X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

הרוב הדומם מדמם. המיעוט הצעקני עושה זאת שוב. נועץ שיניו וצפרניו בגוף הענק וצווח "גוואלט". ואילו ה"ענק" החברתי הישראלי מתנועע באי נוחות על מקומו, כלא מאמין, אך עדייין איננו קם מרבצו.
ידו האחת - הצבא - כבולה בעבותות נאמנות לעקרונות החשובים ביותר לכולנו ובראש וראשונה - "הצבא הוא צבא העם". ידו השניה אשר הושטה לשלום זה מכבר, עשתה זאת אולי בהססנות יתרה, קצת מקופלת ורכה, חוששת מן התגובה של המיעוט הצווחני. ועל גבו של ה"ענק" - גבנו אנו - מפזזת לה הוד מעלתה דניאלה וויס וחוגגת את חוסר האונים ואיטיות התנועה של המערכת. כאילו היא ואין בלתה. ואיך היא העיפה את צה"ל...? מקדומים כמובן!
נודה על האמת, ההססנות הזו של כל המנהיגות לאורך שנות הדור האחרון, היא זו שגררה אותנו לדרך קשה ומלאת חתחתים. כל בעלי כסאות הממשלות השונות - אבל כולם - מן העבודה ועד הליכוד - לא ראו את הנולד.
מי היה מאמין? דוח ההתנחלויות מצביע על 125 התנחלויות בלתי חוקיות ("בלבד") בתוך 10 שנים ועל-ידי כל ממשלות ישראל. ניתן היה לצפות מכולם להרבה יותר חזון, מעוף וראיית הנולד. מרגיז כמה מעט נסיונות נעשו להבנה עם השכנים. זאת טרם שהביאו - כן אותם המנהיגים, את כולנו אל מה שאחדים מהם, ברוב חוצפתם, מכנים כיום "חורבן" ( מי שמכם?).
איך קרה ששדרת מנהיגות שלמה- לאורך דור שלם לא חזתה בתוצאה העתידית של שליטה על עם אחר במשך שנות דור ויותר. איך נתנו לאנשים כמו רון נחמן (רק דוגמא אחת) להוליך שולל אלפי ישראלים חילוניים בהתיישבות בעיר אריאל או בדומותיה. לעולם לא נשכח את התנאים שהמדינה העניקה לכל מי שנאות לזוז מן המרכז לשטחים.
אלפים התפתו. למרות שרבים ראו את העתיד להתרחש וסרבו לקחת חלק בחינגה של חלוקת השלל. הם הבינו שלא משתלם להשקיע במקום שבסופו של דבר יאלץ לחזור לידי בעליו. אך עדיין - רבים אחרים "עלו להתיישבות". יתכן שהדבר נובע מהסיפורים שסיפרו לנו מנהיגינו מן העבודה ומן הליכוד, והמרכזי שבהם הוא הסיפור שאין עם פלשתיני - שכל אלה המכונים פלשתינים הם תפזורת של ערבים ממדינות שונות שהתיישבו בארץ ישראל כאשר היהודים הגיעו בחזרה למולדתם.
מזלנו כעם דמוקרטי במהותו, שחלק לא מבוטל מהמתנחלים שנשאר עדיין שפוי ואיתנו - מבין שההרפתקה כנראה הסתיימה.
אם נלך טיפה אחורה: הלוחמים של 67 - מלחמת ששת הימים - אלה אשר שחררו את ירושלים והגדה המערבית, וכן, גם את עזה, רובם ככולם היו מאוחדים בדעה אחת, על אף הדם שנשפך - דם של חברינו/ אחינו - "... קחו את מה שצריך לביטחון המדינה, והחזירו את היתר לבעליו המקומיים", אמרו. כבר אז היה ברור שקטסטרופה בדרך.
והיום, מתוך כבוד לדמוקרטיה הישראלית ובסבלנות אין קץ לסבל אמיתי של חלק לא מבוטל מבין תושבי ההתנחלויות, אנחנו ממשיכים בדממת האלחוט ונותנים למנהיגי המתנחלים להשתולל ועוד על במות התקשורת האזרחיות החילוניות במהותן. שיוציאו קיטור אנחנו אומרים - ואנחנו נוציא אותם בסופו של דבר. אך הרוב הדומם שוכח דבר מרכזי - מדובר בפנאטים ולא באותו אזרח/מנהיג דתי - מפד"לניק (מודל בורג את המר) ממלחמת ששת הימים.

תאריך:  14/02/2005   |   עודכן:  14/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם (מני) מזוז
אברהם שרון
בעז העצני
מיכאל אדירעם
רבים יראו בהטרדה של אישי ציבור בטקס אזכרה או באירוע פרטי חוסר טעם וטעות פוליטית - אבל ניפוח העניין בכלי התקשורת תוך ליבויו על ידי גורמים שלטוניים חמור הרבה יותר. ההסתה השלטונית נגד מתנגדי הממשלה מאימת על חופש הדיבור ועל זכות הצעקה בענינים קיומיים
אריאל שרון
נאום ראש הממשלה בפיסגת שארם א-שייח' [8.2.05]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il