X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
החל משנת 1997 בוטל התעריף האחיד בענף הביטוח ונפתחה תחרות בין החברות השונות. במרס 2016 גם הופחת מחיר ביטוח החובה בעשרות אחוזים, אך לא כל חברות הביטוח מיישמות את ההנחיה. המסקנה כמו תמיד היא שצריך לדעת למי לפנות
▪  ▪  ▪
לשלם פחות על הביטוח

משפחה ממוצעת בישראל מוציאה 500 שקל בחודש על אחזקת רכב לרבות ביטוח מקיף, טסט שנתי וטיפול 10,000. מטרת האוצר בשנים האחרונות היא לצמצם את הוצאות המחיה בדרכים שונות ובין היתר הוחלט להתמקד בנושא של ביטוח רכב חובה ומקיף.
התהליך החל בשנת 1997, אז בוטל התעריף האחיד בענף הביטוח. מטרת הביטול הייתה לפתוח את ענף הביטוח לתחרות בין החברות השונות וכך להביא לירידת מחירים טבעית. המהלך הצליח בצורה חלקית ועד שנת 2010 ירדו המחירים ב-5% בממוצע.
בנוסף, במרס 2016 נכנסה לתוקף הפעימה השנייה והמשמעותית יותר של הרפורמה בביטוח הרכב. החל מאותו חודש הופחת בפועל מחיר ביטוח החובה בעשרות אחוזים. ההפחתה היא תוצאה של שינוי באופן חישוב סיכוני מעורבות בתאונות הדרכים. היות שחברת הביטוח גובה פרמיה לפי מידת הסיכון, נעשה ניסיון לשנות את אופי החישוב כדי להביא להוזלה של 15% בביטוח החובה לרוב כלי הרכב ועוד 40%-50% בממוצע לנהגים צעירים שמשתמשים במערכות בטיחות והתראה.
מי יכול לשלם פחות על ביטוח חובה?
תעריפי ביטוח החובה החל מהרבעון השני של 2016 מבוססים על מספר קריטריונים. ראשית, חברת הביטוח נדרשת להביא בחשבון באופן פרטני את מאפייני הנהגים ואת השימוש במערכות התראה. המערכות שמאפשרות הוזלה בעלות הביטוח הן מובילאיי, אייוקס וכדומה.
במקביל, הימצאות של שתי מערכות בטיחות אמורה להביא להפחתה נוספת בתעריף ביטוח החובה. נהגים בעלי מאפייני סיכון זהים נהנים מתעריף זהה וכך צפויה הרפורמה להפסיק את המימון הצולב של מבוטחים. הבעיה היא שיש חברות ביטוח שלא עומדות בהנחיות.
הרפורמה בביטוח הרכב הייתה אמורה להוזיל עד 40% ממחיר ביטוח החובה של הרכב אבל בינתיים חברות בתאגיד הפול למשל מסרבות לקצץ את המחירים. לעומתן, בחברות כמו AIG יעזרו לכם לחסוך ולקצץ בשמחה עד 40% נוספים גם בביטוח המקיף.
כך תדעו האם החברה שלכם פועלת לפי החוק
יש כמה כלים שיאפשרו לכם לדעת האם החברה שלכם פועלת לפי הנחיות משרד האוצר. ראשית, אגף שוק ההון עדכן לאחרונה את תעריפי הביטוח של הפול ושאר החברות. ניתן להשתמש במחשבון שמופיע באתר כדי לקבל את התעריף החדש ולהשוות אותו מול הפוליסה הקיימת. כדי לעשות את זה יש להזין את מועד תחילת הביטוח לתאריך 1 במרץ כי יישום הרפורמה מתבצע באופן הדרגתי. מבחינה עקרונית, במהלך 2016 צפויה הוזלה נוספת וכדאי לעקוב אחר העידכונים באמצעי התקשורת.
שנית, ידע הוא כוח וכל מבוטח זכאי לדרוש לבדוק לעומק את הפוליסה שעליה הוא משלם. אפשר לעשות זאת באופן עצמאי או על-ידי התייעצות עם סוכן ביטוח. רצוי גם להשוות בין מחירי פוליסות של חברים ובני משפחה ולהישאר עם אצבע על הדופק.
יש לציין שמשרד האוצר לא מוסמך לקבוע תעריפים בחברות הביטוח ורק נאסר עליהן לגבות מחיר יקר יותר מהפול. כוונת הרפורמה היא לגרום לחברות ליישר קו עם התעריפים ולהעלות את המודעות בקרב הצרכנים. כמו תמיד, האירועים האחרונים בענף ביטוח הרכב מוכיחים שצריך לדעת למי לפנות: לא כל החברות אימצו את המודל שקבע האוצר וחלקן לא מעניקות הטבות לנהגים זהירים בדמות החזר פרמיה בסוף תקופת הביטוח.
למידע נוסף על הרפורמה ופרטים מלאים על כל הדרכים להוזלה בביטוח רכב לחצו כאן ותועברו לאתר AIG

תאריך:  19/04/2016   |   עודכן:  19/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צוות חדשות עולם
מעבר בין דירות לא חייב להיות אירוע מתסכל שעולה לכם בזמן ועצבים. הנה כמה טיפים שבאמצעותם ניתן לבצע את המעבר בדרך נוחה ולא מסובכת
איתי שרף
גלאוקומה היא מחלת עיניים שעלולה לגרום לפגיעה בראייה ואף לעיוורון. מי עלול להיפגע מהמחלה, איך ניתן לאתר אותה בזמן, ומה הטיפול הקיים שיכול לעכב את התדרדרות הראייה? לרגל שבוע המודעות לגלאוקומה ברחבי העולם, הנה 5 עובדות על המחלה, שעשויות להציל את הראייה שלכם
ליאור ברקן
נדמה שכולם כבר יודעים שחלק גדול מהתקשורת שלנו נעשית לא באמצעות מילים אלא באמצעות שפת הגוף שלנו. מה שלא כולם יודעים הוא שחלק גדול ממה שנאמר על שפת גוף, על הקריאה וההבנה שלה, איננו לגמרי נכון או מדויק
רוני בר
פעם קראו לזה "לסגור מרפסת" - הרכיבו תריסול פלסטי והפכו את המרפסת לעוד חדר בבית, עם או בלי אישור לבנייה. בקיץ 2014 אישרה הכנסת את מה שמכונה "חוק הפרגולות", המעניק הקלות ופטור מהסבך הביורוקרטי, ומאפשר לבצע פעולות נקודתיות בבית ללא אישור הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה. איך סוגרים מרפסת, מה הפתרון למסעדות ומהו סוכך סנטק?
צוות חדשות עולם
בשורות הבאות ננסה לבחון את הסוגיה ממספר היבטים שונים שיסייעו גם לכם להחליט מה לעשות מייד לאחר סיום הלימודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il