X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדוע מוציאים מיליונים על כלי שנכשל לחלוטין?
▪  ▪  ▪

בס"ד
בולמוס של סקרים אחז את המדינה. על כל דבר מיד מתפרסם כאן סקר. אולם מה מטרת סקרים אלו? האמנם דעת הקהל היא המעניינת כ"כ? האם בישראל מתייחסים ברצינות לדעת הקהל?
האם לא שאלו את פי העם בבחירות האחרונות לדעתו ביחס למפלגת העבודה? האם דעתו היתה כי זו צריכה לנהל את המדינה? האם מישהו הביע אמון בשמעון פרס ב-15 השנים האחרונות? נתן לו את המפתחות?
האם רה"מ לא התחייב לקבל את הכרעת מתפקדי הליכוד במשאל?
האם הציבור לא אמר דעתו באופן הנחרץ ביותר נגד הינתקות חד-צדדית בבחירות האחרונות? האם לא הייתה זו השאלה שעליה הלכו לקלפי?
בוא נדבר מעט על בית המשפט ה"עליון". כ"כ עליון שספק אם הוא זוכר שקיימים כאן אזרחים, הבוסים שלו. מישהו העניק לו אי פעם את הזכות לקבוע היכן תעבור גדר ההפרדה? מישהו בחר בו והעניק לו את המנדט לדרוס את הרשות המחוקקת, זו שדווקא כן נבחרה ע"י הציבור?
לא, רבותי. דעת הקהל אינה חשובה כאן לאיש. יתירה מזאת, האם הסקרים הם כלי אמין?
מדגם הבחירות של הערוץ הראשון ניבא 27 מנדטים למפלגת העבודה בבחירות האחרונות. טעות סטטיסטית "קטנה" של למעלה מארבעים אחוז... הסקרים ניבאו לשרון נצחון סוחף במשאל מתפקדי הליכוד. בכל מערכות הבחירות האחרונות כשלו הסוקרים באופן בלתי רגיל. טעויות של עשרות אחוזים הפכו את הכלי הזה לבדיחה חסרת ערך.
להגנתן אומרות חברות הסקרים, שהנסקרים, ובמיוחד הימין והדתיים, מטעים אותם. אדרבא, עובדה נכונה זו רק מחזקת דברינו. מה טעם לערוך סקרים במדינה בה הנסקרים אינם משתפים פעולה?
הנטייה הראשונית היא לומר שמטרתם האמיתית של הסקרים היא לעצב את דעת הקהל. לא ללמוד מה חושבים האזרחים, אלא ללמד אותם מה הם צריכים לחשוב. אם כולם חושבים ש... אז כידוע, מליארד סינים לא יכולים לטעות וכדאי שגם אני אתמוך ב...
דיעה זו מתחזקת בעקבות נושאי הסקרים. "האם אתה תומך בהינתקות?" לא. "האם אתה תומך בתהליך אוסלו?", "האם ההתנחלויות הן נטל על הביטחון?" - לעולם לא. "האם ארגוני השמאל הם נטל על הביטחון?"; "האם יש לעצור פעילי ימין במעצר מינהלי?". לא, חלילה. אותה שאלה ביחס לפעילי שמאל.
אין ספק שקיים אלמנט תעמולתי בסקרים, ובשנים הראשונות לשלטון אוסלו הם שימשו חלק ממאמץ החינוך מחדש ועיצוב דעת הקהל. אולם בשנים האחרונות השתנתה מטרתם. כיום מטרתם האמיתית היא הגשמת החלום הרטוב של השמאל.
במהפך הגדול בשנת 77, זכורה האמירה המפורסמת כי "לא מפלגת העבודה טעתה אלא העם טעה", ובעקבותיה "לא צריך להחליף את מפלגת השלטון, צריך להחליף את העם".
אז זהו, השמאל מצא סוף סוף את הדרך לעשות זאת, להחליף את העם. הוא עדיין צריך אתכם, כבשים יקרים, בשביל מיסים ובשביל קורבנות שלום. אבל הוא בטח לא צריך אתכם בשביל לנהל את המדינה.
הסקרים הם תחליף לעם. רוצים לדעת מה הציבור חושב על תכנית ההינתקות? מצוין, אין צורך בבחירות או במשאל עם, הסקרים יספרו לנו. רוצים לדעת מה דעת הציבור על המדינאי הדגול שמעון פרס? הסקרים יגלו לנו. רוצים לדעת מה דעת הציבור על "תהליך השלום"? יופי, בדיוק אתמול התפרסם סקר מעניין בנושא.
אני זוכר כיצד יומיים (!) לאחר התנפצות כל הסקרים על סלעי משאל המתפקדים בליכוד, ראיינה כתבת גל"צ חבר מרכז ליכוד בהפגנה בירושלים. מדוע אתם מפגינים נגד ההינתקות, שאלה, הרי הסקרים מראים שכלל הציבור תומך בה? ככה פשוט, בלי להתבלבל.
אתם יודעים מדוע מריומה מדימונה וצביקה מנתניה משקרים לסוקרים? פשוט משום שהם מבינים בחוש הפנימי שלהם שהסקרים הם חלק מכלי הזין של החונטה השלטת, ואשר עיקר מטרתם היא להעצים את כוח האוליגרכיה ולשדוד את מפלטו האחרון של הרוב במדינה הזאת - את דעת הקהל.

תאריך:  04/02/2005   |   עודכן:  05/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנשה ברק
נסים ישעיהו
היו עוד כמה אירועים היסטוריים שמהם ניתן להשליך על מצבנו כיום, אבל נסתפק באחד ונתפלל שבורא העולם ומנהיגו יציל אותנו מעצמנו, כלומר ממנהיגינו.
ד"ר גדי אשל
אביבית משה
מסע משותף
צחי פנטון
מכתב גלוי לאפי איתם ולזבולון אורלב לקראת ישיבות הסיעה והלשכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il