X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

60 שנה אחרי אושוויץ העולם עודנו מלא רוע ורשע. הוא מלא שנאה. הוא עמוס רכבות. יש בו מלאי עצום גז הציקלון. במרתפיו תחובים, מוסתרים ומוגנים היטב, אמצעי השמדה המוניים. תשתיתו של השטן איתנה.
מאז שואת היהודים, השואה, התחוללו בעולם שואות נוספות, אבל המושג הזה, היחיד, היחידאי, ה'חד-פעמי' כביכול, כבר היה תפוס: היהודים איישו אותו. אוכלוסיות שלמות נטבחו ונכחדו בעשורים האחרונים. העולם לא שתק, אבל הוא רק צקצק והמשיך בשלו. עולם כמנהגו נהג. עולם כמנהיגיו. פה ושם רשתות השידור הגדולות צילמו פיסות תלושות-הקשר שלו, חלקים מפוזרים על-פני יבשות מפאזל רצח עם נוסף. עטוף באדישות ובניכור, נמנם העולם השבע. זעקות התחינה הנישאת של תושבי העולם הרעב לא החרידו את מנוחתו.
60 שנה אחרי אושוויץ מתחדדת שאלת עצם ההיתכנות של הישנות השואה. יש מי שעבורם השאלה הזו מופרכת מעיקרה. יש מי שהם אדישים כלפיה. יש מי שאינם מבינים אותה כלל ועיקר. אבל יש מי שעבורם עצם השאלה הזו היא ביטוי לאפשרות הישנותה, חלילה, גם בימינו.
60 שנה לאחר אושוויץ מבקרים בה נכדי הניצולים, אולי אף ניניהם. הם רואים במו עיניהם הפעורות לאימה את אשר עוללו אנשים לזולתם. שם, בגיא ההריגה, מבועתים ומצומררים מההספק השטני, הלא-ייאמן-כי-ייתכן, של תעשיית הרצח, הם נשבעים לזכור עד דור עשירי - לזכור ודבר לא לשכוח. לזכור ולעולם לא לסלוח. האם תעמוד להם, ולעולם, שבועתם?
60 שנה אחרי אושוויץ השואה הולכת ומתרחקת. האם, כשיילכו לעולמם אחרוני הניצולים, היא תתאדה ותימוג בערפל ההכחשה, או, חלילה, השכחה? האם היא תיהפך למשל? לעלילת דם של יהודים שבדו לעצמם ביוגרפיה של היותם נרדפים כדי לעורר את חמלת הגויים עליהם או, אולי, לקושש את רחמיהם?
60 שנה אחרי אושוויץ הולכת האנטישמיות וגוברת. מעולם היא לא קמלה. עכשיו היא עולה כפורחת. ריח המוות נישא באוויר. הריח הפראי, המשכר, המסמם של פרחי הרוע משתלט על הנחיריים. לא די בשישים שנה כדי לפוגג אותו.

תאריך:  30/01/2005   |   עודכן:  30/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארז רואימי
אבי גולדרייך
יואב יצחק
יואב יצחק
בגלל רשלנות, או חמור מכך - תכנון יהיר המקדש רווחים מהירים על-פני הבטחת עתידם של חברת בזק והעובדים, נתונה עתה חברת בזק בפני סיכון גדול; המכרז הנוכחי מאפשר למשקיעים מוסדיים זרים להשתתף במכרז, ללא הגבלה - גם אם יירכשו הם גרעין שליטה - ולאחר מכן לפזר את המניות "לכל רוח"
עו"ד גולדבלט משה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il