X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

וראו זה פלא, 4 ימים לפני הבחירות בתנועה הקיבוצית וחוברת "הערבות ההדדית" הגיעה לכל בית קיבוצי. עניינה של החוברת הוא המלצות התנועה הקיבוצית לחבריה בנושא של ערבות הדדית גם בקיבוץ המתחדש וגם בקיבוץ השיתופי.
בפתח דברי, אציין כי כל פעולה הנושאת את השם ערבות הדדית הינה מבורכת במיוחד כשהמסר של החוברת הינו הגנה על החלשים בקיבוץ. אבל האם זו הערבות ההדדית לה זקוקים חברי הקיבוצים? הצחקתם אותי.
קריאה בחוברת מגלה לנו כי על מה מדובר פה? בסך הכל על קרן למקרי סיכון. שוב כסף. יש כאלה שמכנים אותה בשם חברתי יותר קרן לעזרה הדדית. כאן אני כבר "בוחק" (אתם יודעים, צוחק ובוכה). אם מדובר בקרן לעזרה הדדית מה נזכרתם רק עכשיו? אהה הבחירות... ולמה אתם רק פונים לחברי קיבוצים? אהה הבחירות...
אז מועמד יקר (איש או אישה), כשתיבחר ואני מקווה שתיבחר, זכור, ההפרטה ו"הקיבוץ המתחדש" עאלק מתחדש, הביאו את המעמד של החלשים והם רבים. אל תתבייש להודות בכך. כי אתה לא אשם ולא אתה זה שצריך לשאת בנטל הערבות. כולנו כל אזרחי ישראל צריכים לשאת בנטל זה.
מיהו החלש? החלש הוא הפנסיונר בן השישים פלוס, שיצא לפנסיה וגילה שאין לו כסף, החלש הוא בן החמישים שעם המעבר להפרטת השכר גילה שנשאר לבדו, וללא יכולת לפרנס את עצמו בכבוד, כי הרי השוק הפרטי אכזר הוא ומדוע שיזקק לשירותיו של בוגר מעל חמישים שהכשרתו היחידה היא עבודה בחקלאות. כן, כן, אותה חקלאות שאנחנו אזרחי ישראל באמצעות נבחרינו סגרנו את המים לגידולים. בלי להבין כי לפעולה זו יש השלכה חשובה על אחינו מהמושבים ומהקיבוצים.
תסתובב בקיבוצים יחד עם "הבולדוג" מערוץ 10, והשמע לו את הבכי השקט, את המייתה של הרוח העזה במסדרונות ליבו של חלוץ מושפל. שבן לילה הפכה לבושה שצריך להדחיקה. אבל אתה יודע הקיבוצניק לא יודה. קשה לווותר על מעמד, על עוצמה רוחנית, על הגמוניה.
מועמד יקר, אם אתה רוצה להנהיג, אזור אומץ וצא אל הזירה האמיתית. הסבר לאזרח הישראלי שטוף קשת דמוקרטית מזרחית, כי עניים נמצאים בביתך. האמירה אנו עניים אנו חלשים אנו נזקקים הינה האמת. וכשאתה מוביל את האמת בקול שאון אתה גיבור ומילותיך אלו כשהן אמיתיות הן ערבות (בניקוד שונה) ונעימות.
כשתוביל את חבריך בקיבוצים לעבר המיזוג עם "האחרים" בציבור הישראלי, תהא זו אינטגרציה אמיתית. לא עוד הגמוניה קיבוצית. או אז תגלה להפתעתך כי הערבות ההדדית הינה ערך שכל בית בישראל ראוי שיגלה. ואולי תגלה כי הראשונים שיעזרו לך הם הדתיים.
ואז תרגיש טוב. ותצא לדרך חדשה של קיבוץ מתחדש בתוך מדינת ישראל. ולא קיבוץ מתחדש בתוך התנועה הקיבוצית.
תחשוב על זה.
__________
הכותב הינו מזכיר האגודה הישראלית למדע המדינה

תאריך:  04/02/2005   |   עודכן:  04/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
רעי לוי
מדוע מוציאים מיליונים על כלי שנכשל לחלוטין?
מנשה ברק
נסים ישעיהו
היו עוד כמה אירועים היסטוריים שמהם ניתן להשליך על מצבנו כיום, אבל נסתפק באחד ונתפלל שבורא העולם ומנהיגו יציל אותנו מעצמנו, כלומר ממנהיגינו.
ד"ר גדי אשל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il