X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
דונלד טראמפ הוא נשיא ארה"ב הנבחר מיליוני אמריקנים עדיין לא מבינים איך זה קרה, אבל לטובי החוקרים כבר יש תשובות: שילוב בין תהליכי עומק בחברה, נטייה לנוסטלגיה וכמובן פופוליזם חוצה גבולות הם בין החשודים העיקריים בתופעה מה אפשר ללמוד מכל זה והאם אנחנו צריכים להתחיל להיות מודאגים? הינה כמה השערות
▪  ▪  ▪
[צילום: פול סנקיה, AP]

בחירות 2016 לנשיאות ארצות הברית היו ללא ספק מהאירועים הדרמטיים של המאות האחרונות. מלבד התהליך עצמו שהיה רווי קונספירציות, דרמות וכותרות, חיכתה בסוף הדרך ההפתעה האולטימטיבית: בחירתו של דונלד טראמפ לנשיא שעומד לרשת את ברק אובמה.
השאלה המתבקשת היא איך זה קרה או כיצד שגו עוד פעם כל הסוקרים והחוקרים. הכי קל להאשים את טראמפ בפנייה למכנה המשותף הרחב ביותר ולפופוליזם חוצה גבולות, אבל מסתבר שיש עוד הרבה תהליכי עומק שמתרחשים מתחת לפני השטח.
מה באמת קורה לחברה האמריקנית?
העם האמריקני השתמש בבחירות האחרונות כדי להביע מחאה. מלבד תושבי החוף המערבי והמזרחי שאהבו את ממשל אובמה, מסתבר שעומד מיליוני אמריקנים שלא מוצאים את מקומם בעולם החדש דווקא לא מבינים ממה כל ההתלהבות. הנטייה העודפת לליברליזם ושיח זכויות האדם כנראה לא דיבר למי שעדיין מחפש עבודה ונאלץ להתחרות עם מאות אלפי מהגרים לא חוקיים על משרות מתגמלות.
דונלד טראמפ זיהה את התהליך הזה ופנה ללב האלקטורט השמרני באמריקה. הוא השתמש בשפה ישירה, בוטה ולעיתים וולגרית כדי להעביר מסרים חדים וברורים. מי שגם ככה מאס בוושינגטון זיהה את טראמפ בתור אאוטסיידר חיוני, בעוד אלו שמאמינים בחזון האמריקני פשוט זכרו שמדובר בסופו של יום באיש עסקים.
ההצלחה של טראמפ בעולם העסקי לא ברורה לגמרי כי רוב ההון העצמי שלו הוא בכלל תוצאה של ירושה, אבל בתור מסר לקמפיין בחירות זה בהחלט עשה את העבודה.
בלי רקע פוליטי וביטחוני - אבל היישר מהמגזר העסקי
דונלד טראמפ אומנם חסר רקע פוליטי וביטחוני, אך יש לו ניסיון עשיר בעסקים ונדל"ן, הוא בוגר לימודי כלכלה וכמובן מוכר לכל צופה טלוויזיה בארצות הברית. אבל בעוד חלק זיהו אותו עם קוריוז חולף בלבד, אחרי ראו בו את המושיע. לא מעט אמריקנים מחכים שארצות הברית תחזור לגדולתה והם מייחסים לממשל אובמה את כל הרעות החלות בעולם. הנטייה הזו לנוסטלגיה שיחקה ישירות לידיו של דונלד טראמפ, כי הוא תיעל אותה לצרכיו ואף ליבה את הרגשות הלאומניים והאותנטיים ביותר.
חוץ מזה, צריך לזכור שארצות הברית היא אומה של יזמים בה לכאורה הכל אפשרי וכולם מקבלים הזדמנות שווה להצליח. מהבחינה הזו, העובדה שטראמפ הגיע בלי רקע פוליטי וביטחוני אבל היישר מהמגזר העסקי שירתה אותו היטב.
תוצאת הבחירות עוד תילמד בקורסי פוליטיקה וממשל בכל רחבי העולם, אבל עכשיו נותר רק לראות איך היא תשפיע עלינו. סביר להניח שכבר בעתיד הקרוב נחווה חלק מההשלכות כאן אצלנו קרוב לבית.

תאריך:  15/12/2016   |   עודכן:  15/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות, קצרות בדרך כלל. והפעם - בעקבות סיור בארצות-הברית (1)    והפעם - גנרלים, בשם הדמוקרטיה, ריצה, תיאום וושקט
רועי אורן
את הבחירות בארצות-הברית הכריעו כנראה שני דברים: הפצת ידיעות שקריות ברשתות החברתיות, ומעורבותו העמוקה של הקרמלין במוסקבה כדי להבטיח את ניצחונו של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ    מדובר בעבירות קשות שאזרח רגיל היה כבר נשפט עליהן ונשלח למאסר ממושך
איתמר לוין
בכירים לשעבר ב-CIA יוצאים נגד ההדלפות לפיהן רוסיה סייעה לטראמפ להיבחר וטוענים שיש צורך בהרבה יותר הוכחות
יעקב שטרכר
בכלכלה לכל פעולה משקית יש מחיר    מדיניות לא סבירה עלולה להוביל למשבר כלכלי חדש
יהודה דרורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il