X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה בין חיים הכט ופרישת חיילי המדינה הפלשתינית בערי יהודה
▪  ▪  ▪

אומרים עלינו היהודים, ביחוד אלו הקרויים נאמני ארץ ישראל,
כי אנו רדופים. אנו רדופים על-ידי צילה של השואה. אומרים לנו כי הנטייה שלנו לראות בכל פעולה של האויב את חידוש ההשמדה שהינה הבל ורעות רוח, וסימן למחלת רוח, הפרנויה הכפייתית.
בשל מחלה זו מסתגרים אנו בתוך קונכית הקורבן ומסרבים לראות את היד המושטת לנו לשלום מסוריה ולוב, אבו מאזן ואבו עלא. אומרים לנו כי הדמוקרטיות הגדולות לצידנו, אם רק נראה גדלות רוח, נשחרר אסירים רוצחים, נתיר תנועה של חיילי האויב דרך הבירה, נפסיק את פעולות המנע כנגד פצצות מהלכות על שתיים, ונעשה את כל הדרוש כדי שמדינה ערבית נוספת על העשרים ושתיים שכבר ישנן תקום בקלקיליה וטובאס.
והינה מראה לנו חיים הכט, שתחושת הפרנויה איננה בכדי. מסתבר כי מדינות העולם החופשי, אבירות החופש והדמוקרטיה, אשר שלטו באויר ללא מצרים כבר מיוני 1944, לא מצאו לנכון להקדיש ולו גיחה אחת, אחת, כדי לעצור, או לשבש, או להאט, את השמדת היהודים באירופה. ולא בסתם יהודים מדובר. מדובר ביהודי הונגריה אשר ממשלת הונגריה כבר היתה מוכנה להעביר לפלשתינה, ואשר "נקנו" על-ידי תרומות של יהדות העולם.
כאשר שמע הצורר חג' אמין אל חוסייני כי בכך מדובר, מיד שלח מכתבים בהולים ממקום מושבו בברלין אל מנהיגי הונגריה ב-25 יולי 1944 ותבע את העברתם של היהודים למזרח, לצורך ה"טיפול המיוחד". המתרגם האמריקני במשפטי נירנברג מציין, כי עקב התכתובת הזו נרצחו כארבע מאות וחמישים אלף יהודים, שכולם היו מיועדים להגיע לפלשתינה.
חיל האויר האמריקני, וחיל האויר המלכותי הבריטי, סרבו בכל תוקף לעצור את הרצח. למרות שידעו בדיוק מה מתרחש שם, למרות שתקפו מטרות "אסטרטגיות" באותו אזור מספר רב של פעמים.
אולי אני פרנואידי, אבל לי נראה כי חיים הכט הוכיח כי השמדת היהודים נעשתה בעצה אחת בין הגרמנים המשמידים והאמריקנים שעמדו מן הצד. הוא לא סיפר כי את ההשמדה המסוימת הזו דרשה במפגיע המועצה הערבית העליונה, ומייצגה החוקי חג' אמין אל חוסייני, דודו של ערפאת, ומדריכו של אבו מאזן.
חיים הכט גם לא הציג את השאלה מדוע לא היו האמריקנים מוכנים לעצור את ההשמדה. אבל אני מוכן להציע הסבר המתאים לרוח התקופה.
בריטניה, לאחר שהוסר מעליה המצור הימי, לאחר שהמלחמה חזרה לאירופה, החלה לחשוב קדימה, למציאות שתהיה אחרי המלחמה. וכמו שאמר כבר שר החוץ הבריטי, כאשר בריטניה נאלצת לבחור בין הצדק ליהודים לבין האינטרס של היחסים עם הערבים, הרי שהצדק היהודי יצטרך לסבול.
באופן ברור לחלוטין, אותם יהודים אשר עדיין לא הושמדו, התכוונו להגיע לפלשתינה-א"י. המשמעות של כמעט חצי מיליון יהודים חיים בארץ ישראל היתה הפיכת המאזן הדמוגרפי, כמעט בן לילה לטובת היהודים. לפיכך, עדיף שלא להתערב בהשמדת אותם חצי מיליון יהודים, ויש לאפשר לגרמנים לפתור את בעיית היהודים בדרכם המיוחדת. ושוב כדי לצטט את אותו שר חוץ בריטי, מה נעשה אם הגרמנים יעברו ממדיניות של השמדה למדיניות של הגירה כפויה? מה נעשה עם מיליון יהודים?
אמריקה הלכה בתלם שהציב לה צ'רצ'יל, ומצאה את הדרך להתחמק משיבוש ההשמדה. כמובן שהיא מצאה את הדרך להציל מספר סוסים יקרים לליבם של חובבי סוסים ליפיזנרים.
אלביון הבוגדנית חזרה על הטקטיקה הזו בהמשך. במשך שלושת השנים מסיום המלחמה ועד לעצמאות ניסתה בריטניה בכל כוחה לשמר את המאזן הדמוגרפי לטובת הערבים, על-ידי פתיחת הגבולות מזרחה, וסגירת גבול הים. גם כאשר נסוגה מארץ ישראל, מסרה את רוב המפתחות, דהיינו הנשק והמבצרים לידי הערבים. התקווה היתה כי הערבים יסיימו את עבודתו של היטלר.
עכשיו כאשר הממסד המנדטורי הנוכחי מדבר על פרישת חייליו של חג' אמין אל חוסייני בכל יהודה ושומרון, עובר רעד בשדרתו של כל פרנואיד מצוי, זה אשר יודע כי השמדה מוחלטת של בני עמנו איננה תיאוריה אלא מעשה, וכי ה"עולם הנאור" אשר עמד מנגד בעבר, יעמוד מנגד גם בעתיד.
ואלו ה"שפויים" שהרעד איננו עובר בשדרתם, יזכרו נא את ארבע מאות וחמישים אלף היהודים אשר היו יכולים להיות כאן, הם וצאצאיהם, ואינם, מכיוון שידידי ישראל לא מצאו אינטרס המצדיק את עצירת ההשמדה.
____________________________________________
הכותב הינו רופא ילדים אשר התמחה במחלות דם וסרטן בילדים, הפעיל באזור הדרום. ספרו "משפט יוסף" 0942520122 מצוי ברשימת אמאזון.קום

תאריך:  30/01/2005   |   עודכן:  30/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il