X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

מוזיאון "יד ושם" נחנך בטקס מרשים. החובה לזכור את השואה, הגינוי למכחישיה, ההבטחה לזכור ולא לשכוח, ההכרח להפיק את הלקחים החיוניים - כל אלה הוזכרו על-ידי הדוברים השונים. האם הם התכוונו לדבריהם, או שמא אלה נאמרו רק מן השפה ולחוץ? האירועים הרודפים זה את זה בקצב רצחני, תרתי משמע, בישראל 2005 אינם מצביעים על כך שלקח השואה נלמד.
כיצד ניתן לגנות את מכחישי השואה, כאשר ממשלת שרון עומדת להסגיר חבלי מולדת למכחיש השואה אבו-מאזן? מה המשמעות של איזכור שריפתם של בתי כנסת וחילול בתי קברות יהודיים באירופה, כאשר ממשלת שרון מתכננת הרס בתי כנסת ועקירת קברי יהודים בארץ ישראל? מאין תחושת הזעם כנגד הפיכת אירופה ל"יודנריין" מצד אחד, וההשלמה של ראש הממשלה, אוהדיו החדשים מן השמאל הקיצוני והתקשורת המגויסת למענו, עם הפיכת אזורים שלמים בארץ ישראל ל"יודנריין"? כיצד ניתן לדבר על גזענות ושנאת יהודים באירופה, כאשר ממשלת שרון עומדת להפוך יהודים, ובהם ניצולי שואה וצאצאיהם, לפליטים בארצם? איך ניתן לדבר על הציונות כתשובה לשואה, כאשר ממשלת שרון עומדת לבצע את המעשה האנטי-ציוני ביותר? מניין החוצפה של אדריכל מלחמת אוסלו להעביר בתי יהודים ורכושם לידי רוצחיהם?
ראש הממשלה הכריז בטקס ש"מדינת ישראל היא המקום היחיד בעולם שבו יש ליהודים הזכות והכוח להגן על עצמם בכוחות עצמם". אם כך, מדוע הוא מתכוון להשתמש בכוחו של צבא ההגנה לישראל כדי לגרש יהודים מבתיהם בארצם? ועוד: ראש הממשלה דיבר גבוהה-גבוהה על "נדר לשמור על כבוד האדם, צלמו וזכויותיו", אך התעלם מכך שהוא עצמו מתכוון להפר את "כבוד האדם, צלמו וזכויותיו" של אלפי יהודים רק בשל היותם יהודים. מן הסתם הוא יעביר חופן עפר מגוש קטיף לירושלים, להנצחתו של חבל ארץ פורח שנפל קורבן לשיגיונותיו.
נציגים בכירים של אירופה שעל אדמתה נרצחו 6 מיליון יהודים באו לטקס כדי להפגין תקינות פוליטית. אבל, מדינותיהם פועלות בימים אלה ממש כדי להחליש את 6 מיליון היהודים בארץ ישראל ולחזק את רשות הטרור הפלשתינית, שמנהיגיה - ערפאת א' וממשיכו ערפאת ב' - חותרים להשלים את מלאכתו של הצורר האירופי. מעבר למסך המלים והסיסמאות - אלה כאלה מעדיפים שישראל והיהודים יחדלו מלהתקיים. מניין ההתפעלות התקשורתית המוגזמת מנוכחותם בארץ של מנהיגים אירופיים, במקום התייחסות אמיתית ללקחי השואה ולתוכנו של המוזיאון החדש?
השואה היא מאורע ייחודי שאין לו אח ורע. כדי שהוא לא יישנה, חובה לזכור ולהנציח את השואה ואת לקחיה. על כן פסולה צביעותן של חברות כנסת מן השמאל הקיצוני השואפות להגביל את חופש הביטוי ולאסור קישור - ולו בדרך של אסוסיאציה - בין תחושותיהם של יהודים בימינו לבין קורותיהם של יהודים באירופה. הח"מ אינו דוגל בשימוש בסמלים מן התקופה ההיא לצורך המאבק בגירוש בן ימינו, אבל אינו יכול להשלים עם משטרת האסוסיאציות שמנסה הצעת החוק שלהן ליצור. באופן דומה, גם משטרת המחשבות מבית מדרשם של ציפי לבני וגדעון עזרא היא יצור אנטי דמוקרטי שמוטב שיעבור מן העולם לאלתר. עצוב לציין שממשלת הטרנספר ומשטרת המחשבות מרחיקות ומנתקות את מדינת ישראל מן המאפיינים היהודיים והדמוקרטיים שלה.
_________
הכותב הנו יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי

תאריך:  25/03/2005   |   עודכן:  25/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
מנהל רשות המיסים, איתן רוב, מאשר עכשיו כי החלטת היועמ"ש מני מזוז שנמנע מהגשת כתב אישום נגד עו"ד יחזקאל בייניש, בפרשת הניכויים, חורגת מהנורמה המקובלת. והוא צודק. על מעשים דומים שלחה השופטת דורית בייניש שני נישומים למאסר ממושך
מאיר אינדור
עו"ד אברהם פכטר
רכבת ההינתקות יצאה לדרך; הצפירות הראשונות של הקטר הן הצווים של אלופי פיקוד מרכז ודרום - האוסרות על אזרחים ישראליים להעתיק את מקום מגוריהם לישובים המיועדים לפינוי; שלב ב' - החלטה על סגירת השטחים על-ידי האלופים בצו של "שטח צבאי סגור" - שאין נכנס ואין יוצא בו - אלא באישור מתאים ולתושבי הקבע בלבד; "תושבים פיקטיביים" לישובים - לא יאושרו; המעבר של ח"כ פרופ' אלדד וח"כ אפי איתם, הם בעיקרם הצהרתיים ותקשורתיים
נסים ישעיהו
אקטואליה בפרשת השבוע
יובל ברנדשטטר MD
המשנה לראש הממשלה שולח אותנו לכל הרוחות, ובעיקר לנגב ולגליל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il