X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום: pexels]
4 פתרונות לבית נגיש
נגישות בבית פרטי נקבעת לפי רוחב הדלתות, סוג הכורסא והמיטה וכמובן מיקום ומספר המאחזים רוצים לשפר את איכות חיי בעלי המוגבלויות במשפחה? הינה המאמר שאתם חייבים לקרוא

לפי נתוני הסקר החברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נכון ל-2018 חיו בישראל מעל 1.5 מיליון אנשים עם מוגבלות. בפועל מדובר על כ-18% מהאוכלוסייה הכללית ועל 21% מהאוכלוסייה הבוגרת, מה עוד שנמצא שבגיל העבודה של 64-18 ישנם כ-790 אלף אנשים עם מוגבלות. משמעות הנתונים היא שהתאמת הבית לאנשים עם מוגבלות היא לא פריבילגיה - אלא הכרח.
השאלה המתבקשת היא כיצד מנגישים את הבית או באיזה אלמנטים כדאי להתמקד על-מנת להקל על איכות החיים של גברים ונשים עם סוגים כאלה ואחרים של מוגבלויות. בפועל, מסתבר שיש לפחות 4 פתרונות שמהם כדאי להתחיל:
1. דלת כניסה רחבה
הדבר החשוב ביותר הוא לזכור שלכל מוגבלות יש פתרונות, תכנון ועיצוב שמתאימים לה בגלל מענה על דרישות ספציפיות. כך לדוגמה לקויות פיזיות שמלוות בהתניידות על כיסא גלגלים, דורשות התאמה שונה בהשוואה ללקויות חושיות של ראייה ושמיעה או ללקויות קוגניטיביות שמטרתן לתכנן סביבה ביתית לתפקוד עצמאי. עם זאת, יש גם פתרונות שמתאימים לכולם ובראשם הרחבת דלת הכניסה. על דלת הכניסה להיות במיקום בולט ונגיש, ברוחב של 90 ס"מ לפחות וכחלק משביל גישה שנקי מסף או קפיצה של מעל 2 ס"מ. כמו-כן, רצוי שדלתות הפנים יהיו במרווח של 90 ס"מ לפחות אחת מהשנייה כדי שבעת הצורך ניתן יהיה להרחיב אותן.
2. כורסא חשמלית
פתרונות כמו כורסא חשמלית שמסייעת למתקשים בישיבה וקימה משפרים משמעותית את איכות החיים של בעלי מוגבלויות. בהקשר הזה גם צריך לזכור שמדובר בפתרון שמתאים עבור בני הגיל השלישי, אפילו אם הם לא סובלים ממגבלה פיזית מיוחדת.
רוב דגמי הכורסאות מתאימים למשקל של עד 150 ק"ג והתפעול שלהם נוח ופשוט. הכורסא מגיעה למצב שכיבה והקמה של עד 45 מעלות, היא עומדת בסטנדרטים מחמירים של בקרת איכות וניתן למצוא אותה במגוון צבעים לצורך התאמה דקורטיבית לסגנון הקיים בסלון.
3. מיטה מתכווננת
עוד דוגמה לאביזרי עזר מתקדמים שאחת המטרות שלהם היא לשפר את איכות החיים של בעלי מוגבלויות היא כמובן מיטה מתכווננת. מה שהיה בעבר נחלתם של בעלי הון בלבד הפך לחלק בלתי נפרד מהסביבה הפרטית של גברים ונשים עם מוגבלות פיזית, ובדרך טובה להתפנק אחרי יום ארוך וקשה. מיטה מתכווננת יכולה לסייע לתקופת השיקום לאחר פציעה, שבץ מוחי או אירוע לבבי. היא מתאימה לבעלי מוגבלויות בגלל האופן שבו היא מפזרת את העומס על השרירים ומונעת פצעי לחץ, אך בעזרתה ניתן גם לשנות תנוחות על-רקע העדפות אישיות. את המיטה ניתן להשיג בדגמים ליחיד או במידות לזוג ועלותה נקבעת לפי איכות חומרי הגלם והמזרן.
4. מאחזים
אי-אפשר לדבר על הנגשה של בית פרטי ללא שימוש במאחזים. זהו אומנם המוצר הזול ביותר ברשימה, אך הוא חשוב לגברים ונשים בכל הגילאים כי בעזרתו ניתן למנוע נפילות, החלקות והחמרה של המצב הפיזי. ראשית, יש לדאוג למאחזים בגובה של 90 ס"מ מינימום ובקוטר אחיזה של 4-3 ס"מ עבור מדרגות. שנית, חשוב למקם מאחז אופקי ואנכי בשירותים ולהרחיק את האסלה מהקיר הנגדי עם מרווח של 80 ס"מ לפחות על-מנת להקל על השימוש בחדר. לבסוף, כדאי למקם עוד מאחזים ברחבי הבית, באזורי ישיבה ובכל נקודה שבה יש סיכון לאובדן שיווי משקל.

תאריך:  27/03/2019   |   עודכן:  27/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורן ברנע
לליסינג תפעולי יש יתרונות שעובדים שכירים מרגישים על בסיס יומי    החל מחסכון בהוצאות ועד נוחות, אבזור ובטיחות - הינה כל הסיבות לבחור במסלול הזה למימון הרכב הבא של המשפחה
אורן ברנע
בחירה נכונה של שואב אבק מקצועי, עלולה להיות משימה מורכבת, כי יש היצע גדול של אפשרויות, דגמים ומותגים    אז מאיפה מתחילים ואיך חוסכים בלי להתפשר על ביצועים? הינה המדריך שחיפשתם
כתיבת המומחים
מצאתם את דירת או בית החלומות שלכם באחת הערים בארץ ואתם רגע לפני המעבר    חתמתם על חוזים, העברתם תשלומים ואתם חושבים שהגרוע מכל כבר מאחוריכם, נכון? אם התשובה היא כן אז תדעו שטעות בידכם, כעת עליכם לצלוח את המעבר    כדי שתוכלו לעשות זאת בקלות כדאי להכיר את אתר GetMoving להשוואת מחירי הובלה
דוד רפאל
כתיבת המומחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il