X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא ניתן לבצע מהלך מדיני כל-כך שנוי במחלוקת על חודו של קול, רמת הגולן הייתה המקרה הקודם, החזון הציוני אהבת הארץ והאמונה בתקומת ישראל מתנגשים עם הקשיים המקומיים והרצון לפתור את בעיות העם היהודי בזבנג אחד. ההיסטוריה כבר הוכיחה שעוד דרך ארוכה לפנינו. עדיף שנשאר מלוכדים
▪  ▪  ▪

המחלוקת על תכנית ההינתקות, האיומים על שרים, הקריאה הנואשת למשאל עם, וכמובן הגרוע מכל - הקולות הערבים שהם משענת הקנה הרצוץ לראש ממשלה בהחלטה כה גורלית לעם, כל אלא הביאו אותי לחשוב על פשרה חדשה.
אני קורא מכאן לראש ממשלת ישראל: לעצור את תכנית ההינתקות ולצאת למסע של פשרה בעם, לחפש נוסחה מקובלת יותר, חצי הינתקות. קשה לי מאד עם ההינתקות בכל צורה שהיא, קשה לי במיוחד העובדה שישובים ביהודה ושומרון הם חלק מהתכנית.
אין שום ספק שאנו רוצים לצאת מעזה כי נמאס לנו לשחות בבוץ, לא מאידיאולוגיה לא מאמונה שהשטח לא שלנו ולא משום לחץ אמריקני. העם חושב שעזה היא בור בלי תחתית ורוצה להפרד.
אין לי שום ספק שפינוי, כל פינוי, יהיה רוח גבית לטרור, אבל כזאת שתנשוב שנים רבות ותפיק מוטיבציה עצומה בקרב הארגונים. פינוי ישובים ביהודה ושומרון יהווה ללא ספק סמן, שהתכנית אינה חד-פעמית, אלה פעימה מתוך כמה. העולם יבקש מאיתנו להתפנות עוד ועוד.
פינוי ישובים, בעיני הוא בגידה באמונתינו באלוהינו, בכוחו וברוח נביאיו, ואני איש חילוני, הגר בתחומי הקו הירוק. אני יודע מה ההחלטה הזאת עושה לאנשים דתיים ולאוהבי הארץ העם וההיסטוריה שלו. אם אנו רוצים לפנות כדי לצאת מהבוץ, אנו צריכים למצוא דרך לא להפוך את הפינוי למומנטום לארגוני הטרור, לא לפגוע בחזון הציוני ובארץ ישראל השלמה, לא להפריד בין החזון הציוני לעם ישראל ולא להפוך את המתיישבים לאוייבים, המתנחלים של היום הם החלוצים של אתמול.
אני לא מוכן להסכים בשום פנים ואופן להינתקות, וכמוני חצי העם. אבל! וזהו אבל גדול. אם ראש הממשלה יעביר אל מול ההינתקות מעזה, חוק המחיל את ריבונות ישראל על כל!! אבל כל!! הישובים ביהודה ושומרון, אז ורק אז אני מוכן יהיה אולי לתמוך במהלך. ולדעתי - הרבה מאוד אנשים מן הימין יתמכו גם כן, כולל המתנחלים. אולי אפילו תיראו התפנות מרצון.

תאריך:  11/02/2005   |   עודכן:  11/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נדיה מטר
אביתר בן-צדף
הרבה שאלות פתוחות מותירה פרשת וידוא ההריגה לכאורה במוצב "גירית", שבגינה בילה סרן ר' שלושה חודשים במעצר - עד שעד מרכזי במשפטו הודה, כי לא העיד אמת
יובל ברנדשטטר MD
מדוע הצניעו אמצעי התקשורת הערביים את פסגת אופירה?
אהרון שחר
התעקשותם של ערביי ישראל להכריז על יום שואה משלהם אינה יכולה שלא לעורר תהיות
נסים ישעיהו
הם מזהים את עצמם עם המדינה, וכאמור, הקיום כשלעצמו זה לא משהו ששווה לחיות בשבילו; בטח לא שווה להיות מנהיג כדי לדרוך במקום; צריכים יעד לחתור אליו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il