X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

הצעת חוק הטרנספר, הזוכה לשם התמים של "הצעת החוק ליישום תוכנית ההינתקות", נמצאת עתה על שלחן הניתוחים בוועדות הכנסת השונות. אף אם יצליחו מנתחי החוק, לתקן ואו לשפר את הצעת החוק בטרם תובא לקריאה שנייה ושלישית בכנסת, זה לא ישנה עובדה אחת פשוטה. מדובר בחוק המטיל כתם שחור על מדינת ישראל. מבדיקה שנעשתה, עולה כי אין תקדים בתולדות העולם המערבי לחקיקה שתכליתה טרנספר של אזרחי מדינה ממקום מגוריהם. אכן, טרנספר של אוכלוסיות שונות התבצע לא אחת בהיסטוריה, דא עקא, היה זה במשטרים טוטאליטריים, לחילופין כתוצאה ממלחמות עולם או באקטים של גירוש יחידים המהווים סכנה למדינה, כגון טרוריסטים וכדומה.
התקדים של פינוי ההתיישבות בימית, שונה, שכן הוא נעשה קודם חקיקת חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. באותה עת, לא היה צורך בחקיקה אלא בהחלטת ממשלה בלבד, ובדיוק לשם כך נחקק חוק היסוד כדי ליצור תשתית חוקתית לזכויות האדם בישראל, כמקביל לחוקה הקיימת ברוב מדינות העולם המערבי.
האם ראוי להכליל את חוק הטרנספר בספר החוקים של ישראל?
בהקשר זה ניתן להזכיר את פסק דינו של בית המשפט העליון בעתירה של הועד הציבורי נגד עינויים בישראל ואח' נגד ממשלת ישראל, שם דובר על מקרים בהם נאלץ השב"כ להשתמש בעינויים כנגד מחבלים, שהם בבחינת "פצצה מתקתקת". בג"צ קבע שאסור להשתמש בשיטות אלו, אף אם יש בכך כדי להציל חיי אדם וזה המחיר שהמדינה משלמת על היותה מדינה דמוקרטית.
הביקורת החריפה במערכת הביטחון, לאור פסיקה זו, הביאה ליזום חקיקה מיוחדת שנועדה להכשיר את השימוש בעינויים רק באותן נסיבות של "פצצה מתקתקת". יוזמת החקיקה הנ"ל נתקלה בחומה בצורה של התנגדות בקרב אבירי זכויות האדם, שטענו כי החוק מזכיר תקופות אפלות ומשטרים אפלים ונוגד את ערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.
והנה, באותה מדינה יהודית ודמוקרטית, עומדים לחוקק חוק מיוחד לצורך גירושם של כ-10,000 יהודים, אזרחי המדינה, תושבי ארץ ישראל.
ולהיכן נעלמו אותם אבירי זכויות האדם? האם עינויו של מחבל שהוא פצצה מתקתקת, כדי להציל חיי יהודים, הוא פחות מוסרי מגירוש יהודים ממולדתם?
ובכן, למרבה הצער, כל אותם אבירי החוק אינם מחשיבים את "המתנחלים" כבני אדם. מבחינתם מדובר בכובשים, פורעי חוק שגזלו את "אדמות הפלשתינים". לך תסביר לאותם בורים חסרי דעת, כי הם עצמם מתגוררים בבתים של הפלשתינים שנכבשו ב-1948 בשכונת היוקרה טלביה בירושלים או בשכונת היוקרה רמת-אביב הלא היא שיח' מוניס. לך תסביר להם, כי עוד לא נולד הפלשתיני, ודאי לא אבו מאזן, שעושה חילוק בין שטחים "שנכבשו" ב-1948 לשטחים "שנכבשו" ב-1967. אין טעם. הם לא יקשיבו, ואם יקשיבו לא יבינו. הם כבר השלימו את תוכנית ההינתקות שלהם מהעם ומהארץ. אנחנו, לעומת זאת, הרוב השפוי והלא דומם, לא מתנתקים. לא מהעם ולא מהארץ. אנו עם אחד עם ארץ אחת.

תאריך:  21/12/2004   |   עודכן:  21/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גבריאל למברגר
בכל חברה ממשלתית שלא תתפקד לפי ההוראות - יש לשלוח את החשב הביתה; אם אתם חושבים שהוא צריך מלווה, תנו לו את הכבוד הראוי: הוא ילך הביתה בליווי המנכ"ל
משה פייגלין
אפרי הלפרין
אולי מקור הבעיה איננה כלל בולרשטיין, אלא בהצעת חוק פיצוי-פינוי המבישה של הוועדה בראשותו מר טומי לפיד, ראש תנועת שינוי, שר המשפטים בדימוס אשר רואה בהצעת החוק הקטסטרופלית הזו כשיא של הישגיו החקיקתיים
שבתאי עזריאל
ניסיון עיקש להשיג משירות סקאל מידע טכני פשוט על וידיאו, הסתיים ללא תוצאות לאחר שעה וחצי של טלפונים ודרישה מדהימה. אם לא תמסור את תעודת הזהות שלך לא תוכל להתלונן. תשמעו סיפור
מיכאל שרון
בחיים המדיניים והחברתיים אין ואקום, וכשמגמה אחת מסתלקת מבמת עיצוב המציאות, זוכה למומנטום אדיר המגמה המנוגדת. וכך, כבר ידובר בקרוב גם על גבולות אוסלו. והנה, אף אביגדור ליברמן עיצב עמדות בהתאם לאותו מומנטום הנגדי.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il