X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות / מבזקים

דירה חדשה מקבלן היא בדיוק הנכס שעבורו שווה להזמין שירות מסודר לבדיקה מאסיבית של התשתית, הריצוף, החלונות, האיטום ועוד. אז מה כוללת בדיקה מן הסוג הזה ומול מי מתאמים אותה? הינה כל התשובות
רכישת דירה חדשה מקבלן היא לא רק אירוע מרגש, אלא העסקה הכי גדולה שאותה רובנו נעשה במהלך החיים. כפועל יוצא מכך, אנו משקיעים רבות בהכנה לקראת רכישת הדירה וגם מצפים להיכנס אליה בהקדם. עם זאת, הטעות הנפוצה היא לסמוך על כך שהקבלן יעמוד בהתחייבויות שלו ושלא יהיו ליקויים.
בפועל, התופעה של ליקויי בנייה קיימת גם בדירה חדשה מקבלן - ואף בשכיחות גבוהה יותר מכפי שנהוג לחשוב. עם זאת, יכול להיות לזה פתרון מסודר שמבוסס על בדיקה שמתבצעת על-ידי בעלי מקצוע שמתמחים בכך.
בדק בית מהו?
השירות של בדק בית ניתן על-ידי חברת בדק בית שיודעת לאתר ליקויי בנייה ולהצביע עליהם. בשביל לבצע ביקורת מבנים מן הסוג הזה, החברה מקצה מהנדס בדק בית לכל פרויקט ואף משתמשת בארגז כלים משוכלל ומתקדם.
השימוש בארגז כלים משוכלל ומתקדם מאפשר לאתר סוגים שונים של ליקויי בנייה. כמו-כן, זו הפעולה הנדרשת לטובת איתור נזילות בצורה מסודרת או איתור המקור של הנזילה אחרי בדיקת רטיבות. בנוסף, אפשר לתאם איתור רטיבות בכל דירה בפרויקט חדש מקבלן או בבניין עצמו.
מדוע חשוב לעשות בדק בית בדירה חדשה מקבלן?
דירה חדשה מקבלן מחייבת בדק בית מכמה סיבות. קודם כל, זו כאמור הדרך הכי טובה ובטוחה לאתר ליקויי בנייה מסוגים שונים. בהשקעה על בדק בית מחיר מוכיח את עצמו בטווח הארוך, כי איתור של הליקוי מאפשר להטיל על הקבלן את האחריות על התיקון.
חוץ מזה, חשוב לעשות בדק בית בדירה חדשה מקבלן על-מנת למנוע מצב שבו מאכלסים את הדירה למרות שיש בה ליקויים. אם לא רוצים לסיים את המעבר ורק אז לגלות ליקויי בנייה, עדיף לתאם שירותי בדק בית מראש וכאשר עוד אין אישור אכלוס.
איזה פרמטרים כולל בדק בית?
בדק בית כולל את כל הפרמטרים החשובים שקשורים לנושא של ליקויי בנייה. באמצעות בדיקה מן הסוג הזה ניתן לאתר ליקויי בנייה שקשורים לתשתית, לחשוף את המקורות של בעיות נזילות ואף לאתר ליקויי בטיחות.
במילים אחרות, הפרמטרים בבדק בית כוללים גם את מה שקורה בתוך המבנה או הנכס וגם את מה שקורה בסביבה שלו. בדק בית מבצעים כדי לאתר ליקויי צנרת, בשביל לברר מה המצב האמיתי של השלד ובשביל להשוות בין הביצוע בפועל לבין המפרט והתוכניות של הקבלן. אם מגלים ליקויי בנייה או פערים בין התוכניות לבין הביצוע, ניתן להגיש תביעה נגד הקבלן ולהשתמש בדוח הממצאים על-מנת לבסס את הטענות המרכזיות.
מי רשאי לבצע בדק בית?
מהנדס בדק בית הוא איש מקצוע שמוסמך לקחת על עצמו פרויקטים מן הסוג הזה. הוא רשאי לתאם שירותים שונים של ביקורת מבנים עבור לקוחות בסקטור הפרטי, העסקי והציבורי וגם להציע פתרונות עבור איתור נזילות או בדיקת רטיבות. בזכות שירותי בדק בית, גם רוכשי דירות חדשות מקבלן ישנים בשקט בלילה.
לסיכום, לא כדאי לוותר על שירותי בדק בית וחשוב לתאם את השירות הזה גם ברכישת דירה חדשה מקבלן. כך יודעים מה המצב האמיתי של הנכס ומקבלים כלים שבהם ניתן להשתמש על-מנת למצות את הדין מול קבלן שלא עמד בהתחייבויותיו.
למידע נוסף

תאריך:  08/03/2021   |   עודכן:  05/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il