X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום אילוסטרציה: AP/Wally Santana]

מה היא ההבנה הטכנולוגית שלכם? האם אתם בעלי רקע בתחומי הטכנולוגיה השונים או שאתם נמנים על רוב אוכלוסיית העולם הנהנית אומנם מפיתוחי הטכנולוגיה השונים, אך איננה מודעת להליכי הפיתוח שנוהלו לצרכי הייצור השונים? בשורות הבאות ננסה להבין לאן העולם הטכנולוגי צועד במאה ה-21 ומדוע מומלץ לכל אחד ואחת מאיתנו להבין יותר בטכנולוגיה?
טכנולוגיה במאה ה-21 או לאן אנו צועדים?
כברת דרך ארוכה עברנו במהלך המאה ה-20 בכל הנוגע להתפתחות הטכנולוגיה, כאשר אחת מההמצאות הטכנולוגיות אשר חוללו את השינוי המשמעותי בחיי היומיום של כל אחד ואחת מאיתנו, היא המצאת המחשב. המחשבים הראשונים בעולם פותחו במהלך שנות ה-30 וה-40 של המאה החולפת, כאשר בשנת 1946 הגיע לעולם ה-אניאק, מחשב במשקל טון הנחשב לאבן דרך בהיסטוריה של ענף המחשוב.
מחשב ה-אניאק היה למעלה המחשב האלקטרוני הרב תכליתי הראשון, ולאחריו החלו להופיע בעולם מחשבים קטנים יותר, מהירים יותר אשר היו מבוססים על טכנולוגיית המעגלים המשולבים. בתחילת שנות ה-70 של המאה החולפת, החל להיעשות שימוש במיקרו מעבדים אשר הובילו בסופו של הליך ליצירת הדורות הראשונים של המחשבים האישיים.
כיום, הידע הטכנולוגי הרב עומד לרשותנו בכל הנוגע לטכנולוגיה האלחוטית, הוא רק קצה החוט של המהפכה הטכנולוגית שתלווה את חיינו גם במאה ה-21. כבר היום, ישנן חברות היי-טק וטכנולוגיה הקוראות תיגר על טכנולוגיות מתקדמות אחרות שפותחו בעולמנו במהלך העשורים האחרונים. דוגמה לכך היא חברת מארוול ישראל בפרויקט Mochi אשר נועד להפר את המגמה השולטת כיום בעולם השבבים הטכנולוגי הפועל במסגרת מה שמכונה: (SOC (SYSTEM ON CHIP.
תפקיד הטכנולוגיה במאה ה-21
בתחילת המאה ה-21, עם הנגשת רשת האינטרנט לכל אוכלוסיות העולם ועם כניסתם של הטלפונים החכמים אל תוך חיינו, פיתוחי הטכנולוגיה השונים הפכו לנגישים יותר, מהירים יותר ותכליתיים הרבה יותר בחיי היומיום של כל אחד ואחת מאיתנו.
קרוב לוודאי, שכל הפיתוחים הטכנולוגיים הקיימים כיום בתחומי האינטרנט והסלולר, ישתנו ללא היכר במהלך העשורים הקרובים, וזאת באמצעות פיתוחים חדשים המיוצרים, בין היתר, בשל התחרות ההולכת וגוברת בין חברות הטכנולוגיה הגדולות והקטנות.
מעבר לפיתוחי הטכנולוגיה הנגישים לרוב אזרחי העולם, ישנם פיתוחים טכנולוגיים המיועדים למגוון רחב של תעשיות המשרתות את אוכלוסיית העולם, לרבות: תעשיית המזון, מקצועות הרפואה, תעופה, חלל, שייט וכדומה. השימוש ההולך וגובר באמצעים טכנולוגיים חדישים בכל אחד מתחומי חיינו, מחייב כל אחד ואחת מאיתנו, לרבות אלו מבינינו שאינם בעלי רקע או ידע בסיסי בתחומי הטכנולוגיה, להכיר מקרוב את המונחים המקצועיים של עולם הטכנולוגיה, וזאת על-מנת להבין את שפת העתיד, שככל הנראה תהיה מבוססת על יותר ויותר מונחים מקצועיים המתארים את הליכי הפיתוח השונים הנלווים לכל מוצר או שירות טכנולוגי בו תעשו שימוש בעתיד לבוא.

תאריך:  28/10/2015   |   עודכן:  28/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר ספי פורת
חולמים על חיוך הוליוודי לבן, צח ובוהק? טכניקה חדשה מאפשרת לתכנן מחדש את השיניים באמצעות תוכנת מחשב, ולהתאים להן תוספות מיוחדות שיעניקו את הלוק הזוהר
איתי שרף
לא מרגישים בה ואם לא מטפלים בזמן, עלולה הראייה להיפגע אנושות    כך תדעו אם העין שלכם סוכרתית
אלון תורג'מן
כל המידע על הענף הכי חם במשק
אלון תורג'מן
אלון תורג'מן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il