במסגרת תוכנית ההתייעלות שעובר לאחרונה בנק הפועלים, שאחד מסממניה הבולטים בתחום התדמית הוא תמונות התקריב הענקיות של יאיר לפיד, המביט עליך בחיוך כובש מכל פינות הסניף שבו מתנהל חשבונך, שונתה לפני זמן מה גם כל שיטת התקשורת הטלפונית בין הלקוחות לבין כל סניפי הבנק בארץ.
וכך, כדי להתקשר לפקיד או לפקידה המטפלים בחשבונך בסניפך באילת, בהוד-השרון או במטולה ואשר אתה מכיר אותם וסומך עליהם, אתה מוכרח להתקשר קודם כל למרכזיית הניתוב הארצית הנמצאת בתל-אביב שם לעבור תחקיר 'ביטחוני' של ממש הכולל כ-10 שאלות לגבי זהותך, סיסמתך ופרטים על חשבונך.
כל זה על-ידי 'בנקאי/ת' זר/ה, שאינך מכיר, לא ראית ולא תראה אותו/ה לעולם. לאחר שעברת את כל התהליך הארוך והמסורבל הזה, אתה מועבר בהצלחה לסניף שלך, והפעם בדרך כלל, עליך להמתין דקות ארוכות עד שיתפנה הקו. זה במקרה הטוב - אבל אם טעית בתשובתך לאחת השאלות שנשאלת או שלא זכרת פרט מסוים, אתה נחסם אוטומטית על-ידי המחשב שבמרכז הניתוב ועלייך לגשת, אחר כבוד, לסניף כדי לקבל סיסמה אישית חדשה.
כל זה אמור לגבי הלקוחות הרגילים וה'פשוטים' של הבנק 'הדואג לך מלידתך ועד זקנתך', כפי שמכריז יאיר לפיד בפרסומות בעיתונים, בערוצי הטלוויזיה ובפוסטרים הענקיים בסניפים.
אבל לעומת זאת, אם אתה נחשב לקוח 'כבד' ולמשקיע 'כבד' - או אז אתה מקבל אוטומטית את מספר הטלפון הישיר של מחלקת ההשקעות בסניפך.
אז לסיום, יש לי שתי שאלות:
א. האם בנק הפועלים הוא שותף סמוי של בזק ודואג בדרך זו להגדיל את רווחיו המדלדלים?
ב. האם 'הבנק הגדול במדינה' נקרא בנק הפועלים - או בנק העשירים בע"מ?...