X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נצחון במערכה על דירת המגורים יביא לנצחון במלחמה כולה הכרעה מהירה ויעילה בגורל דירת המגורים המשותפת תקבע בהכרח את משך המשפט כולו ותוצאותיו!
▪  ▪  ▪

הנכס המשפחתי השכיח ביותר שנצבר על-ידי בני זוג במהלך נישואיהם הינה עפ"י רוב דירת המגורים. מה גורלה של דירת המגורים כאשר צד אחד (הבעל למשל) מעוניין בגירושין ואילו הצד האחר (האישה למשל) מעוניין בשלום בית? האם ניתן לכפות את מכירת הדירה גם בניגוד לעמדת בן/בת הזוג והאם הצד המבקש למנוע את המכירה יכול לסכל זאת?
לכאורה, עפ"י סעיף 37 א' לחוק המקרקעין מעמדם של בני זוג בדירת מגורים, כמוהם כמעמד של שותפים רגילים לכל דבר ועניין במקרקעין. כך שעל פניו יכול כל אחד מבני הזוג, במעמדו כשותף, לעתור לפירוק השיתוף בדירת המגורים ובכל עת אפילו טרם פקעו הנישואין. הדברים נאמרים בזהירות ובהסתייגות באשר קיימת חשיבות אקוטית לשאלה מי מהצדדים הקדים בפתיחת ההליכים ובאיזה הליכים נקט.
אישה אשר מעוניינת לעכב את פירוק השיתוף יכולה "לתקוע" את פירוק השיתוף ע"י פניה לביה"ד הרבני בבקשה לקבלת צו למדור ספיציפי. משמעות הצו הינה כי ניתנת לאישה הזכות למדור בדירת המגורים הספיציפית ומכאן שלא ניתן יהא לפרק את השיתוף בדירה אלא אם יבוטל הצו. הסעד של מדור ספיציפי הינו סעד ייחודי אשר ניתן לאישה אך ורק בבתי הדין הרבניים ועפ"י בג"צ גור, סעד זה ניתן לבקש אך ורק במסגרת תביעת אישה למזונותיה, שכן המדובר ברכיב ממזונות האישה ובתי משפט לענייני משפחה אינם נותנים סעד זה.
לפיכך, הדעה הרווחת, לפיה על האישה להגיש תביעת מזונות דווקא בבית המשפט לענייני משפחה, לא תמיד נכונה, בפרט שעה שהאישה אינה מעוניינת כי הבית יימכר, שכן ביהמ"ש האזרחי לא יוכל להעניק לה סעד של מדור ספיציפי אלא רק ביה"ד הרבני.
בעל המעוניין למנוע מצב בו הוא מוצא עצמו כשהוא "תקוע" עם הדירה תוך שהוא נתון לגחמותיה של האישה עד שתסכים לפרק בה את השיתוף, יכול למנוע מהאישה את השליטה באשר לעיתוי בו תימכר הדירה, בכך שיגיש לבית המשפט קודם לאישה, תביעה לפירוק שיתוף בדירת המגורים.
עפ"י הלכת ראש חודש ואקנין, במקרה בו הבעל הקדים את האישה בפניה לביהמ"ש ויקבל צו לפירוק שיתוף בדירת המגורים, יהא מנוע ביה"ד מליתן צו למדור ספיציפי!
אחרית דבר
שאלת התמשכותו של המאבק המשפטי על הגירושין ותוצאותיו, תלויה באופן מכריע בשאלת סוג ההליכים שננקטו ע"י הצדדים, וליתר דיוק: אף שאלת קדימות ההליכים. כך ובאם השכיל הבעל להקדים את האישה בתביעה לפירוק שיתוף, יכול הוא להרחיק את התממשות חלומה של האישה לשלום בית, שכן למכירת דירת המגורים אפקט פסיכולוגי מכריע ומרתיע על האישה לרבות ובפרט הכרתה באשר לרצינות ונחישות הבעל לפירוק התא המשפחתי. מנגד, אישה אשר הקדימה את הבעל וקבלה צו למדור ספיציפי, יכולה למעשה למוטט את תוכניות הבעל אשר עזב במפתיע את הבית וקיווה כי יוכל לפרק את הנישואין ללא כל קושי, ובכך, בתמורה להסכמתה למכירת הדירה, תתבע תג מחיר גבוה יותר במסגרת חלוקת הרכוש.
זיכרו: מהירות ההליך ותוצאותיו תלויה בחריצותכם נחישותכם ויכולת עמידותכם!

תאריך:  19/04/2005   |   עודכן:  19/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנשה ברק
שמואל הרסט, יועץ מס
אליקים העצני
מנחם ברוד
הילדים ישאלו את הוריהם ארבע קושיות, האם יזכו לקבל תשובות? האם אנחנו משיבים לילדים, או מסתפקים במחיאות-כפיים על ששרו יפה את 'מה נשתנה'?
עו"ד עמית יפרח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il