X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השופטת בייניש השתתפה בדיון ובבחירת עו"ד ענת זינגר לכהונת שופטת, למרות שזו משמשת כפרקליטה של בעלה, עו"ד יחזקאל בייניש, בפרשה הפלילית בה הוא מעורב; השופטת יהודית אמסטרדם "נבעטה" לבית המשפט המחוזי ובכך הוזזה מתיק אפל, שבו נכלל למעשה גם סעיף המכתים את שרון כמי שקיבל שוחד
▪  ▪  ▪
ברק, דחף מינוי אמסטרדם

אמסטרדם, "נבעטה למעלה"

אפל, חוגג את "הבעיטה"

בייניש, ניגוד עניינים

הוועדה. ביום 28.3.05 ביצעה הוועדה לבחירת שופטים, בראשה שרת המשפטים ציפי לבני, 29 מינויים. חלק מהם היו מועמדים חדשים לכהונת שפיטה. חלק אחר שופטים שמונו לערכאות גבוהות יותר. עם אלה האחרונים נמנית שופטת בית משפט השלום בתל אביב, יהודית אמסטרדם, שקודמה לכהונת שופטת בית המשפט המחוזי.
מינוי השופטים עבר ללא אירועים מיוחדים, פרט, כמובן, איך לא: לשערוריה התורנית הנוגעת לשופטת דורית בייניש, אשר כפי שחשף השבוע עמיתי, קלמן ליבסקינד, לא נמנעה מלדון ולתמוך בקידומה של עו"ד ענת זינגר - למרות שעו"ד זינגר שימשה ומשמשת כפרקליטה של עו"ד יחזקאל בייניש, שהסתבך בעבירות מס חמורות בפרשת התזמורת הסימפונית ירושלים.
בייניש אמרה בתגובה כי לא ידעה שעו"ד זינגר מייצגת את עו"ד בייניש. מי שמאמין לכך עושה זאת על אחריותו בלבד; ומי שהינו חסר אחריות אפילו כלפי עצמו, צריך לצאת מתוך הנחת יסוד שהשופטת בייניש אדישה לאפשרות הגשת כתב אישום נגד בעלה. ולא היא. מה שברור הוא זה: לו היה מדובר במנהל ו/או פקיד בכיר אחר בשירות הציבורי, ולו היה הדבר תלוי בבייניש עצמה, הוא היה חוטף כתב אישום בגין מרמה והפרת אמונים תוך ניגוד עניינים חמור, ואולי גם היה נשלח למאסר.
הבעיטה. ניתנת האמת להאמר: "הבעיטה למעלה" של אמסטרדם נתפסת בעיני כמה מ"יקירי" מערכת המשפט כדבר חיובי מאוד. במיוחד כאשר את אותה "בעיטה" נתן נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, שהמליץ על קידומה של אמסטרדם ואף פעל למענה רבות. ברק, וסיבותיו עימו, הוביל את התמיכה באמסטרדם באופן יוצא מהכלל, למרות שחלק מחברי הוועדה העדיפו מועמדים אחרים.
המינוי התקבל בחיוב גם אצל גורמים מחוץ לוועדה, ולא מאהבה יתירה לאמסטרדם, אלא בשל ההשלכות הישירות שיש לכך על כמה גורמים, ובראשם על איש העסקים דוד אפל - שמשפטו תלוי ועומד בבית המשפט השלום בתל אביב בפני הרכב שלושה: יהודית אמסטרדם (אב"ד), והשופטים מרדכי פלד ודן בארי.
הניטרול. כידוע, בכתב האישום שהוכן והוגש על-ידי פרקליטת המדינה דאז, עדנה ארבל - שהינה חברתה הקרובה של אמסטרדם, מה שעורר עוד יותר את חששו של אפל - מופנית אצבע מאשימה כלפי ראש הממשלה, אריאל שרון, כמי שקיבל שוחד לכאורה. ניטרול פצצת זמן מתקתקת - וכך התייחסו לאמסטרדם בתיק זה - ולו במחיר קידומה של לבית המשפט המחוזי, מקטין את הסיכון לכך ששרון עצמו ייפגע במהלך ניהול המשפט, אם בכלל ינוהל חלק זה של הפרשה (היועמ"ש מני מזוז שוקל עיכוב האישום נגד אפל הנוגע גם לשרון).
לגישת פרקליטי אפל, כל שופט אחר בבית המשפט השלום בתל אביב יהיה פתוח יותר וקל יותר מהשופטת אמסטרדם - הידועה כשופטת נוקשה ומחמירה מאוד, וכאחת שאינה משתמשת כמעט בביטוי: "זכאי", גם במקרים בהם עמיתיה השופטים נוהגים לזכות.

תאריך:  02/04/2005   |   עודכן:  02/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
ראש הממשלה אריאל שרון התחמק מלהכיר בנידוני קהיר מ"פרשת העסק הביש"; אולי חשש מתגובת הנשיא מובארק; מי שהרים את הכפפה הוא הנשיא משה קצב, אך זאת לאחר פניות מצד כמה גורמים, ובראשם העיתונאי אריה אבנרי
יונה סוקולובסקי
עו"ד: מ. נוה, י. בקר, פ. פישלר
פרופ' יעקב נאמן מדבר; על המערכת המשפטית ("פרה-היסטורית"); על פרישתו הצפויה של אהרן ברק ("לא אלמן ישראל"); על רצח השופט אזר ("לסדום היינו, לעמורה דמינו"); על אפשרות חזרתו לפוליטיקה ("אני מיושב בדעתי"); ועל העבודה במשרד המסחרי המוביל בישראל ("תענוג לעבוד עם החבר'ה פה"); נאמן לדרכו;
הראיון פורסם במקור במגזין "הפרקליטים"
עו"ד ניר הורנשטיין
עו"ד רן רייכמן
רגע לפני תחילת מאבק הגירושין, הדרכים והשיטות להתשת הצד היריב באמצעות לוחמה פסיכולוגית על הילדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il