X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שר החוץ הזהיר בימים האחרונים יותר מפעם אחת כי הוא "ממש חושש ממלחמת אחים"; אז למה הוא לא עושה שום דבר בנדון?; המדובר בחוסר אחריות ממדרגה ראשונה הגובל ברשלנות של ממש
▪  ▪  ▪

השבוע נפל דבר בישראל. שר בכיר, אחד הבכירים במדינה שחרר את "אם כל הפצצות" כאשר הודיע כי הוא "ממש חושש ממלחמת אחים".
כך, באופן זה ממש, התבטא ביום שישי האחרון שר החוץ של מדינת ישראל, סילבן שלום בראיון ארוך שהעניק לעיתון "מעריב". בראיון זה פירט שלום את חששותיו, והסביר כי לא רב המרחק מהמצב בו יהודי יירה על יהודי והסכר ייפרץ. בתוכניתו של יאיר לפיד בפריים-טיים של הערוץ השני (ב', 1.2.05), חזר שר החוץ על נבואה שחורה זו ואף ציין כי הדבר מדיר שינה מעיניו.
לאחר שהפנמתי מה אמר בעצם בשני ראיונות אלה אחד השרים הבכירים בארץ, חייב אני לומר בכנות כי נמלאתי זעם על התנהגותו הרשלנית וחסרת האחריות של אדם שהוא בראש ובראשונה מנהיג ציבור האמור לפעול לטובתו, ואולי אף רואה עצמו כמנהיגה פוטנציאלי של המדינה בעתיד.
שר החוץ הנכבד: אם אתה סבור שתהיה מלחמת אחים, או שיש חשש גדול שכך יקרה, כיצד ייתכן שאתה לא עושה כלום בנידון? כיצד ייתכן שכמדינאי אחראי אינך עוסק יומם ולילה בניסיון לבלום אותה.
כיצד ייתכן שאתה לא מתייצב אצל שרון בלשכה ומאיים עליו, כי אם הוא לא ייעשה משהו כדי למנוע את מלחמת האחים הממשמשת ובאה, אתה תניח את המפתחות ותפרק את הליכוד? האם חשובה לך "אחדות הליכוד" יותר מהאפשרות הממשית כהגדרתך שתיפתח "מלחמת אחים" ויהודים ימותו מאש אחיהם? האם יש בכלל משהו במערכת הפוליטית שהוא דחוף וחשוב יותר מאשר מניעת מלחמת אחים?
איזה מין מדינאי אתה, מר שלום, אם לאחר ששחררת פצצה שכזו לתקשורת, לאחר שמיליוני בני אדם שמעו אותך אומר כי העם הזה הולך בדרך הבטוחה למלחמת אחים, אתה ממשיך להתנהג כרגיל ואינך מסיק כל מסקנות מהעניין. האם המדובר בעוד החלטה על אישור תקציב לוועדת דוברת או בהחלטה על העלאת מחירי הסולר או הסלולר, שאתה יכול להרשות לעצמך שלא להסיק מסקנות בהתאם לדברים החמורים שאמרת?. אתה מבין בכלל מה משמעות המונח מלחמת אחים?
מר שלום, אם תהית, תן לי להרגיע אותך. ההיסטוריה לא תסמן אותך כאיש גדול בגלל שידעת לזהות שהדברים הולכים לקראת קרע בלתי ניתן לאיחוי בעם ואולי אף למלחמת אחים. נכון, ההיסטוריה זוכרת לחיוב את זאב ז'בוטינסקי על אזהרה אפוקליפטית דומה שהשמיע בשנות ה-30 באוזני יהודי אירופה שלא רצו להקשיב, על מה שהולך לקרות על אדמת אירופה. אך ההבדל "הקטן" בינך לבין ז'בוטינסקי, סילבן, הוא שהוא עשה ימים כלילות כדי להזהיר את יהדות אירופה ואת כל מי שרק יכול היה והואיל לשמוע מהקטסטרופה בעוד שאתה, מר שלום, אתה ממשיך בשגרת יומך, ואינך משנה דבר וחצי דבר ממעשיך.
נהפוך הוא, סילבן, צר לי לאכזב אותך, ההיסטוריה תסמן אותך כאיש קטן, קטן מאוד, אשר היה באפשרותו לעשות משהו כדי למנוע את המלחמה אותה הוא מנבא בדיוק רב, אבל תחת זאת בחר לאכול עוד סלמון עם שר החוץ של מאוריטניה.
כיצד ייתכן שהוצאת את המלים "מלחמת אחים" מפיך ואתה ממשיך בשגרת יומך הרגילה? האם אתה מבין מה אמרת בכלל? או שזה היה איזה ספין משוכלל לצרכים פנימיים בתוך הליכוד.
אם האפשרות הנכונה היא דווקא האפשרות השנייה, כלומר שהיה זה איזה ספין משוכלל כדי לחזק את מעמדך בליכוד או בציבור כאיזו דמות אחראית וממלכתית החוששת כאילו לבאות, הרי שמדובר במשחק מסוכן, מניפולטיבי וצבוע ברגשותיו ובעצביו של הציבור שיש לעוצרו לאלתר. כשם שהשימוש בשואה הוא פסול כאשר עסקינן בקידום של צרכים פוליטיים, באותה מידה ואף יותר, פסול השימוש המניפולטיבי במונח "מלחמת אחים".
אולם אם דווקא האפשרות הראשונה היא הנכונה, וכשר החוץ של מדינת ישראל אתה אכן רואה סכנה ממשית למלחמת אחים - ונדמה לי שכך הם אכן פני הדברים, אם אתה מבין מה משמעות הדברים שאמרת וגם התכוונת לכך, הרי כל יום נוסף שבו אינך מאיים בהתפטרות ומגייס את כל כולך למניעת מלחמת האחים שעליה אתה מדבר, גובל בהפקרות מצדך, רשלנות שאינה יודעת גבולות ובעיקר, כן בעיקר, חוסר אחריות מדרגה ראשונה כלפי גורלו של העם הזה.
אני מקווה שתזכור את זה במסיבת הקוקטייל הבאה שתשתתף בה מתוקף תפקידך.

תאריך:  02/02/2005   |   עודכן:  02/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
בעקבות החלטת מזוז בעניין קק"ל סבור עו"ד פכטר כי הפתרון הנכון והציוני הוא התנתקות קק"ל ממנהל מרקעי ישראל - וחזרתו ליעודו המקורי, להיות אורגן עצמאי של הציונות המעשית - ששמה לה כמטרה לרכוש אדמות בארץ ישראל, כדי ליישב בה יהודים עולים
אליקים העצני
דני רשף
עו"ד יוסי פוקס
דני רשף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il