X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום: Shutterstock]

הבעיה הסביבתית או המשבר הסביבתי, מקבלים המון תשומת לב ציבורית בשנים האחרונות, אך עדיין נדמה כי רבים לא יודעים כיצד יוכלו לסייע בפועל לסביבה, לכדור-הארץ ולאיכות החיים של כולם. לכן, קיבצנו עבורכם כמה דרכים קלות ביותר שיצריכו מכם מעט השקעה, ויעזרו לכם לשמור על כדור-הארץ ואפילו לחסוך בכמה גרושים על הדרך!
1. צמצום הצריכה
הבעיה העיקרית עליה מדענים ואנשי סביבה מדברים כיום היא בעיית הצריכה הגוברת בעולם המערבי, הקשורה בקשר ישיר לבעיית הפסולת (שעליה נעסוק בפסקה הבאה). בגדול, הבעיה נובעת מן העובדה שאנו צורכים יותר מדי דברים, באופן המחייב את התעשיה לייצר עבורנו עוד ועוד מוצרים מיותרים, שלבסוף מזהמים את הסביבה ב-1,000 דרכים שונות (החל משלב הייצור המזהם ועד להצטברותם בהרי פסולת שאינם נגמרים).
אנו יודעים שקשה לשנות את ההרגלים ברגע, אך אם תרצו להתחיל לצמצם את הצריכה, נסו להתחיל בדברים הקטנים, כמו בצמצום רכישת צעצועי פלסטיק קטנים לילדים, במניעת קנייה של עוד חולצה שלא בטוח שתלבשו וכן הלאה. אגב, מיותר לציין שצמצום הצריכה יתבטא גם בחשבון הבנק בסוף החודש.
2. מחזרו מוצרי פלסטיק וצמצמו את צריכת החד"פ (ומוצרי הפלסטיק בכלל)
כאמור, הצד השני של מטבע הצריכה היא היקף הפסולת העצום הקיים בעולם, פסולת שרובה לא תתכלה בשנים הקרובות ואפילו לא באלפי השנים הקרובות. לכן, הצעד הראשון הוא למחזר את מה שניתן (לרבות בקבוקים ואריזות מסוימות), לצד הימנעות מרכישת מוצרי פלסטיק וחד"פ שאפשר בלעדיהם, כשאתם לוקחים בחשבון שתי עובדות בסיסיות:
א. עדיף להימנע מראש מרכישת מוצרי פלסטיק, מאשר לרכוש אותם ולמחזר אותם לאחר-מכן (בייחוד כשקיימים מוצרי פלסטיק רבים שלא ניתן למחזר בכלל).
ב. מפעלי מחזור הם לא "פתרון קסם", למרות שהם חיוניים ואנחנו מאוד אוהבים אותם. כל מפעל, גם מפעל מחזור, מזהם בצורה כזו או אחרת.
אגב, אם אתם בכל זאת מעוניינים בכלים חד-פעמיים, תוכלו לרכוש סכו"ם, כוסות, צלחות, קערות מרק ושאר כלים שעשויים מחומרים מתכלים 100% כמו כלים המבוססים על במבוק או סוכר, הנמכרים כיום בחנויות רבות. נוסף על כך, תוכלו לשדרג את המטבח שלכם עם מתקן מים שיחליף את השימוש שלכם בבקבוקי מים מפלסטיק.
3. חפשו חלופות סביבתיות למוצרים שימושיים
רוב הציבור אינו מודע לשוק העצום של מוצרים אקולוגיים הקיימים בשוק, כאלה שנועדו להחליף את המוצרים הלא-מתכלים והמזהמים. בין המוצרים הללו תוכלו למצוא: מברשות שיניים העשויות ברובן מעץ ממוחזר (וכמובן, מתכלה), שקיות אשפה מניילון ממוחזר, תיקים רב פעמיים ואופנתיים לקניות (ולא, אנו לא מתכוונים לתיקים הפרסומיים של רשתות הקניות, למרות שגם הם בסדר), מוצרי היגיינה נשית מתכלים ועוד.
בקיצור, כל הנותר לכם הוא לבחור את המוצרים שאתם מתחברים אליהם (מבחינת התועלת הסביבתית והתקציב) ופשוט ללכת על זה. שימו לב שחלק מהמוצרים הם גימיק ותו לא, אז הקפידו לקרוא עליהם קצת לפני הרכישה.
4. עשו קניות באופן מושכל
לא משנה איזה מוצר אתם מעוניינים לקנות או באיזה תחום, סביר להניח שתמיד תהיה לפניכם אופציה סביבתית יותר, ונסביר: מכירים את החטיפים שבאים כל אחד באריזה נפרדת, כשכולם עטופים באריזה אחת גדולה? עדיף לרכוש חטיף שבא רק עם אריזה אחת או שתיים. מעוניינים לרכוש מזון כלשהו בקופסת שימורים? חפשו מוצר זהה שמגיע בצנצנת זכוכית וכך תוכלו להשתמש בה שוב. מעוניינים לרכוש צעצוע פלסטיק לילד? חפשו חלופה מעץ או מפלסטיק ממוחזר, וכן הלאה...
5. בזבזו פחות חשמל
אם נחשוב על זה טוב, רובנו מבזבזים הרבה יותר חשמל ממה שהיינו צריכים, הרי חשבו על זה: כשאתם בבית בשעות האור, אתם מנסים לפתוח את החלון לפני שאתם מדליקים את המנורות? האם אתם מדליקים את הדוד באופן יעיל או שיוצא לכם להדליק אותו גם פעמיים ושלוש פעמים, רק כי מישהו מבני הבית "שכח" להתקלח כשהיו מים חמים? וכן הלאה. הקפדה על העניין הזה תועיל גם לכדור-הארץ, אולם חשוב לומר, שהיא גם תועיל לכם כלכלית בחשבון החשמל.
לסיכום, נדגיש רק כי חומרים רבים המזהמים את הסביבה, בסופו של דבר יכולים לחזור כמו בומראנג ולפגוע גם בגופנו, לרבות שאריות פסולת כמו פלסטיק, מתכת וחומרים כימיים שונים המזהמים את מי התהום, הימים והקרקעות, גזים רעילים הנוצרים ונפלטים ממצבורי פסולת וכן הלאה. לכן, זכרו כי השמירה על כדור-הארץ לא חיונית רק "באופן כללי", אלא היא חיונית לבריאות של כולנו.

תאריך:  25/03/2019   |   עודכן:  25/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתיבת המומחים
חול ושומשום - המרכז הישראלי למילוי מצע לריצוף היא חברה המתמחה במגוון פתרונות למילוי מצעים לריצוף, בהם שאיבה של חול ושומשום כמצע לריצוף    החברה משווקת ומציעה מגוון רחב של סוגי מילוי הכוללים את כלל החומרים שנעשה בהם שימוש באתרי הבנייה בארץ כמצע לריצוף    החברה מציעה שאיבה ופיזור של מגוון חומרים כולל חול טבעי, שומשום, טיט, חול ממוחזר (בעל תו תקן ירוק) וחומרי מחצבה נוספים או חדשים
דוד רפאל
דוד רפאל
כתיבת המומחים
אורן ברנע
הבנק בודק מה אתם לובשים כי הוא רוצה למזער את הסיכון    חוששים מהפגישה? הינה המדריך שיעזור לכם להתכונן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il