X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

אדיר זיק היקר נפטר ונקבר בהר הזיתים, ליד גדולי האומה, פרופ' ישראל אלדד ז"ל ואורי צבי גרינברג ז"ל, כמה ימים לפני ראש חודש אדר.
כמו מרדכי היהודי, אדיר זיק היה יהודי גאה, איש ימיני, שלא כרע ולא השתחווה לכל האליטות המושחתות במדינה. כמו מרדכי היהודי, אדיר זיק תמיד ידע מה זוממים לנו אויבינו מבית ומחוץ ולכן, כמו מרדכי היהודי שקרע את בגדיו וזעק זעקה גדולה ומרה כששמע על גזירת אחשוורוש והמן, אדיר קרע את בגדיו לאחר חתימת הסכם אוסלו, ובמשך כל השנים מאז, ברדיו ובמאמרים בעיתונים, זעק זעקה גדולה ומרה על-מנת לעורר את עם ישראל לפעול ולעצור את החורבן.
אדיר זיק אהב את 'נשים בירוק', ו'נשים בירוק' אהבו אותו. למדנו ממנו להגיד בקול רם, ללא מורא, את האמת. אדיר תמיד חיזק אותנו, פרסם את כל ההפגנות בתוכנית הרדיו שלו בערוץ 7, והרבה להגיע בעצמו להפגנות.
בכל השנים שערוץ 7 שידר ברדיו, ידעו חברות 'נשים בירוק' שאסור להתקשר אחת לשנייה בימי שישי בבוקר משעה 9:00 עד 10:00 - כי הרי אדיר מדבר, וכולנו מבשלות ושומעות את תוכניתו. במקרים הנדירים שהוא לא שידר, ידענו שטעמו של מרק העוף של שבת לא יהיה כל כך טוב - כי מה לעשות, בנוסף למצרכים הרגילים כמו עוף, בשר, ירקות, מלח ופלפל - חייבים להוסיף לתבשילי שבת תבלין חיוני - "תבלין אדיר זיק".
לאחר שממשלת שרון ירתה בתותח הלא-קדוש, והטביעה את אניית ערוץ 7, עשו רבים מאתנו כל מיני קומבינות עם המחשב, רק כדי שנוכל להמשיך ולשמוע את תוכנית "זיקוקים של אדיר", במטבח, בעת הבישולים.
לאדיר הייתה תיאוריה ידועה על הצ'יפ הדפוק במוח של הדתיים הלאומיים. אדיר תמיד אמר שהצ'יפ הראשי במוח שלהם, אין לו את האות אלף. הוא מתחיל בב', מצביע ב' ומרגיש סוג ב'.
אם רוצים להגדיר את אדיר היקר שלנו - אז אפשר להגיד שהוא היה כולו איש האות אלף.
אדיר, אביר, אהבה, ארץ ישראל, אדמה, אחיזה, אהוד, אומן, אופטימי, אמונה, איכפתי, אפשר, אידיאולוגיה, אחריות, אלוף, אחדות, איש אלוקים, איש אמת, איש אמונה, אוצר, אדם - (מענטש)- הם כולם מילים המתחילות באות א' ומגדירות את אדיר של כולנו.
מלה נוספת המתחילה באות א' היא המלה ארון. בפרשתנו פרשת תרומה כתוב" ונתת אל הארון את העדות אשר אתן אליך". הרב אברהם בלס כותב ב"מעט מן האור": הכלי המרכזי שבמשכן הוא כמובן ארון הקודש, בו שוכנת תורת ישראל. מה פשר המילה ארון? התלמוד הירושלמי (ברכות ד' ה) מביא אסוציאציה לשונית מופלאה בנידון:
"ארון: חד אמר שממנו אורה יוצאת לעולם..."
והדברים אומרים דרשני. מה הקשר בין האורה, התוכן הרוחני, לבין המבנה החומרי המשמש משכן לתוכן זה? התשובה היא, שדווקא המסגרת הבאה לידי ביטוי בארון, הינה תנאי לגילוי מבוקר של האור. בעולמנו זה, האורות זקוקים לכלים, והשפע האלוקי יכול להאיר רק דרך מסגרת.
אדיר זיק היה הארון, הכלי, שדרכו האיר השפע האלוקי והאהבה לעם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל.
זכות גדולה הייתה לנו להכיר את גדול הדור אדיר זיק זכר צדיק לברכה, שכמו מרדכי היהודי היה גדול ליהודים, רצוי לרוב אחיו, דורש טוב לעמו ודובר שלום לכל זרעו.
אנחנו אבלים על האבידה הגדולה, אבל אנחנו יודעים שאדיר מצפה מאתנו לפעול ביתר שאת, וכך נעשה. אנו מבטיחים להמשיך בדרכו- דרך של אהבה לעם, לארץ, לתורה - ובע"ה ננצח.

תאריך:  11/02/2005   |   עודכן:  11/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
הרבה שאלות פתוחות מותירה פרשת וידוא ההריגה לכאורה במוצב "גירית", שבגינה בילה סרן ר' שלושה חודשים במעצר - עד שעד מרכזי במשפטו הודה, כי לא העיד אמת
יובל ברנדשטטר MD
מדוע הצניעו אמצעי התקשורת הערביים את פסגת אופירה?
אהרון שחר
התעקשותם של ערביי ישראל להכריז על יום שואה משלהם אינה יכולה שלא לעורר תהיות
נסים ישעיהו
הם מזהים את עצמם עם המדינה, וכאמור, הקיום כשלעצמו זה לא משהו ששווה לחיות בשבילו; בטח לא שווה להיות מנהיג כדי לדרוך במקום; צריכים יעד לחתור אליו
אברהם בן-עזרא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il