X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

ענף התעופה מתפתח בקצב אדיר תודות לשילוב בין חידושים טכנולוגיים ושאיפות הנדסיות. כלי טיס בלתי מאוישים כבר חצו לבד את האוקינוס האטלנטי, אז עכשיו רק נותר לנו לנסות ולשער כיצד ייראה מטוס העתיד.
התעופה היא אחד הסמלים הבולטים של העולם המודרני. אנחנו לוקחים כמובן מאליו את האפשרות להטיס נוסעים בטיסות טרנס אטלנטיות, לרסס שדות חקלאיים של אלפי דונמים ולהילחם עם כלי טיס בלתי מאוישים, אך נדמה שזו רק ההתחלה.
מעקב אחר החידושים בתחום התעופה מגלים שיש עוד הרבה לאן לשאוף. המגמה העיקרית בענף התעופה של המאה ה-21 היא להחליף את האדם במכשירי ומחשבי טיסה משוכללים. מטוסים בלתי מאוישים הם דוגמה מצוינת למה שצופן לנו העתיד, בזירה הצבאית והאזרחית כאחד. אלו מטוסים המאוישים ונשלטים על-ידי מחשב שאליו מוזנות מראש פקודות. המחשב מקבל החלטות לפי אלגוריתם וכך מגיע לביצועים האופטימליים בכל סיטואציה. נכון להיום נמצאים כלי טיס מאוישים בפיקוח ובקרה של טייס מנוסה, אך סביר להניח שבטווח של 10-5 שנים יוחלף לחלוטין הגורם האנושי בתוך התהליך.
ההתלבטות של חברות התעופה המסחריות: מהירות או גודל מטוס ללא טייס כבר חצה את האוקיינוס האטלנטי בשנת 2003, אז עכשיו האתגר הבא הוא לקצר את זמני הטיסות ואולי גם להטיס יותר נוסעים בעת ובעונה אחת. רמז לבאות קיבלנו בתחילת השנה עם כלי טיס היברידי חדש, המשלב בין ספינת אוויר, מטוס ומסוק. היתרון הגדול של המטוס, בא לידי ביטוי ביכולת לשהות באוויר במשך שלושה שבועות ברציפות. הכלי מכונה "הלוויתן המעופף" ויש כאלה המייחסים לו השפעה אדירה על ענף התעופה. עלות בנייתו עמדה על 30 מיליון ליש"ט, הוא מגיע למהירות של מעל 160 קמ"ש ואורכו 91 מטר.
כפי שניתן להבין, "הלוויתן המעופף" הוא לא בדיוק כלי הטיס הכי מהיר שיש לענף התעופה להציע. מצד שני, אפשר בכל זאת לזהות נקודות השקה בינו לבין מטוסים מודרניים אחרים - בעיקר בכל הנוגע לשמירה על איכות הסביבה. "הלוויתן המעופף" מופעל באמצעות הליום, הוא צפוי לשמש למשימות מודיעין ותקשורת והדגם הבא שלו יהיה באורך 119 מטר, ברוחב 60 מטר ועם יכולת לשאת עד 50 טון של נוסעים וציוד.
בענף התעופה מתלבטים בין מהירות לגודל ושואפים לקצר ככל האפשר את זמני הטיסות בין יעדים טרנס אטלנטיים. החלום על טיסות לניו-יורק מישראל בפחות משעה נמצא מעבר לפינה, אך עדיין אין את הטכנולוגיה המאפשרת יישום שלו בפועל. בניגוד למה שנהוג לחשוב, מטוסי נוסעים לא משתנים במהירות וזאת בעיקר בשל תכנון יקר והשקעה במערכות הגנה ובטיחות.
דמותו של מטוס העתיד
את מטוס העתיד תוכלו לזהות בקלות גם בלי רקע בהנדסה או תעופה אזרחית. קודם כל, למטוסים יהיו כמה קומות. כך יוכלו חברות התעופה לחסוך בהוצאות ולנצל את הידע הקיים ב"לוויתן המעופף" על-מנת לשרת כמות נוסעים גדולה. שנית, המערכות בבסיס המטוס ישפרו את רמת הבטיחות וההגנה מפני תקלות. הן יאפשרו הגעה מהירה ליעד, שלא תבוא על חשבון תחושת הבטיחות של הנוסעים.
בטווח של שנים בודדות תוכלו לעלות על טיסה ולקחת חלק במערכות תקשורת ובידור משוכללות. המציאות המדומה והמידע בזמן אמת יגיעו אליכם דרך האינטרנט, בעוד המציאות הרבודה שתשלב את נופי הטיסה עם הקרנת סרטים על-גבי קירות המטוס, תיתן לכם תחושה של ריחוף. מטוס העתיד בטוח יגיע מהר יותר ליעד שלו, אבל קחו בחשבון שאולי לא תרצו לרדת.

תאריך:  17/08/2015   |   עודכן:  17/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il