X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

למיכאל הר סגור תוכנית רדיו נפלאה בשם "שעה היסטורית" הנשמעת בימי שישי בין 18 ל-19 בערב. מיכאל הר סגור, קומוניסט ואיש "שלום" ידוע, גורש מקיבוץ זיקים בשנות החמישים כי היה קיצוני מדי.
מיכאל הר סגור מעלה אפיזודות היסטוריות בצורה מרתקת ומלאה פיקנטריה.
בתוכניתו האחרונה שנקראה: "מלחמה חושך - דיפלומטיה אור" ביום שישי האחרון, דיבר על מלחמת יום כיפור; תוכנית שהייתה רצופה באי דיוקים ומגמות "שלום" מכוונות. מיכאל מזלזל בגולדה ודיין וטוען שהם לא משכילים (כמוהו) ולכן לא הבינו שתפרוץ מלחמה. מיכאל הבין? לא! למרות השכלתו הנרחבת. מיכאל טוען, שלימד במכללה הבין זרועית של צה"ל את הגנרלים של המחדל, על התקפות פתע. אבל לא הבין איך נגמרו מלחמות שהתוקף הפתיע כמו בגרמניה ויפן.
"מוטב שארם בלי שלום משלום בלי שארם" זו קונספציה עלובה, טוען מיכאל ולא מבין ולא הבין איך רוסיה, אנגליה וארה"ב הצליחו לנצח, כי היה להם עומק אסטרטגי שבמילים אחרות נקרא: "מוטב שראם בלי שלום משלום בלי שארם". על חוסר עורף אסטרטגי של מדינת ישראל, בתמיכתו של הפרופסור אנו עתידים לשלם מחיר יקר. אולי כדאי להזכיר לפרופסור המהולל, בעיקר בעני עצמו, שבמלחמת יום כיפור נהרגו כ-3000 חיילים בהגנה על העורף האזרחי ומאז פרוץ "השלום" אותו הוא כול כך אוהב ומכופף את העובדות לצורך כך, נהרגו מעל 1,300 אזרחים, שצבא הגנה לישראל לא הצליח להגן עליהם בגלל מחסור בעומק אסטרטגי.
כן, אולי צריך לבדוק מי מלמד במכללה לביטחון לאומי ומה הוא מלמד שם. הנסיגה מדרום לבנון הביאה לפריסת טילים בעלי טווח כיסוי עד לחדרה, הכוללות שתי תחנות כוח, שדות תעופה ובתי זיקוק. את זה הביא, כנראה, תלמידו המצוין, בעל המוח האנליטי, אהוד ברק.
מיכאל הפרופסור מוכן אולי לספר לנו האם יש מדינה מערבית או מזרחית בעולם שהייתה מוכנה לכיסוי כולל של שיטחה בנשק השמדה המוני, על-ידי מדינות מוסלמיות מטורפות?
מיכאל טוען שאם יש שקט ורגיעה אז צריך להתכונן למלחמה וכך בשקט המדומה מ-67 עד 73 תוכננה המלחמה. מיכאל לא מסיק מסקנות מתובנותיו האלוהיות ומנתח את השקט בגבול לבנון כשקט של "שלום" בניגוד לשקט של התכוננות למלחמה, כפי שקבע משפט לפני כן.
מיכאל טוען שצה"ל ניצח ביום כיפור. אבל הפרופסור הנכבד, שכדאי לדעת מי באמת ישב בצוות שהחליט על קידומו בסולם הדרגות האקדמי, לא מספר לנו למשל איך נגמרו הפתעות של גרמניה ויפן: "כניעה ללא תנאי" לא שום דבר פחות מזה. מיכאל גם לא מספר כי כבר 60 שנה "השלום" אותו הוא כול כך אוהב לגלגל בלשונו שריר וקיים בגלל "כניעה ללא תנאי" לא הסכמים, לא משא ומתן, כלום!!! "כניעה ללא תנאי"!

תאריך:  21/03/2005   |   עודכן:  21/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בועז מושקוביץ
בין האנשים החיים תחת משטרים רודניים יש המעיזים לחלום על חיי חופש, דמוקרטיה, שלום ורווחה. מה היה החלום ומה נשאר ממנו? המאמר השמיני והאחרון בסדרה, העוסקת בקשר בין מהות המשטר הרודני לבין המלחמה במזרח התיכון
בעז העצני
ד"ר רון בריימן
אבי גולדרייך
מיכאל דבורין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il