X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום: איתמר לוין]

כל אחד מאיתנו מחויב למלא את חוקי מדינת ישראל ולא לעבור עליהם. ידוע לכל כי הפרה של החוק כרוכה בעונשים מסוגים שונים, שהחמור מביניהם הוא עונש מאסר לתקופה ארוכה, ולכן רובנו אכן מקפידים לשמור על החוק.
מאידך-גיסא, יש גם כאלה שעוברים על החוק מסיבות שונות. לעיתים העבירה נעשית ללא יודעין, פשוט משום שהאדם לא הכיר את לשון החוק ולא ידע שדבר מה אסור (אולם כידוע אי-ידיעת החוק אינה פוטרת מן העונש).
במקרים אחרים, ייתכן שנסיבות קיצוניות כמו לחץ או מצוקה כלכלית, הביאו אדם מסוים לעבור על החוק ביודעין, אולם מתוך תחושת חוסר ברירה או מחשבה כי לעולם לא ייתפס.
גם אם לא מדובר בכם, ואתם אזרחים שומרי חוק שמעולם לא ביצעו עבירה, עדיין יש מצבים בהם הנסיבות לא ברורות די הצורך ולעיתים אתם עלולים להיקלע לסיטואציה בה לכל הפחות תיחשדו בעבירה על החוק; כך או כך, על-מנת להביא את המצב הסבוך לסיומו באופן המהיר ביותר ועם כמה שפחות נזק, חשוב להתייעץ עם עורך דין. בפרט, אם מדובר בעבירה פלילית או חשד לעבירה כזו, אזי הכתובת לסיוע משפטי מקצועי היא עורך דין פלילי.
דוגמאות
המשפט הפלילי מקיף מספר רב של תחומים, כגון עבירות של אלימות (פיזית או מילולית), תקיפות מיניות, עבירות סמים, סחיטה, גניבה, הימורים, סייבר, מרמה, הונאה ועוד. עורך דין פלילי יכול לסייע לכם גם במקרה של צורך לבצע מחיקת רישום פלילי ובשורה ארוכה של מקרים אחרים.
המגוון הרחב של עבירות פליליות הוא סיבה נוספת לכך שעורך הדין שילווה אתכם לאורך הדרך יהיה מקצועי ומנוסה, בדגש על התמחותו במשפט הפלילי. כך למשל גם אם יש לכם מכר קרוב שהוא עורך דין המתמחה בדיני תאגידים או במיסוי, מוטב שלא לקבל עצות משפטיות ממנו, אלא לשכור עורך דין פלילי שזה תחום התמחותו.
כמה שיותר מוקדם יותר טוב
השלב הראשון ברוב התיקים הפליליים הוא חקירה במשטרה. עבור אדם שמעולם לא עמד בסיטואציה כזו בעבר, מדובר במצב מאוד לא נעים ואף מלחיץ ומפחיד מאוד. למעשה, הלחץ שאדם עלול לחוות במהלך חקירה משטרתית, עלול להיות רב כל-כך עד שהוא עלול לומר דברים שאינם נכונים במאת האחוזים - ומכאן למשל עשויה להתרחש תופעה של שינוי גרסאות בין חקירות שונות הדנות באותו נושא ואפילו הודאה באשמה בעבור פשע שאדם כלל לא ביצע.
חשוב להדגיש, כי היותה של החקירה המשטרתית השלב הראשון בתהליך חשובה מאוד, משום שדברים שמתרחשים ונאמרים בין כותלי חדר החקירות, עשויים להשפיע על כל מהלך התיק בהמשך. לכן לא ניתן להפריז בחשיבות הקריטית של היוועצות בעורך דין פלילי מייד ברגע שבו עולה חשש כי אדם כלשהו עלול להיות מעורב בתיק פלילי - קל וחומר אם הוא החשוד העיקרי.
זכרו: אם זומנתם אל חקירה משטרתית בשל חשד לעבירה פלילית, בין אם מדובר בעבירת סמים, תקיפה, חבלה, מרמה, איומים או כל סיבה אחרת שיש לה אופי פלילי, מהרו לדרוש לדבר עם עורך דין פלילי ללא דיחוי ומוטב כי לא תאמרו דבר עד שהוא יגיע וינחה אתכם כיצד להמשיך.
כיצד עורך הדין הפלילי יכול לסייע?
עורך דין טוב, בכל תחום משפטי שהוא אולם בפרט במשפט הפלילי, אמור להכיר באופן יסודי ומעמיק את כל סודות המקצוע לרבות שינויים עדכניים בחוק או בתקנותיו. הוא היחיד שיכול להגן באופן מלא על הזכויות ועל האינטרסים שלכם - ולכן יש להבין שהוא בצד שלכם ולשתף איתו פעולה.
כך למשל עורך הדין יכול לשאול שאלות רבות שלעיתים נדמה כי אין ביניהן קשר זו לזו או למקרה שלשמו הוזמן, ובכל זאת יש לענות על כל שאלותיו בסבלנות ובכנות כדי שהוא יוכל להבין את המצב לאשורו ולפעול על-מנת לסייע לכם.
ראוי להדגיש, כי במדינת ישראל גם אם אכן ביצעתם את העבירה הפלילית המיוחסת לכם, עדיין יש לכם זכויות שחשוב לשמור עליהן ועל אחת כמה וכמה אם לא ביצעתם אותה. עורך הדין שלכם הוא זה שאמור לצמצם כמה שיותר את הנזק שייגרם לכם, ולכן יש לתת לו את כל המידע שהוא דורש.
איך לבחור עורך דין פלילי?
כאמור, במקרה של עבירה בעלת אופי פלילי, יש להתייעץ עם עורך דין פלילי שזהו תחום ההתמחות שלו. מומלץ לבחור בעורך דין שיש לו ניסיון, המלצות ומוניטין טובים, ורצוי גם כזה שיש לכם איתו כימיה מבחינה בין אישית. בכל מקרה לא כדאי לשכור עורך דין שאינו מתמצא היטב בתחום או מישהו שזה עתה סיים את לימודיו וטרם צבר ניסיון.
בשורה התחתונה, הסתבכות בתיק פלילי איננה דבר נעים ולכן רובנו משתדלים להימנע מכך; אולם אם הנסיבות הביאו אתכם לצרה שכזו, מוטב כי תשכרו עורך דין פלילי ללא דיחוי על-מנת שתוכלו להביא לסיומה כמה שיותר מהר ועם פגיעה מינימלית בכם, בשמכם ובשגרת חייכם.

תאריך:  02/04/2019   |   עודכן:  02/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורן ברנע
צביעת קירות, החלפת תאורה ושדרוג המיטה והמזרן יאפשרו לכם לעצב מחדש את חדר השינה בלי לחרוג מהתקציב    כך תעשו זאת נכון
אורן ברנע
היכרות עם האופן שבו בנויים כיום תיקי השקעות יכולה לסייע לכם להפיק תשואה מהון עצמי שצברתם    מבולבלים בגלל כל האפשרויות? הינה המדריך שיעשה לכם סדר
אורן ברנע
פיצה הפכה לאחד המאכלים הנפוצים בעולם המערבי בין היתר בגלל שאפשר לשדך אליה מגוון עצום של תוספות    עם זאת, יש כמה תוספות שככל הנראה מעולם לא חשבתם עליהן בהקשר של המטבח האיטלקי
אורן ברנע
נגישות בבית פרטי נקבעת לפי רוחב הדלתות, סוג הכורסא והמיטה וכמובן מיקום ומספר המאחזים    רוצים לשפר את איכות חיי בעלי המוגבלויות במשפחה? הינה המאמר שאתם חייבים לקרוא
אורן ברנע
לליסינג תפעולי יש יתרונות שעובדים שכירים מרגישים על בסיס יומי    החל מחסכון בהוצאות ועד נוחות, אבזור ובטיחות - הינה כל הסיבות לבחור במסלול הזה למימון הרכב הבא של המשפחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il