X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מה אנו יכולים ללמוד מגורל הדהימי הנוצרי תחת שלטון הכובש המוסלמי
▪  ▪  ▪

בתרבות הערבית מוסלמית שמור מקום מיוחד לדהימי. לכופרים הגמורים, אלו הקרויים בעברית עכו"ם, מזומן באיסלם גורל ברור: מוות או התאסלמות. כך נכבשה מצרים הקופטית, צפון אפריקה הברברית, סודאן הנוצרית, ניגריה ואינדונזיה, הודו המוסלמית ובנגלה-דש. לדהימי, דהיינו אלו המאמינים באל אחד, אך לא בנביאו מוחמד, יהודים נוצרים ונסטורים, מועיד האיסלאם גורל של נחיתות מתמדת, חסות נטולת זכויות, תשלום כופר נפש שנתי, ואי-יכולת להתגונן. ובקיצור, שלל מהם את הריבונות.
בארץ ישראל תחת שלטון הכובש המוסלמי חיו נציגי שתי דתות הדהימי, היהודים והנוצרים. שתי הקהילות הללו בחרו בשתי דרכים שונות כדי להתמודד עם השליט המוסלמי. היהודים תמיד שאפו לחדש את ריבונותם, בתפילה, בשיר ובמעשה, ואילו הנוצרים קיבלו עליהם את הדהימה בכל ליבם, והפכו לעושי דברו של השליט המוסלמי. בעוד היהודים במאה השנים האחרונות עובדים במרץ כדי להגשים את זכותם הריבונית על ארץ ישראל, בחרו הנוצרים לחסות תחת כנפיו של הרוב המוסלמי, ופעלו בשירותו בכל כוחם. רוב המפלגות הערביות-קומוניסטיות היו מונהגות ועדיין, על-ידי נוצרים אשר בחרו בדהימה, ומשרתות את העניין הפלשתיני-מוסלמי במרץ רב מתוך כוונה למצוא חן בעיני הכובש המוסלמי, שהוא כידוע אכזרי ונוקם ונוטר, יותר מאשר היהודים, הרחמנים בני רחמנים.
ובכן, מה שכרם של הנוצרים תומכי הרוב הערבי-מוסלמי? שכרם רע מאוד. באופן אחיד ובלתי מתפשר הם מגורשים ממקום מושבם, ממעוזיהם בהם הם יושבים כשלוש מאות שנה לפני שהגיע לכאן הפולש המוסלמי, מספרם מתמעט והולך ואין מרגוע לכף רגלם. בבית-לחם, עיר הולדתו של ישו, מספרם של הנוצרים ירד משבעים אחוז לעשרים אחוז, ובנצרת, עיר מגוריו של ישו, הם מותקפים ומוטרדים ללא הרף. ואם לא די בכך שהרוב המוסלמי דוחק בהם לעזוב בכל האמצעים, הרי שגם את הנכסים החומריים והרוחניים החשובים ביותר מנכס לעצמו הפולש המוסלמי. את מגרש הכנסייה שבנצרת ניכס לעצמו הכובש המוסלמי ועתה הוא מקים עליו מסגד. לעראפאת, ועתה אבו-מאזן, יש כסא כבוד בכנסייה הנוצרית הקדושה ביותר, בבית לחם.
מכוניתו של הארכיבישוף הילאריון קאפוצ'י שימשה את הפולש המוסלמי להברחת כלי נשק וחומרי חבלה. ראשי הכמורה משמשים קבע כשופרות של צורריהם כנגד היהודים. בפרוץ מאורעות הדמים (ובמילים אחרות, מלחמת אוסלו) השתמש הפולש המוסלמי בכנסיית המולד כבעמדת ירי ומעוז לרוצחים מתוך ידיעה כי היהוד, רחמנים בני רחמנים, לא יפגעו בכמרים חסרי ישע. כה גדול הוא הפחד שמשרים המוסלמים בדהימים שלהם, שאלו האחרונים חששו להתלונן על מעשה הנבלה, שכן יודעים הם כי היהוד יש להם את הנוהג הנפסד להפקיר אחים לצרה לגורלם.
מה יוכלו היהודים ללמוד מגורל אחיהם לצרה, הנוצרים דארץ ישראל? באופן ברור לא כדאי להיות דהימי. באופן ברור הדהימי הופך לכלי משחק, לחוכא ואיטלולא, לכלי שרת בסגנון השתמש-וזרוק, בידי הכובש המוסלמי. בסופו של דבר מגורש הדהימי בבושת פנים מביתו, נחלתו ומורשת אבותיו ואימותיו (לא נשכח את מריה הקדושה שהייתה יהודיה כשרה לכל דבר) ואין פוצה פה ומצפצף. אפילו ארצות המערב הנוצרי, יוון ורוסיה, אנגליה וצרפת וארצות הברית ממלאות פיהן מים בעוד המיעוט הנוצרי נרדף עד צוואר בידי הפולש המוסלמי. והיה אם ישא הדהימי את ליבו לריבונות, לחיים בכבוד הרי שאז אחת דתו למות.
ישנם יהודים במדינת ישראל אשר רואים בדהימה פתרון סביר לבעייה היהודית. לשם כך הם נוסעים למקומות שכוחי אל ונושאים ונותנים (דהיינו, נותנים ונותנים) עם נציגי הפולש המוסלמי, וחותמים אתם על הסכמי כניעה (דהימה) הקרויים משום מה הסכמי שלום. כדי להבין לאן מובילים אותנו כל אותם מדינאים אין לנו אלא להתבונן בגורל הנוצרים דארץ ישראל, ולנוד ראש על הבזיון והקצף, העליבות והגירוש, שהם מנת חלקם של הדהימי.

תאריך:  26/12/2004   |   עודכן:  26/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבי גולדרייך
עו"ד יצחק בם
בעקבות פסק דין ביטון שניתן לאחרונה בבית המשפט העליון, בו בוטל צו המעכב את יציאתו מן הארץ של בעל סרבן-גט, מאשים עו"ד יצחק בם כי בית המשפט החילוני והנאור הוא שקיבע את עגינותה של האישה, בעוד שדווקא בית הדין הרבני היה נכון לבוא לקראתה ולפתור את בעייתה; האם הכל כשר במלחמה בין הערכאות?
יואב יצחק
יובל ברנדשטטר MD
כיצד ממשיכה מפלגת העבודה להחליק במדרון
יובל ברנדשטטר MD
כיצד מרמים את הסטטיסטיקה: לפני מספר שבועות התבשרנו כי תלמידי מדינת ישראל קפצו כיתה, מן הדרג הנמוך של המדינות, אל דרג הביניים, בכל האמור במבחני מתמטיקה. אך מדובר באחיזת עיניים: משרד החינוך השמיט מהבדיקה את כל אותן אוכלוסיות חלשות ולא רצויות (את הערבים) וכך השיג תוצאות טובות מבחינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il