X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

שימחה חדשה במחוזותינו. כמה אנשי סטטיסטיקה, המזוהים כולם עם הימין בישראל, חישבו ומצאו שבעיית הדמוגרפיה של ערביי ישראל רבתי אינה כצעקתה. לחישוביהם, האוכלוסיה הערבית קטנה מהידוע עד כה, הילודה של ערביי הארץ פחותה משחשבו כולם ועוד תצטמצם בהמשך. לפי אותם אנשי סטטיסטיקה אין בכלל בעיה דמוגרפית - יש הפחדה מאורגנת של השמאל.
אכן אין לדעת מה ילד יום וכיצד תתפתח הילודה הערבית. אמת היא שבכל מדינות ערב יש ירידה בילודה. כך במדינת ישראל אצל אזרחיה היהודים והערבים, כך גם ברשות הפלשתינית. אבל למעשה לנתונים משמעות מעטה והדילמות נשארו כמו שהיו. עדיין יושב בארץ עם שאינו רוצה בשליטתנו עליו, סביר גם שאינו רוצה אותנו בכלל באזור. הדילמה של שליטה בעם אחר, בכוונה אני כותב שליטה ולא כיבוש - כי לנו הארץ, אינה משתנה מפני שהעם הזה, ערביי ארץ ישראל, קטן יותר.
ברור ש-55 חברי כנסת ערבים במדינה דמוקרטית הופכים את ישראל למדינה דו-לאומית שבה כמעט אי אפשר לקבל החלטות בלי הסכמת המיעוט הערבי. האם נהיה מדינה יותר יהודית, יותר דמוקרטית עם 45 חברי כנסת ערביים. הדילמה שבין זהותה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית לבין יהדותה לא משתנה ותשתנה כהוא זה.
האם ההנחה שערביי ישראל רבתי לא יהיו רוב מוחלט בעתיד הנראה לעין אלא רק מיעוט גדול מאד משנה את העתיד באופן מהותי ויסודי באמת? בהנחה, הטעונה הוכחה, שאכן נתוני המחקר החדש הם הנתונים הנכונים ולא דבק בהם שמץ של הטיה פוליטית, עדיין נותרה הדילמה הבסיסית המלווה אותנו מתחילת ההתיישבות בארץ בין שלושת האפשרויות:
- הראשונה - מדינה יהודית על כל ארץ ישראל, מדינה שאינה משתפת את הערבים, שאינם רוצים בנו, אלא בשוליים של העשייה הלאומית. מדינה שלשם המטרה הזו מוותרת על ערכיה הדמוקרטיים. מדינת אפרטהייד יהודית.
- השנייה - מדינה דמוקרטית על כל ארץ ישראל - מדינה המשתפת יהודים וערבים כאחד בשלטון, מדינה שלא יכולה להיות מדינת הלאום היהודי גם אם הערבים יהיו בה רק 35 אחוז. מדינה דו לאומית שלשם המטרה הזו מוותרת על זהותה היהודית.
- השלישית - מדינה יהודית דמוקרטית - מדינה המאפשרת לערבים להתנהל במעגל ההחלטות הלאומיות שלהם במשטר שלהם, בתרבות שלהם ובשטח משלהם ומאפשרת לנו, יהודי הארץ, לנהל את מדינתנו הדמוקרטית. מדינה שלשם המטרה הזו מוותרת על חלקים מארץ ישראל.
שום להטוטים סטטיסטיים, חישובי אחוזים, והערכות ילודה לעתיד לא יכולים לשנות את הדילמה הזו המחריפה עם הזמן. מי שבוחר במדינה יהודית דמוקרטית, לדעתי הבחירה היחידה המאפשרת את הישרדותנו כאן במזה"ת, בוחר גם בוויתור מיוזמה ומרצון על חלקים מהארץ. לא כפתרון צבאי לטרור, לא כמבוא לשלום מעבר לפינה אלא כהגשמת המירב האפשרי מחזון 'מדינת היהודים'.

תאריך:  31/01/2005   |   עודכן:  31/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
דגל שחור ענק מתנופף מעל הירי על הניצולים מהאנייה "אלטלנה", ומפקד חיל הים לשעבר אמור לדעת זאת
לי טורסטון-עדני
מסתבר שלמרות שהכוח והכסף נמצאים בידינו, הצרכנים, עדין לא השכלנו להבין איך לנצל אותו
ארז רואימי
יראון פסטינגר
מיכאל דבורין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il