X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

ניסור ביטון הוא שיטת חיתוך שנדרשת לא פעם בתהליכי בנייה ובתהליכי שיפוץ שונים נוספים. ישנן חברות מקצועיות שמתמחות בתחום זה ומחזיקות ברשותן ציוד מתקדם שמאפשר לבצע את הניסור בצורה יעילה ובטיחותית.
בטון הוא חומר קשה מאוד, שבעבר היה חומר הבנייה העיקרי בארץ. תערובות הבטון מורכבות בדרך-כלל משילוב של חול, חצץ, צמנט ומים, ולעיתים נבנו מבנים גם מבטון מזוין - שהוא תערובת בטון משולבת עם פלדה. מכיוון שמבנים רבים בארץ בנויים מבטון, כדי לבצע בהם שיפוצים או שינויים מבניים נדרשת פעולה של ניסור הבטון.
בניגוד לקירות שבנויים מבלוקים ומגבס, שבהם ניתן לבצע חיתוך ושבירה באמצעים פשוטים יותר (כמו פטישים, למשל), בטון מצריך ציוד כבד ומיוחד כדי לחתוך אותו.
ישנן כמה טכניקות נפוצות של ניסור בטון בשוק, וכולן מצריכות ציוד מיוחד. לא כל בעל מקצוע יכול לבצע את הפעולה באופן מהיר ובטוח, ולכן נדרשת לכך עבודה מקצועית עם הציוד המתאים.
טכניקות של ניסור בטון
פעולת ניסור הבטון נדרשת במקרים שונים, כמו ניסור קורות בטון, ניסור ממ"דים, ניסור רצפות בטון ועוד. הטכניקה הנפוצה ביותר לניסור בטון היא בעזרת ציפוי יהלום. חיתוך זה נעשה על-ידי מסור משונן שעשוי ממתכת עוצמתית ומצופה באבקת יהלום. ציפוי זה הופך את המסור לחזק יותר מהבטון, ומאפשר לבצע את פעולת הניסור בצורה יעילה ומדויקת. שימוש בציוד כזה מאפשר גם חיתוך וניסור של בטון מזוין - שהוא, כאמור, חומר חזק ועמיד ביותר. היתרון המרכזי של השימוש ביהלום הוא שמדובר בחומר החזק בטבע, ולכן הוא מאפשר חיתוך ברמה העוצמתית ביותר.
טכניקה נוספת של ניסור בטון היא ניסור בעזרת כבל יהלום. כבל היהלום מאפשר ניסור מדויק יותר וגם שקט יותר. טכניקת ניסור זו מבוססת על כבל פלדה מצופה אבקת יהלום שאותו מסובבים במהירות בעזרת מנוע חשמלי.
שתי הטכניקות דומות זו לזו, בסופו של דבר, אך לכל אחת מהן יש יתרונות שונים בביצוע העבודה בשטח. צורת החיתוך היא מעט שונה, ולכן אופן ההפעלה של הציוד משתנה בהתאם. המגבלה העיקרית של מסור היהלום היא ביכולת שלו לנסר בטון בעובי רב. לעומת זאת, כבל היהלום מאפשר חיתוך וניסור בטון גם בעובי רב מאוד. יתרון נוסף של ניסור בטון באמצעות כבל יהלום הוא שהעבודה איתו נעשית בשקט רב יחסית, לעומת העבודה עם מסור היהלום.
ניסור בטון יבש ורטוב
בנוסף לאפשרות להשתמש בכלים שונים לניסור בטון, ניתן לבצע אותו בצורה יבשה או רטובה. ניסור רטוב כולל הזרמה של מים לנקודה שאותה מנסרים. המים משמשים למניעה של התחממות הלהב של המסור, וכן להפחתה של כמות האבק שנוצרת מהחיתוך.
בדרך-כלל ההעדפה של אנשי המקצוע היא לבצע חיתוך רטוב, אך במקרים מסוימים ניתן לבצע ניסור יבש ללא הזרמת מים, ולקבל תוצאות טובות באותה המידה. הדבר תלוי ביכולת להזרים מים במקום שבו מנסרים וכן בעובי הבטון שיש לנסר במסגרת העבודה.
ניסור ביטון מקצועי ובטיחותי
ניסור בטון הוא פעולה מסוכנת שצריכה להתבצע בצורה בטיחותית רק על-ידי מומחים לדבר. העוצמה של מסורי היהלום וכבל היהלום היא גבוהה ביותר, ועלולה לגרום נזק למי שמשתמש בהם באופן בלתי מקצועי. לכן, אם יש לכם פרויקט המצריך ניסור בטון, כמו עבודת שיפוץ כלשהי במבנה מבטון, חשוב לפנות למקצוענים (כמו המקצוענים של אתר "ענק הניסור"), ולקבל הצעת מחיר לניסור מותאמת אישית שמגובה על-ידי ניסיון ושימוש בציוד המתאים והבטיחותי ביותר.

תאריך:  21/12/2020   |   עודכן:  21/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתיבת המומחים
כאשר מתברר לקרובי משפחה שיקירם שנפטר נישל אותם מן הירושה, הם עשויים להגיש הליך של התנגדות לקיום צוואה אשר מטרתו לפסול את הצוואה ובמסגרתו מעלים נימוקים שונים לפסילת הצוואה    עו"ד ד"ר רן מובשוביץ סוקר עבורנו את העילות השכיחות המופיעות בהליכי התנגדות לצוואה בישראל
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
מחלקה ראשונה
רון לאודר, מציין את הקמת המרכז לקידום התעסוקה שאותו הקים, מאמין שמתן הזדמנויות שוות לצעירים בפריפריה לצד השקעה בחינוך היהודי ברחבי העולם הם סוד עוצמתה של מדינת ישראל
כתיבת המומחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il