X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

ישנם לא מעט מקדמי אתרים מקצועיים כיום שפועלים בארץ. חלקם הם בוגרים של קורסים שונים בשיווק דיגיטלי במכללות ייעודיות, וחלקם צברו ניסיון מעשי רב, וכך התקדמו בתחום. מה שמשותף לכל מקדמי האתרים הוא שהידע המקצועי שלהם צריך להתבסס על ניסיון מעשי בשטח. האופן המדויק שבו עובד האלגוריתם של גוגל הוא עדיין סודי ביותר, ולכן עולם קידום האתרים האורגני נשען בעיקר על ידע מעשי שנצבר מניסוי וטעייה. אומנם ניתן ללמוד לא מעט תיאוריה על האופן שבו נכון לקדם אתרים, אך עדיין אין תחליף לניסיון שמבוסס על עבודת שטח פעילה בתחום.
אם התחלתם לבצע קידום אתרים עם חברה או עם מקדם פרטי, חשוב שתדעו כיצד למדוד אותם ולהעריך את ביצועיהם. מה שבאמת קובע את הצלחת הקידום הן התוצאות המעשיות שהקמפיין מביא. יש כמה מדדים שצריכים לסייע למדידה של כל מקדם אתרים שאתם עובדים איתו, והם מובאים כאן.
שיפור במיקומים בקידום האורגני
המדד הראשון והחשוב ביותר לכל קמפיין של קידום אתרים אורגני הוא המיקומים של האתר תחת ביטויי חיפוש שונים בגוגל. את המיקום של האתר יש לבדוק בהתייחס לביטוי חיפוש מסוים. בביטויים שונים, אותו האתר יכול להיות ממוקם במקום שונה לחלוטין בתוצאות החיפוש. לכן, אם יש לכם אתר שעוסק במכירת נעלי ספורט, יכול להיות שבביטוי "מכירת נעלי ספורט בתל אביב" תהיו בראש הרשימה, ואילו בביטוי כמו "חנות נעליים", תהיו במקום נמוך בהרבה. הדבר קשור לא רק למאמצי הקידום של המקדם שלכם, אלא גם לרמת התחרות ההתחלתית על אותו ביטוי בין אתרים שונים.
חשוב לדעת, כי המדד של מיקומי האתר הוא דינמי ויכול להשתנות מאוד מחודש לחודש, ולעיתים משבוע לשבוע. לכן, יש לדרוש מהמקדם שלכם שיעדכן אתכם באופן קבוע בעזרת דוח מיקומים שיישלח אליכם לפחות אחת לחודש.
שיפור בכמות הכניסות לאתר
מדד נוסף של הצלחת הקמפיין הוא כמות הכניסות לאתר שלכם בחודש. באופן טבעי, כאשר הקידום האורגני מצליח והאתר שלכם מתקדם מעלה בביטויי חיפוש רלוונטיים, צריך לגדול גם נפח התנועה לאתר. חשוב לוודא כי יש התאמה בין השיפור במיקומים לבין נפח התנועה לאתר. אם המיקומים משתפרים, אך אין גידול בתנועה באתר, ייתכן שאתם מתמקדים בביטויים הלא נכונים, או בכאלה שאינם מניבים תנועה אמיתית. בסופו של דבר, מה שחשוב זה לא רק המיקומים עצמם, אלא התוצאות שהם מביאים במישור הכניסות לאתר שלכם.
הצלחה של קמפיין קידום ממומן
גם לקידום ממומן יש פרמטרים מדידים של הצלחה. במקרה כזה, הקמפיין צריך להביא כניסות לאתר או לדף הנחיתה, ולהביא גם לעלייה בהיקף הגולשים שמשאירים את פרטיהם ליצירת קשר. בדרך-כלל, לדפי נחיתה ייעודיים בקמפיינים של קידום ממומן יש מדד המרה והצלחה מסוים - מילוי טופס, הרשמה לניוזלטר וכדומה. את איכות הקידום הממומן יש למדוד על-פי יחס ההמרה ועל-פי היקף ביצוע היעד שהוגדר באתר או בדף הנחיתה.
עלייה בהיקף הפעילות העסקית
בסופו של דבר, המטרה האמיתית של כל קמפיין קידום אתרים הוא העלאה של היקף הפעילות העסקית. זהו מדד מורכב, אשר מושפע מגורמים רבים שלא כולם קשורים באופן ישיר לקידום האתר. אך מכיוון שקידום אתרים הוא קמפיין של שיווק ופרסום - יש למדוד את העלייה בהיקף הפעילות של העסק, לאחר כמה חודשי קידום, ולהעריך כך את איכות הקמפיין ואת טיב המקדם.

תאריך:  16/12/2020   |   עודכן:  16/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
רון לאודר, מציין את הקמת המרכז לקידום התעסוקה שאותו הקים, מאמין שמתן הזדמנויות שוות לצעירים בפריפריה לצד השקעה בחינוך היהודי ברחבי העולם הם סוד עוצמתה של מדינת ישראל
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il