X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בחצי השנה האחרונה מימשו שרי אריסון ומשפחת דנקנר מניות פועלים בכ-600 מיליון דולר; חשוב לדעת אם הם ידעו משהו על החקירה, אם בכלל
▪  ▪  ▪

כמה שאלות שבבנק הפועלים יצטרכו לענות עליהם בימים הקרובים, ככל שהתקשורת הכלכלית תתפנה לעסוק בהיבטים נוספים ונלווים לפרשת "הלבנת ההון": למשל - האם בהנהלת הבנק ידעו על החקירה המתנהלת נגד הסניף ברחוב הירקון? ואם ידעו, מתי וכמה ידעו? ומי בדיוק בהנהלה ידע, וכמה רחוק זה הגיע בשרשרת ההררכית?
בקיצור, מה שאנחנו באמת רוצים לדעת זה, האם שרי אריסון והדנקנרים ידעו על התנהלות החקירה, על היקפה, על גודל ה"ברוך", ובעיקר - ממתי. ולמה זה כל כך חשוב? כי אם אנחנו למשל, מנהלי הסניף הישראלי של בנק ההשקעות UBS, ואם שער המניה של פועלים ימשיך להדרד עוד בימים הבאים - אז היינו רוצים מאוד מאוד לדעת האם שני סיבובי המימושים של אריסון והדנקנרים נעשו כאשר המידע הזה, או משהו ממנו, היה בידיהם בעת המכירה.
תזכורת: בחצי השנה האחרונה מכרו אריסון ומשפחת דנקנר מניות של בנק הפועלים בסכום כולל של כ-600 מיליון דולר. הקונה היה בנק ההשקעות UBS, שקנה את המניות לתיקי לקוחותיו. המימוש של בעלי השליטה בפועלים בוצע בשני סיבובים ובמחירי שיא שלא היו זכורים בשערי מניות הבנקים בכלל ומניות פועלים בפרט.
היום, עם חשיפת הפרשה, ירדה מניית פועלים בכ-2.5%. אי אפשר לצפות את השפעת המשך הפרשה על שער המניה בימים הקרובים. אם יתברר שהחקירה מעמיקה לתוך צמרת הבנק - שער המניה ירד עוד. מה שבטוח, עם אוירה עכורה קשה יהיה לצפות לביצועים חיוביים ויוצאי דופן (לטובה) של מניית פועלים בתקופה הקרובה.
בשורה לא נעימה למי שמחזיק את המניה בתיק שלו. בשורה עוד יותר לא נעימה ללקוחות UBS שקיבלו את המניה כ"נדוניה" רק בתקופה האחרונה. לכן, חשוב לדעת האם אריסון ודנקנר ידעו משהו על הפרשה כאשר מכרו את המניות. כי אם אכן ידעו משהו, מישהו עוד עלול לטעון שמדובר במידע פנים ששימש לטובתם בעת המכירה, עובדה שהיא בגדר עבירה על חוק ניירות ערך.
סביר מאוד להניח שאריסון ודנקנר לא ידעו דבר וחצי דבר על הפרשה בעת המכירות. עם זאת, ההערכות והידיעות השונות שמתרוצצות בתקשורת לגבי מידת הידיעה המוקדמת של הנהלת הבנק על הפרשה וחקירתה, עלולות להטיל צל כבד על נסיבות המימושים של מניות הפועלים על ידי בעלי השליטה בבנק. טוב יעשו שרי אריסון ומשפחת דנקנר אם יבהירו, דרך יחצ"ן הצמרת המשמשם נאמנה ובחירוף נפש, עד כמה לא ידעו על הפרשה.

תאריך:  06/03/2005   |   עודכן:  06/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
כמה כסף יעלו כל החגיגות הללו? המון. מי משלם את עלותם באמת? ניחוש אחד. מוסר השכל? אם יש סקטור עובדים שאין כל סיבה לרחם עליו, או לרחוש לו אהדה ציבורית, זהו סקטור עובדי הבנקים. לידיעת עובדי בנק המזרחי ובנק לאומי.
גורי גרוסמן
רנית נחום-הלוי
כך לדברי חברים במרכז הליכוד
בועז מושקוביץ
פסוודו-דמוקרטיה: מה מתרחש בפועל אחרי שהחברה רושמת על נייר הקמת המשטר הדמוקרטי? מהם יחסי הכוחות בהתמודדות בין החברה הזו לבין הרודנויות הסובבות אותה? המאמר השישי בסדרה, העוסקת בקשר בין מהות המשטר הרודני לבין המלחמה במזרח התיכון
ארז רואימי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il