X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

"ארבע-על-ארבע" הוא מעין קוד: הוא כינוי ל"רכב שטח", על-פי רוב ג'יפ יוקרתי, מהודר ומאובזר, רכב "בן זונה" בלשון אנשי הטריבונה. הוא חצי-אמפיבי, מדלג מעל כל גבשושית, צולח מאגרי מים, חזק, קשיח, עמיד. רכב-רכב. רכב "גבר-גבר".
ה"ארבע-על-ארבע" הוא לא רק רכב. הוא סממן של מעמד - סמל סטטוס.
יש נהגים שעצם הנהיגה בו, כשהם חוצים, סתם כך, רק כדי להיראות, להתנאות ולהתהדר, את רחובות העיר, מסבה להם הנאה. הם מסתכלים - מורמים מעם, גאים בעליונותם ומתייהרים בה - סביב, תרים וסורקים את העוברים ושבים, מנסים ללכוד את מבטי ההשתאות, ההערצה ויותר מכל - את מבטי הקנאה הירוקים של מי שרכב הזוי כזה מופיע, אולי, כלומר - אם בכלל, רק בחלומותיהם.
מחירו של "ארבע-על-ארבע" חדש-חדיש, "ישר מהניילון", גבוה מאוד. הוא נאמד ביותר מאשר מאה אלף שקל. יש רכבים שמחירים כפול ואף משולש.
לעומת אנשי ה"ארבע-על-ארבע", קיימים אנשי ה"ארבע" האחד; האנשים אשר בסופו של יום הם סחוטים, גמורים, הולכים, כלומר מדדים וזוחלים - על הפנים - על ארבע. אלה אנשים שאין להם רכב פרטי - לרבים מהם יש, בדוחק, כסף לאוטובוס ציבורי בלבד.
המרחק בין אנשי "ארבע-על-ארבע" לבין אנשי "ארבע" הוא המרחק שבין מדינת רווח לבין מדינת רווחה. אין שום נקודת חיבור, שום מגע, שום קשר, בין הראשונים לבין האחרונים, בין העשירים-כקורח קלילי היום לבין העניים המרודים קשי היום. אין שום דבר משותף למי שהחודש נגמר להם כאשר כל הוצאותיהם בו, גבוהות ככל שיהיו, הן בבחינת "כסף קטן", לבין מי שהכסף נגמר להם כבר בתחילתו.
"ארבע-על-ארבע" לא מעטים עוקפים אותנו (מי מאתנו שנוהגים ברכבים פשוטים וזולים יותר) בשעטה, כשאנחנו זוחלים - כאשר אנחנו לא תקועים בפקק - על נחשי-האספלט הקרויים "כבישים", בדרכם אל מסעותיהם האתגריים, על הצימרים המפנקים, אל נופשוני סוף-השבוע שלהם, אל ה"דילים" האטרקטיביים.
הם לא חיים במדינה שלנו. הם חיים במדינה שלהם. בין שתי המדינות פעור מרחק שלא ניתן לגשר עליו, גם לא באמצעות נסיעה ב"ארבע-על-ארבע".

תאריך:  17/12/2004   |   עודכן:  17/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גבריאל למברגר
המוסד לביטוח לאומי הוא יחידה ממשלתית מיותרת: כדי לגבות מיסים - יש לנו את אגף הכנסות המדינה; כדי לחלק נדבות (המכונות "קצבאות") - יש לנו שרותי רווחה; אז רק בשביל יחידת המחקר, שמפרסמת את דוח העוני, צריך את כל המבנה של הביטוח הלאומי!?
אפרי הלפרין
בטלוויזיה הוצגו הערב תמונות נוגעות ללב של קשישים המפגינים נגד ביבי ומדיניות האוצר, ומנסים להיכנס לחדרי המשא ומתן על הקמת הממשלה – קשישים תמימים המשמשים בעצם כחיילים במאבק פוליטי של ההסתדרות ומנהיגיה
אורי נטע
על חזירות, מרפקנות, שמאלנות וכישלון הסברתי
משה מכנס, עו"ד
עו"ד אברהם פכטר
התקשורת הולמת בצה"ל לאחרונה ללא ליאות ורחמים; שר הביטחון, הרמטכ"ל ודוברת צה"ל, התעוררו לבסוף להשיב מלחמה, אך כמו תמיד בהסברה הישראלית, עשו זאת באיחור, כשהנזק בעולם ובארץ כבר נעשה; כדאי ללמוד בנושא מהפלשתינים ודרך הצגתם את האירועים; תפקיד התקשורת לדווח, לחקור, לסקר - אך לשמור על נייטרליות אובייקטיביות ולהיות צמודים לעובדות ולאמת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il