X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

אסטרטגיה כמו מוצרים רבים הינה גם היא מוצר אופנתי וכיום בשוק כיום קיימות אסטרטגיות מתקדמות כגון Innovator's Dilemma, Hyper competition, Value Innovation , בנוסף לתיאוריות החדשות ישנן תפיסות ותיקות יותר שהוכיחו את עצמן בקרב חברות רבות.
אנו כיועצים יודעים היטב כי לכל החברות והארגונים העסקיים חשוב מאוד לדעת מהו הערך המוסף שלהם (Added Value) ובאותה מידה חשוב להם להראות אותו כלפי השוק וכלפי לקוחותיהם. הערך המוסף הינו למעשה גודל השוק כאשר אתה במגרש פחות גודל השוק כאשר אתה מחוץ למגרש, במידה והערך המוסף הינו אפס, כך גם מעמדך בשוק.
המקורות ליצירת הערך המוסף לארגון הינם מגוונים וכוללים:
1. קיום מחסור בשוק , אמיתי או מדומה ודוגמא טובה לכך היא שוק היהלומים, חברת היהלומים דה בירס שולטת בשוק היהלומים כאשר האינטרס המובהק שלה הוא לקשר בין היהלום ובין אירוע מיוחד בחיים כמו אירוסין או נישואין, ברגע שהיהלומים יהיו מוצר נגיש לכולם ובמחיר שווה לכל נפש, למעשה הם יהפכו ל Commodity ולחברת דה בירס לא יהיה כל ערך מוסף בשוק.
2. אימוץ כיווני פעילות חדשים כמו טיסות Low Cost, או יצירת שונות בשוק כמו ארקפה בתחום בתי הקפה, שוק בתי הקפה כיום הינו גועש ותוסס, אך עד לפני שנים ספורות זו לא היתה המציאות, בתי הקפה היו שכונתיים ולא הציעו כל חוויה שהיא, כניסת ארקפה לתחום תוך שילוב של איכות הקפה והמאפים, שירות עצמי, וסטנדרט עיצובי גבוה יצרו ערך מוסף גבוה עבורה.
3. ראיית התמונה הכוללת - הכוונה כאן הינה לקחת אחריות על הלקוחות שלך לפני ואחרי המגע שלך איתם, בארה"ב נושא זה הינו מפותח מאוד ואנו רואים אותו בתחום הרכב באמצעות השירות היוצא מן הכלל הניתן לרוכשי רכבים במסגרת אחריות החברה ולקראת המכירה הבאה כעבור מספר שנים. ראיית התמונה הכוללת מתבטאת גם במכירת פתרון כולל ולא רק מכירת מוצר, נושא אותו הבינו חברות שירותים ישראליות רבות, לדוגמא קופות החולים.
4. פתרונות משלימים - הפתרונות המשלימים לעיתים עשויים להגיע דרך החברה שלך ולעיתים באמצעות שיתוף פעולה עם חברה אחרת, כאשר החוכמה היא ליצור כל הזמן פתרונות חדשים, וליצור אותם בזול. ישנם מספר תחומים בהם הפתרונות המשלימים יוצרים ערך מוסף לעסקי הליבה של החברה התחומים הם שירותי הדרך, ביטוח, מוצרים פיננסיים ונסיעות.
לסיכום, יצירת ערך מוסף בארגון הינו כאוויר לנשימה, ובמגרש ההיפר תחרותי בו מתמודדות חברות רבות יצירת ערך מוסף, בידול ויתרון תחרותי יוצרים את המובילות שלה בשוק.
ראייה אסטרטגית נכונה של יכולות הליבה של החברה, הבנת מהלכי המתחרים והמגמות בשוק עשויים להביא להחלטה על כיוון אסטרטגי חדש אשר ייצור ערך מוסף משמעותי לחברה.
___________
הכותבת הינה יועצת לניהול ומשמשת כסמנכ"ל בחברת ד"ר עדנה פשר ושות'.

תאריך:  14/03/2005   |   עודכן:  14/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il