X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תמר ספרא מנהלת השירות הגניקו-אונקולוגי בית-חולים איכילוב
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
חולי סרטן רבים סובלים מירידה באיכות החיים הנגרמת גם בשל אנמיה המתפתחת במהלך המחלה והטיפולים הניתנים; האנמיה גורמת לתשישות, חולשה, חוסר ריכוז ולירידה כללית בתפקוד היומיומי
▪  ▪  ▪

ככל שמתרבים הטיפולים והתרופות לריפוי מחלות סרטן שונות, מתארכים חייהם של חולי הסרטן. חולים רבים מטופלים ומצליחים לשוב ולתפקד בחיי השגרה, בצורה טובה. במקביל, פועלים חוקרים לפיתוח תכשירים ותרופות כדי לאפשר לאותם חולי סרטן שגרת חיים איכותית ותפקוד יומיומי טוב, במהלך המחלה והטיפולים וגם לאחריהם.
אחת התרופות שפותחו בשנים האחרונות לטובת חולי סרטן היא האריתרופואטין, תכשיר אשר נועד לטיפול בתופעות האנמיה אצל חולי הסרטן.
האנמיה, היא תופעה שכיחה אצל חולי סרטן, בעיקר אצל מי שמקבלים טיפול כימותרפי. במצב של אנמיה, קיים בגוף חוסר של כדוריות דם אדומות הבא לידי ביטוי בירידה ברמת ההמוגלובין בדם, מטרתן של כדוריות אלה להוביל חמצן לאיברים ולרקמות בגוף. מצב בו, לא מגיע מספיק חמצן בדם לאיברים בגוף, מלווה בסממנים שונים כמו - הפרעות בתפקוד של איברים ורקמות בגוף, עייפות, תשישות, חולשה, כאבי ראש, קשיי נשימה, כאבים בחזה ופגיעה במיקוד ובריכוז. זאת ועוד, במצב של חוסר כדוריות דם אדומות בגוף, לא ניתן להמשיך בטיפול כימותרפי, לפי תוכנית הטיפולים שנקבעה לחולה.
בעבר, היה מקובל לטפל בתופעות האנמיה באמצעות מתן עירוי דם. בשנים האחרונות, פותח בהנדסה גנטית תכשיר בשם אריתרופואטין המהווה חיקוי אמיתי להורמון המצוי בגוף האדם ואחראי על ייצור מספק של ההמוגלובין.
בשורה מעודדת ומשמעותית הקשורה לשימוש בתכשיר האריתרופואטין, הציג מחקר בשם European Cancer Anemia Survey, אשר התפרסם לפני כחצי שנה. המחקר שנערך על-ידי חברת ינסן סילג נועד לשקף תמונת מצב נוכחית של הטיפול באנמיה אצל חולי סרטן וההשלכות לגבי תפקודם היומיומי.
המחקר כלל 15,000 חולי סרטן בדרגות אנמיה שונות - קלות, קשות ובינוניות, מ-24 מדינות שונות ברחבי אירופה ובתוכם גם ישראל. החולים במחקר זה, טופלו על-ידי עירוי דם או על-ידי תכשיר הנקרא אפואטין אלפא (תכשיר המיועד לטיפול באנמיה).
המחקר הראה כי כרבע מחולי הסרטן סובלים מאנמיה כלשהיא, כ-50% מהחולים, סובלים מאנמיה בעת מתן טיפול כימותרפי. המחקר הראה כי רק כ-40% מהחולים הסובלים מאנמיה, מטופלים בתכשיר המיועד להעלאת רמת ההמוגלובין ולשיפור מצב האנמיה.
עובדה חשובה שעולה ממחקר זה קובעת, כי קיים מתאם בין רמת ההמוגלובין אצל החולה למצב בריאותו, איכות חייו ורמת תפקודו.
הבשורה העיקרית ממחקר זה קובעת, כי תופעות של תשישות ועייפות במהלך מחלת סרטן, אומנם אינם נגרמות אך ורק בגין האנמיה. יחד עם זאת, את האנמיה וסממניה, ניתן בהחלט לפתור בקלות וביעילות, בזכות אותם תכשירים המהווים תחליף לאריתרופואטין האמיתי המצוי בגוף האדם. תכשירים אלה הנמצאים בסל הבריאות, ניתנים לחולי סרטן כזריקה אחת לשבוע עד שלוש פעמים בשבוע, ופותרים אותם מתופעות האנמיה.
_________________________________________
כותבת המאמר הינה רופאה ראשית במערך האונקולוגי, מרכז רפואי איכילוב, ע"ש סוראסקי, תל-אביב.

תאריך:  16/03/2005   |   עודכן:  16/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יצחק בם
החלטת היועמ"ש שלא לפתוח בחקירה כנגד הרב עובדיה יוסף "שייחל למותו של שרון" הייתה נכונה ומוצדקת; במקרה אחר בחר עו"ד מזוז בנסיבות דומות בהן הופץ סטיקר בשם "אריק, לילי מחכה לך" כו לחקור את מי שהוא חשד בו שעמד מאחוריו; עו"ד יצחק בם חושש כי הטעמים להחלטה הנכונה של מזוז (וגם להחלטות האחרות, השגויות) היו במידת מה מסריחים מבחינה ציבורית
טל רבינוביץ'
מנחם ברוד
באקלים התרבותי החדש רוח ה'מוסריות' היא הנישאת ברמה, עד שגם המורשת היהודית כבר עומדת למשפט; מי שאינם מבינים את סיפור נס פורים תוהים למה תלו את המן ובניו
אבי גולדרייך
יגאל קירשנזפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il