X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השביתה הצפויה במערכת הבנקאית מיום א' הקרוב בשל כוונות החוק של ועדת בכר, כמו גם התקנות המשונות בנושא הפנסיוני של העצמאים, עלולים להוביל את הציבור לאובדן אמון במערכת הפנסיונית המונהגת על-ידי אגף שוק ההון
▪  ▪  ▪

המהפכות התזזיתיות ותכיפותן הרבה, שמוביל אגף שוק ההון בראשותו של אייל בן-שלוש עלולות להוביל לאובדן אמון הציבור במערכת הכלכלית במדינת ישראל, לאובדן יציבות כלכלית ולבוקא-ומבולקא במערך הייעוץ הפנסיוני בישראל.
אייל בן-שלוש, גם אם כוונותיו טהורות, עלול לגרום להכשלתו של שר האוצר בנימין נתניהו ושל מנכ"ל משרדו, בכר, בשל תהליכי החקיקה החפוזים והתקנות החפוזות שהתקבלו וצפויות להתקבל בקרוב. חוסר יציבות במערכת הפנסיונית הינה לרעת האזרח שמאבד אמונו במערכת השלטונית.
המורכבות בתחום הפנסיוני כה רבה שהייעוץ הפנסיוני הינו מורכב ביותר וצריך להיעשות בזהירות רבה, אולם האזרח לא יכול בכל שני וחמישי לשנות את הסדרי הביטוח והפנסיה שלו כפי שסבורים התאורטיקנים של אגף שוק ההון. כל כך הרבה שינויים בתחום הביטוח הפנסיוני בזמן כה קצר אינם מראים על יציבות ועל תכנון לטווח ארוך וכוונות האוצר להרחיב את סמכויות המפקח על הביטוח, כפי שהם באים לידי ביטוי בתזכירי החוק הנלווים לוועדת בכר, עלולים להעניק למפקח סמכויות יתר של חקיקה, ביצוע, אכיפה ושיפוט, ללא קיום מנגנוני בקרה ואיזון של הכנסת וכדאי לקרוא את דבריו של פרופ' כהנא בענין.
חובה להכפיף את פעולותיו של המפקח על הביטוח והממונה על שוק ההון לביקורת שוטפת של ועדת הכספים של הכנסת, על-מנת שלא ייעשו מעשים הנוגדים את החוק לשמירה על חסכונות הציבור ולא תבוצע פגיעה בעוסקים בתחום הפנסיוני. האוצר יכול להגביל מתן הטבות מס רק למפקידים לחסכון ארוך טווח, לגילאים 60-65, אולם אסור שהאוצר יצור העדפה לדרך חסכון אחת על פני השניה.
חייבים לאפשר חופש בחירה מוחלט לאזרח בנושא האפיק הפנסיוני בו האזרח חפץ להשקיע כספו, ולא לאפשר חקיקה בולשביקית לכאורה המחליטה עבור האזרח, מהם האפיקים המועדפים מבחינתו.
כאשר ביום בהיר אחד רוצים לקחת מהבנקים את קופות הגמל ולאפשר להם למכור ביטוח ולייעץ בתחום הפנסיוני, עלול הדבר להוביל לכאוס מוחלט וחוסר יציבות שלטונית בתחום הכלכלי והפנסיוני ולהפיכתו של האזרח לתלוי במערכת הבנקאית ובמערך האשראי שלה. לנוכח התזזיתיות בחקיקה הפנסיונית, גם הייעוץ הפנסיוני והייעוץ הביטוחי עלול להפוך לעיסוק מסוכן, מאחר שאף יועץ פנסיוני לא יוכל לסייע ללקוחותיו בתכנון ארוך טווח, כאשר השינויים המונחתים מהאוצר הינם כה תכופים.
לדעתי, השינויים בתחום החסכון פנסיוני, הביטוח והסדרי פרישה, ראוי שיהיו תהליכים סטיכיים, מדורגים ושמרנים (כך נוהגים בעולם הרחב) ולא ייעשו בצורה מהפכנית וחפוזה וזאת על-מנת לדאוג להסדרי הפנסיה והביטוח של האזרח.
__________
הכותב הינו יועץ פנסיוני, יועץ ביטוח, מומחה למערכות פנסיוניות העוסק בתחום הביטוח והפנסיה כ-18 שנה

תאריך:  15/04/2005   |   עודכן:  15/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
ד"ר שמואל גורדון
מנהיגי המתנחלים מתבטאים נגד ההינתקות במלים ומשפטים קיצוניים, מסיתים נגד הממשלה ומצדיקים התנגדות פסיבית ואלימה    יבוא יום בו כל אחד מהם ייאלץ להכות על חטא על דבריו ותוצאותיהם החמורות
חנה בית הלחמי
גם הציניקנים שבינינו נכנעים לגחמות התפיסה ההוליסטית, המסייעת להשאיל גישות ושיטות מעולם אחד לעולם הפוך ממנו, כשמדובר ב- coaching: המושג שחדר מעולם הספורט התחרותי בארה"ב לחדר הישיבות ואל שולחן המשרד וכורסת הסלון של כולנו
יואב יצחק
'הקליקה' ברק-בייניש פועלת למינוי חברם האישי עו"ד דן מרידור לכהונת שופט בית המשפט העליון, למרות שאין מדובר במשפטן דגול אלא בפוליטיקאי במשך 21 שנים (2003-1982)    ח"כ אברהם שוחט, המשמש זרועם הארוכה של השופטים, הוא שמציג 'רשמית' את המועמדות    שוחט: "שוחחתי עם מי ששוחתי בעניין. יש לא מעט אנשים שחושבים שהרעיון לא רע"    מרידור: "אני לא מדבר על זה. מילה אחת. לא אם זה אמיתי או לא"; "משהו יצא החוצה"
משה מכנס, עו"ד
על השגיאה הכפולה שבמתן היתר ליצחק מרדכי להנחיל מורשת-קרב לתלמידי שדרות, בהיותו מורשע במעשים של ניוול מוסרי ובעוד פרשת החווה הסינית מושתקת ומטויחת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il