X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם בכלל יש מקום ואפשרות להפרדה בתוך ארץ צרה המהווה יחידה גיאו-פוליטית אחת, יש לבצעה סביב ערי הטרור ולא סביב ערי ישראל
▪  ▪  ▪

מאז הפריח אהוד ברק את הסיסמא "הם שם - אנחנו פה", נזרקו לחללנו תוכניות הפרדה שונות, שהציבור מתקשה להבחין ביניהן, ורובו מבין שהכוונה היא בסופו של דבר לייצור גבול לאורך "הקו הירוק".
כוונותיהם של המציעים אינן זהות: יש המתכוונים - בתמימות, או על-סמך ידע - לבודד את הטרור מישראל שבתחומי קו זה, בהנחה שכך יפחתו הפיגועים והקורבנות בתוך הקו; יש המתכוונים - בנוכלות וברשעות - להפנות את מחבלי ערפאת אל היהודים שמעבר לקו, במטרה לגרום לטרנספר של יהודים אלה, ובכך אולי להגשים הנחה סמויה של אדריכלי אוסלו, שרק נחישותם של אחינו גיבורי יש"ע סיכלה את מימושה; ויש המתכוונים - בדמגוגיות מן הסוג החיים-רמוני - להשתמש בדחליל ההפרדה ובבורות הציבור בבחירות הקרובות, לא כדי להקשות על האויב, אלא כדי להפריד את הימין מן השלטון.
יש לפיכך מקום להעמיד במבחן את כוונותיהם של המפרידים למיניהם, אלה ששיקוליהם פוליטיים לעומת אלה ששיקוליהם ביטחוניים. מכיוון ששוב ושוב נאמר על-ידי גורמי ביטחון שונים שעיר מסוימת - שכם, למשל - היא חממה לטרור, ואילו עיר אחרת - יריחו, לדוגמא - אינה נותנת חסות למחבלים, הרי שאין הצדקה לתת פתרון אחיד לשתיהן, בנוסח של הסתגרות ישראלית מפניהן, מאחורי גדרות ושדות מוקשים. מי שכוונתו פוליטית, ושיקולי הביטחון הם רק קרדום לחפור בו בדרך לשלטון, ימשיך לדרוש הפרדה לאורך "הקו הירוק".
לעומתו, מי שכוונתו ביטחונית באמת אמור לוותר על הדרישה למאות ק"מ של מכשולים שונים ומשונים, שאינם נותנים הגנה אמיתית ליהודים בתוך הקו, שמחמירים את מצבם של היהודים מעבר לקו, שפוגעים בערכי טבע ונוף ברחבי הארץ, והמשדרים לאויב ולעצמנו כי מנטליות הגטו והבונקר של היהודים הובאה מהגולה לארץ, ויש רק להמשיך ללחוץ ולדחוק את היהודים מערבה, הימה.
מי שכוונתו ביטחונית אמיתית, אמור לדרוש גידור ומיגון סביב מוקדי הטרור ולא סביב ריכוזי קורבנות הטרור. כך, למשל, אם שכם היא מוקד כזה, הרי שהגידור צריך להיות מותקן סביבה, במטרה להקשות על מחבלים לצאת ממנה אל יעדים יהודיים בארץ כולה. המשמעות: "הם שם - גדר שם".
משמעות הדברים היא, שאם בכלל יש מקום ואפשרות להפרדה בתוך ארץ צרה המהווה יחידה גיאו-פוליטית אחת, יש לבצעה סביב ערי הטרור ולא סביב ערי ישראל. שיטת הבונקר אינה מובילה לניצחון, לא בכדורגל ובוודאי שלא במלחמה קיומית.
דווקא ערפאת סיפק לאחרונה הוכחות חותכות לאי-ישימותה של הגדר: ספינת הטרור שלו הובילה נשק תלול-מסלול אשר יורה מעבר לכל גדר; ההתקפה של אנשיו בתוך "הקו הירוק" והרג 4 חיילי צה"ל ליד כרם שלום, הוכיחו שאין גדר בלתי-עבירה; המנהרות להברחת נשק מתחת לגדר באזור רפיח הראו בדרך אחרת שאין גדר כנ"ל.
ההפרדה הדרושה באמת היא בין ישראל לבין תהליך אוסלו, ומה שחשוב עוד יותר - בין ישראל לבין רעיון המדינה הפלשתינית ממערב לירדן. מכאן שגדר ההפרדה החשובה באמת היא לאורך הירדן.
הרעיון של 2 מדינות ל-2 עמים, אפשרי רק בארץ ישראל השלמה באמת, אך לא ב-22 האחוזים ממנה המצויים ממערב לירדן. בחלק זה של הארץ יש מקום לריבונות אחת בלבד - יהודית - ולמגוריהם של ערבים המוכנים לחיות עמה בשלום, אך להגשים את מאווייהם הלאומיים במדינה הפלשתינית שבירתה רבת-עמון.
__________________
- יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי

תאריך:  02/04/2002   |   עודכן:  26/04/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר
התערוכה ה-12 היא הגדולה מסוגה שנערכה עד כה בישראל, ומוכיחה כי היצרנים הזרים מכירים בחשיבות השוק המקומי; כרטיסי כניסה נמכרו מחירים גבוהים
ד"ר אורי מילשטיין
ההרג של ישראלים על-ידי פלשתינים במהלך מרס, מוביל לשתי מסקנות:
א. אחרי כמעט שנה וחצי של לחימת טרור, ואנטי-טרור, של מלחמה בעצימות נמוכה מול הרשות הפלשתינית, ידם של הפלשתינים היתה על העליונה;
ב. ממשלות ישראל לא התכוננו כהלכה לקראת שדה הקרב העתידי
אילנות בטוחה
אלוף (במיל.) אורן שחור
פנחס (פיני) פישלר
עוד בטרם יבשה הדיו מהחלטתה המלומדה והאמיצה של כב' השופטת דליה דורנר, בבית המשפט העליון, ממהר מוסד היועץ המשפטי לממשלה להשתמש ב"שופרו" של "ידיעות אחרונות" ולצאת בהדלפה אודות "המלצות" תמוהות שקיבל לכאורה היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין ובטרם טרח איש לבדוק ולבחון לעומקן, כדי שורשו של עניין, את החלטת בית המשפט העליון בכל חומרתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il