X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

למרות אין ספור מאמרים המתפרסמים בתקשורת, וקריאות אזהרה על אריזות הסיגריות בהם קובע משרד הבריאות כי העישון גורם למחלות חמורות - ממשיכים רוב המעשנים בשלהם, שמים פס על אזהרות משרד הבריאות, מסכנים את בריאותם ומעלים בעשן את כספם ואת חייהם.
למרות אין ספור מאמרים דומים המזהירים מפני אכילת יתר המקצרת חיים, רבים תאבי האכילה המצפצפים על בריאותם ממשיכים לזלול ולאכול את עצמם לדעת.
הזלזול בחיים אינו מאפיין רק את המעשנים והגרגרנים שבתוכנו, הוא מוצא את ביטויו גם בהשתוללות בכבישים, כשסכנת המוות אינה מרתיעה מפני הנהיגה האלימה וחסרת המעצורים. במקום להכיר באמת המרה שהטבע האנושי שלנו הוא הקוטל בנו גם בכבישים,אנחנו פורקים את זעמנו על שורה ארוכה של שעירים לעזאזל בהם: משטרת ישראל, מערכת החינוך, מע"צ, משרד האוצר, המערכת המשפטית, חברי הכנסת והשכן שממול.
הטלת האשם על הזולת לא פתרה עדיין דבר ולא הפחיתה כהוא זה את הרצח בכבישים. גם הכבדת העונשים אינה מרתיעה, עובדה שלמרות שיטת הניקוד החדשה והמחמירה החיה שבנו ממשיכה להשתולל. היות שבגורם אנושי חייתי מדובר, וחלקנו עדיין חפצי חיים, אין לנו ברירה אלא לרסן את החיות שבתוכנו כנהוג בגן החיות. כתחליף לכלובים ולסורגים שבגן החיות יש לבנות בכבישים אמצעים פיזיים לריסון המשתוללים.
מהסטטיסטיקה של משטרת ישראל עולה, כי אי ציות לרמזור הוא הגורם לשיעור הגבוה ביותר של התאונות (13%). מעדותם של הניצולים מהתאונה הקטלנית שהיתה בצפון, בה נהרגו שלושה חיילים בחופשה, מתברר כי התאונה נגרמה בשל מהירות מופרזת בצומת מרומזר. כולנו מכירים את התופעה בה כאשר מתקרבים לרמזור מכבידים את הרגל על דוושת התאוצה כדי להספיק ולהשיג את האור האדום. כדי לרסן את יצר התחרות עם הרמזור, ניתן לבנות פסי האטה לפני הרמזורים, דוגמת אלה המקובלים בשכונות מגורים, כך שנאלץ להאיט לפני הרמזור. פסי האטה שכאלה היו מצילים את חייהם של שלושת החיילים.
מהסטטיסטיקה של משטרת ישראל עולה שהתנהגות הולכי הרגל הוא הגורם העיקרי לתאונות הקטלניות. כדי לצמצם את הקטל הזה יש לבנות פסי האטה כאלה לפני כל מעבר חצייה ולבודד ככל האפשר את הולכי הרגל מהמכוניות באמצעות גדרות, מעברים תת קרקעיים וגשרים מיוחדים להולכי הרגל. כמובן שלכך יש להקצות תקציבים נאותים אולם המחיר יהיה זול לאין שיעור ממחיר המוות, השכול, הנכות והסבל.
מי אם לא אנחנו החשופים למוות בכבישים שצריכים להניע את קובעי המדיניות להפנות את כספי מיסינו להצלת חיינו.

תאריך:  06/03/2005   |   עודכן:  06/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
כך לדברי חברים במרכז הליכוד
בועז מושקוביץ
פסוודו-דמוקרטיה: מה מתרחש בפועל אחרי שהחברה רושמת על נייר הקמת המשטר הדמוקרטי? מהם יחסי הכוחות בהתמודדות בין החברה הזו לבין הרודנויות הסובבות אותה? המאמר השישי בסדרה, העוסקת בקשר בין מהות המשטר הרודני לבין המלחמה במזרח התיכון
ארז רואימי
דני רשף
אביתר בן-צדף
הודעת ממשלת ישראל על כניעתה במלחמה נגד הטרור; הנקראת במקומותינו "תוכנית ההינתקות"; מאפשרת בחינה של עתיד צה"ל, שנכשל במשימת הביטחון מאז מוצאי מלחמת ששת הימים; במאמר הזה - על כמה היבטים במעבר לצבא מקצועי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il