X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים

אחת ההתמודדויות הקשות של הרפואה המודרנית היא עם הפרעות האכילה לסוגיהן. אחת מכל חמש נשים סובלות מהפרעות אכילה ברמות חומרה שונות.
מפתיע אבל כ-10%-15% מהסובלים מבולמיה ו/או אנורקסיה הם גברים. מאחר ולרפואה הקונבנציונאלית אין מענה יעיל להפרעות האכילה, מגויסות שיטות טיפול נלוות, אשר אחת מהן היא הטיפול בתנועה. הטיפול בתנועה ממוקד בהכרה הגופנית, תוך התבוננות והקשבה עצמית מובחנת לחלקי הגוף השונים בניסיון לפענח את מערכת היחסים ביניהם ולבחון את האינטגרציה המתרחשת בין האדם לבין עצמו.
הטיפול בתנועה מתרחש מתוך שפת הגוף אל תוך השפה המילולית תוך שימוש בשפת הגוף הדוממת ומה שיוצא מתוכה. התרפיה בתנועה מתבססת על ההנחה כי יחסי גוף נפש פועלים לפי חוק כלים שלובים. המטפל בתנועה אמור להיות בעל יכולת לחבר את תחומי אמנותו לתיאוריות טיפוליות השייכות לתחום ולתיאוריות פסיכולוגיות מבניות קלאסיות.
במהלך הטיפול מושם דגש על עיבוד ושילוב תחושות, רגשות, חשיבה, הבנה והסקת מסקנות תוך שילובן של כל אלה עם שפת הדיבור והשיח הטיפולי. אמנות התנועה מהווה כלי חוויתי לטיפול המשלב תיאוריות ותנועה, תוך שימוש בשפה כמגשרת בין תהליכים והתנסויות תנועתיות.
גיתית בורשטיין, רכזת מסלול הכשרת מטפלים בתנועה בשלוחת אוני' לסלי, מסבירה: כי "הטיפול בתנועה מגויס כאחת משיטות הטיפול היעילות לסובלים מהפרעות אכילה".
לדבריה, הפרעות אכילה באות לידי ביטוי בהרס הגוף, והטיפול בתנועה מאפשר לטפל באופן ממוקד בגוף ההרוס ובאמצעותו. בעיות אנורקסיה נובעות פעמים רבות מבעיות הקשורות במערכות יחסים ראשוניות והטיפול בתנועה מאפשר להציפן באופן מוחצן, להתבונן ולטפל בהן. וכך, בעוד האנורקסיה "ממיתה" את הגוף, הטיפול בתנועה "מחייה" את הגוף תוך כדי תנועה ובשילוב טיפול ורבלי.
הטיפול בתנועה מאפשר לסובלים מהפרעות אכילה בשלב הראשון להתחבר ולהכיר את הגוף ולהישמע לתחושותיו. בשלבים מתקדמים הטיפול יכול להפוך לריקוד ותנועה ממשיים המאפשרים להתנער ולפרוק את הבעיה ולהתמודד איתה. התנועה מאפשרת להעלות נושאים תחושתיים ותכנים שאינם מודעים מהתת מודע למודע.

תאריך:  13/04/2005   |   עודכן:  14/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
איתן גנור
גבירתי השרה: בידייך מופקד עתיד המדינה, חינוך ילדינו, נתח התקציב השני בגדלו אחרי תקציב הביטחון, מופקדות סמכויות כמעט ללא סייג. על כולנו לזכור כי זהו פיקדון שניתן ע"י הציבור. עם כל הכבוד לוועדת דוברת ולמשרד החינוך, החלטות ממשלה אמורות לשרת את הציבור, ולשם כך צריך לשוחח ולהקשיב. גם עם ההורים והתלמידים
אברהם פכטר
הטלוויזיה ממהרת לפעמים, לשדר תוכניות תעודה או ראיונות על פרשיות ואירועים שבחדשות כדי להקדים את חקירת המשטרה ואת החלטת בית המשפט. משדרי התעודה - דוגמת וידוא ההריגה של הילדה ברצועת עזה, פרשת מהנדס מע"צ בצפון, פרשת המסמכים המזויפים שהובילו כביכול לשופט העליון תיאודור אור, ולאחרונה ההאשמות נגד מפקד ימ"ר דרום נצ"מ לוי - כדוגמא.
"המשחק המקדים" - בתנאים אלה - גורם לעיוות דין והטיית דעת הקהל
דני סטולר
האם בנק הפועלים הוא שותף סמוי של בזק ודואג בדרך זו להגדיל את רווחיו המדלדלים?    האם 'הבנק הגדול במדינה' נקרא בנק הפועלים - או בנק העשירים בע"מ?
יראון פסטינגר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il