13/02/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
Nfc
אלי גונן, מנכ"ל מלון שרתון מוריה באילת היה רוצה לראות במלונו רק אוכלוסיה "מחונכת ויפה", ולשרת רק את הרבדים העליונים של החברה
ד"ר רון בריימן
צבי מרום, מנכ"ל באטם
יואב יצחק
דור לוי
עם כל הצורך בקיצוצי תקציב, וכסף לנכים ולתשתיות, לביטחון... והנה מתחת לאף, יש הרבה, רק צריך לרצות.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il