X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מעל 21 ימים מושבתים עובדי הקבלן בחברת רותם אמפרט לאחר שיו"ר וועד העובדים מונע את כניסתם כחלק ממאבק שהוא מנהל נגד הנהלת כי"ל על הסכם העבודה; אם "הוועדים" היו מגלים סולידיות חברתית-כלכלית-מעמדית, הם היו מאמצים תחת כנפי הוועד גם את עובדי הקבלן; אבל העובדים "השקופים", עובדי הקבלן, שוב משלמים את המחיר היקר של מאבקים כוחניים בין ועדי העובדים להנהלות
▪  ▪  ▪

מעל 21 ימים מושבתים כ-200 עובדי הקבלן בחברת רותם אמפרט בנגב מקבוצת כי"ל, לאחר שיו"ר וועד העובדים מונע את כניסתם לשטח המפעלים, כחלק ממאבק שהוא מנהל נגד הנהלת כי"ל על הסכם העבודה שעדיין לא נחתם בין הוועד להנהלה.
עובדי הקבלן שכניסתם נאסרה לשטח המפעלים משלמים מחיר יקר במשכורתם והגיעו למצב על סף ייאוש, כשהם עומדים חסרי אונים בין המאבק של הוועד בהנהלה לבין הקבלן שלא משלם להם עבור ימי השביתה מאונס.
זה זמן רב מתנהל מאבק בין יו"ר וועד עובדי רותם אמפרט להנהלת כי"ל בנושא הסכמי עבודה, מאבק שהוא לגיטימי ונכון, שנועד לשפר את תנאי העסקתם ושכרם של העובדים הקבועים. אולם מדוע עובדי הקבלן צריכים לשלם את המחיר של המאבק של העובדים הקבועים ברותם אמפרט?
עובדי הקבלן במפעלי רותם אמפרט שמושבתים מאונס מפסידים ימי עבודה והפגיעה בשכרם גדולה וכואבת. העובדים "השקופים", עובדי הקבלן, שוב משלמים את המחיר היקר של מאבקים כוחניים בין ועדי העובדים להנהלות ומנוצלים ע"י וועד העובדים שמשתמש בכוח העבודה של עובדי הקבלן לניהול מאבק נגד ההנהלה.
את זרקור הביקורת צריך להפנות דווקא לראשי הוועדים של "העובדים הקבועים", שמסכימים למצב העבדות של עובדי הקבלן. "העובדים הקבועים" הקריבו בעצם את עובדי הקבלן על מזבחם שלהם. ועד העובדים הקבועים הגיע להסכמה לא מוסרית עם ההנהלה, לפיה "העובדים הקבועים" ימשיכו לקבל את התנאים הטובים ובכמויות גדולות, כאשר תחת אותו וועד והנהלה יעבדו "עובדי קבלן" בתנאי עבדות, בשכר רעב ובעבודות הקשות ביותר. כך השיגו את מטרתם: שימוש בוטה "בעובדי הקבלן" כמנוף להפעלת לחצים על ההנהלות ואילו ההנהלות נהנות בסופו של דבר ממוצע שכר נמוך.
אם "הוועדים" "והעובדים הקבועים" היו מגלים סולידיות חברתית-כלכלית-מעמדית, הם היו מאמצים תחת כנפי הוועד גם את עובדי הקבלן ובפרט מאמצים את המלצות דו"ח כי"ל שהגיש ח"כ לשעבר אלי גולדשמידט כבסיס להטבת תנאי העסקתם של עובדי הקבלן, ומגיע להבנות עם ההנהלה.
גם עמיר פרץ צריך להרגיש מאוד לא נוח. ההסתדרות הרי תומכת "בעובדים הקבועים", ציבור שממנו היא אוספת מיסים, ולכן גם היא מקריבה את עובדי הקבלן. ההתעלמות הגורפת של ההסתדרות מעובדי הקבלן מעלה תהיות רבות מכל מהלכיו האחרונים והמתוקשרים של עמיר פרץ, לקראת הבחירות לראשות מפלגת העבודה. מתברר, כי עובדי הקבלן בעיניו של עמיר פרץ, הם לא חלק "מהעסקה פוגענית", הם שקופים ולא קיימים והם אפילו מהווים איום על יחסי ההסתדרות והוועדים שיושבים על עורק החיים של ההסתדרות.
(הכותב הוא יו"ר "סולידריות"- ארגון עובדי הקבלן).

תאריך:  16/02/2005   |   עודכן:  16/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
כבר לפני חודשיים ושוב לפני כעשרה ימים חזיתי, שיעלון לא יקבל עוד שנה בלשכת הרמטכ"ל; למה הופתעו כולם - כולל יו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת? אחרי שלוש שנים מותיר יעלון אחריו צבא גרוע מזה שקיבל לידיו; ובכך אינו חורג ממסורת קודמיו בלשכת הרמטכ"ל
יובל ברנדשטטר MD
מדוע מדיח אריאל שרון את הרמטכ"ל שניצח במלחמת אוסלו
מנחם ברוד
השר עצמו הצהיר כי לא הותקף. המשטרה הודיעה שאין הוכחה שהצמיג נוקב. סרטי החתונה אינם מראים פגיעה בשר. אבל אתם עוד תשמעו שנים רבות על ה'התקפה' בכפר-חב"ד
גורי גרוסמן
בימים של שסע חברתי עמוק וסכנה של מלחמת אחים, על התקשורת להמנע מפירסום כתובות נאצה וסיסמאות שיסוי
טל רבינוביץ'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il