X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בטלוויזיה הוצגו הערב תמונות נוגעות ללב של קשישים המפגינים נגד ביבי ומדיניות האוצר, ומנסים להיכנס לחדרי המשא ומתן על הקמת הממשלה – קשישים תמימים המשמשים בעצם כחיילים במאבק פוליטי של ההסתדרות ומנהיגיה
▪  ▪  ▪

קבוצה גדולה של קשישים צובאת על דלתות אולם הדיונים הקואליציוניים, קשיש אחד מדבר אל לב המאבטח, "ולךָ אין סבא?" שואל אותו הקשיש, שלט מימין עוסק במדיניות השלילית של האוצר, שלט משמאל פונה לביבי במילים קשות על קיפוח הקשישים, ואישה אמיצה ונחושה עומדת אל מול המצלמה ומבטיחה לנו להלחם בנחישות במדיניות הקיפוח של האוצר, בדיוק כמו במלחמה על הקמת המדינה.
על חלק מהשלטים נראה גם את החותם והלוגו של "ההסתדרות החדשה"
אז בואו נבחן לרגע את תרומתה של ה"הסתדרות החדשה" לחבריה הקשישים.
חלק מהקשישים הכואבים האלה, חסכו במשך שנים בקרנות הפנסיה השונות של ההסתדרות, קרנות שהגיעו אל ספה של פשיטת רגל, תוך השארת החברים בהן בחוסר כל, וזאת לאחר שנים של ניהול כספי בעייתי, ושל חוסר התאמה בולט וקיצוני בין ההכנסות להוצאות.
לולא הושיעו תושביה של מדינת ישראל, באמצעות אוצר המדינה, את קשישי ההסתדרות, גם כסף לעלות לירושלים ולהפגין לא היה להם.
ואם החיסכון הפנסיוני הוא מאחורינו, הרי שהביטוח הסיעודי של כל הקשישים החביבים האלה עוד לפנינו, וגם שם משתפת ההסתדרות פעולה, והפעם תחת המעטה של "הסתדרות הגמלאים" עם פקידי האוצר ועם חברת הביטוח – תוך שהם מרוששים עוד ועוד את הקשישים, ופוגעים משמעותית בזכויות שלהם כמבוטחים סיעודיים (במסגרת תוכנית "משלים לגמלאי").
לא שמענו כל הערה של המזכיר הכללי הנכבד על שוד הקשישים המתואם יד ביד עם מוסדות ההסתדרות, במסגרת אותה תוכנית ביטוח, לא ראינו אף מפגין החוסם את הכניסה למשרדי ההסתדרות ברחוב ארלוזורוב בתל אביב, על הנזק האדיר שמביאה ההסתדרות ל-17,000 מקשישיה, תוך שהיא נותנת ידה להעלאה אסטרונומית של תעריפי הביטוח, במקביל לירידה חדה בזכויות הסיעודיות של הקשישים.
הקשישים אולי לא כל כך יודעים שהחיבוק הרחב של מזכ"ל ההסתדרות וחבריו הוא חיבוק דוב, חיבוק עם יד אחת, כאשר ידה השנייה של ההסתדרות, פוגעת עוד ועוד בזכויותיהם הממוניות והרפואיות של הגמלאים.
קשישים יקרים, מאבקכם צודק, אך ביבי איננו היריב היחיד שלכם, יש לכם יריב הרבה יותר קשה, הרבה יותר מסוכן, יריב שאיננו נמצא מעברה השני של המפה הפוליטית, אלא הוא בביתכם, הוא בא מאותה סביבה אידיאליסטית סוציאליסטית שממנה אתם באתם, אך הוא בדיוק כמו ביבי מנצל את תמימותכם, ואת חולשתכם, ובעוד אתם מפגינים הוא מרוקן את כיסכם השני, את הכיס שביבי לא הספיק עדיין לרוקן לכם.
אתם מקופחים, נכון, אתם רשאים ואפילו חייבים להפגין, נכון, אתם מוחים בגבורה ומגיעים באמצעות הטלוויזיה לכל בית בישראל, כל הכבוד, אך אנא הקפידו לאזן כראוי בין ההפגנות ברחוב קפלן בירושלים, ובין ההפגנות ברחוב ארלוזורוב בת"א, היו כנים עם עצמכם ועם הציבור והבינו שההסתדרות מזיקה לכם יותר מביבי וחבריו, כי הרי שניהם "חומדים" את ממונכם, אך ביבי – בניגוד לצמרת ההסתדרות, לא משתמש בכם ככלי ניגוח במגרש הפוליטי.

תאריך:  17/12/2004   |   עודכן:  17/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי נטע
על חזירות, מרפקנות, שמאלנות וכישלון הסברתי
משה מכנס, עו"ד
עו"ד אברהם פכטר
התקשורת הולמת בצה"ל לאחרונה ללא ליאות ורחמים; שר הביטחון, הרמטכ"ל ודוברת צה"ל, התעוררו לבסוף להשיב מלחמה, אך כמו תמיד בהסברה הישראלית, עשו זאת באיחור, כשהנזק בעולם ובארץ כבר נעשה; כדאי ללמוד בנושא מהפלשתינים ודרך הצגתם את האירועים; תפקיד התקשורת לדווח, לחקור, לסקר - אך לשמור על נייטרליות אובייקטיביות ולהיות צמודים לעובדות ולאמת
יובל ברנדשטטר
דוד בן-גוריון לא זחל לרגלי בגין
יובל ברנדשטטר
כשלון ידוע מראש של מערכת הבריאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il