X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

מסלול שחקים הוא מסלול הכשרה של חיל המודיעין שכולל שבעה תתי מסלולים ותוכנית לימודים לתואר ראשון. כל תת-מסלול מכשיר את החניכים לתפקידים מאתגרים ומרתקים בתחום המודיעין, הטכנולוגיה והסייבר, שיאפשרו להם לשרת שירות צבאי משמעותי ומספק בחיל המודיעין.
מסלול שחקים הוא למעשה תוכנית יוקרתית במיוחד שמלש"בים רבים שואפים להתקבל אליה מדי שנה. מדוע? גם כי בסוף ההכשרה אפשר להשתבץ בתפקיד מעניין וגם כי שירות מודיעיני-טכנולוגי מעניק למשתחררים ידע ומיומנויות שיסייעו להם מאוד גם באזרחות.
כל תת-מסלול מכשיר את החניכים לתפקידי מודיעין שונים, ובכל אחד מהם ישנו דגש על עולם ידע אחר. במסלול שוב"ל למשל הדגש הוא על השילוב בין מודיעין לפיזיקה וחלל, במסלול אח"מ על השילוב בין מודיעין למתמטיקה ותכנות מתקדם, במסלול אמנון על עולם הסייבר וכדומה. לא נשכח לציין גם את מסלול ארזים הייחודי, שבמסגרתו רוכשים החניכים השכלה אקדמית במתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב, ומתחילים את השירות הצבאי שלהם כקצינים בדרגת סגן.
למסלול שחקים יש יתרונות רבים, ולכן גם התחרות על המקומות בתוכנית היא לא פשוטה. מדי שנה נערות ונערים רבים מנסים להתקבל לאחד מתתי-המסלולים ועוברים תהליך מיון קפדני למדי. הם נדרשים להוכיח את התאמתם בכמה שלבי מיון, וכל אחד מהם בוחן יכולות ומיומנויות אחרות. הכנה לשחקים תעזור לכם לצבור ביטחון, לחזק את הידע שלכם בנושאים הרלוונטיים ולהוריד את רמת הלחץ והחרדה. קבלו שלושה טיפים שיעזרו לכם להגיע מוכנים למיונים למסלול שחקים.
טיפ מספר 1 - תקראו, תלמדו, תתייעצו
מבחני מיון הם עניין מלחיץ, בעיקר שמגיעים אליהם עם חוסר ודאות וחוסר ידיעה לגבי מה שמצפה לכם. דרך פשוטה מאוד לפתור זאת היא בעצם לעשות את מה שאתם עושים ממש ברגע זה - לחקור ולקרוא כמה שיותר מידע על מסלול שחקים, על תתי-המסלולים שהוא כולל, על שלבי המיון השונים, לעיין בכתבות באתר מיט"ב או באתרים שמטרתם הכנה לצה"ל, תתייעצו עם ההורים, עם אחים גדולים, עם חברים ועם אנשים שכבר עברו את המיונים לפניכם. ככל שיהיה ברשותכם יותר מידע כך תדעו טוב יותר כיצד להכין את עצמכם הן מבחינה נפשית והן מבחינה לימודית.
טיפ מספר 2 - תרגול, תרגול ועוד תרגול
עכשיו כשאתם יודעים פחות או יותר מה מצפה לכם במיונים, הגיע הזמן להתכונן לכל שלב. לקראת השלב הראשון, שהוא מבחני מחשב בנושאים כמו מתמטיקה, תכנות וידע כללי, כדאי לחזור על החומרים שאתם לומדים בבית-הספר ולתרגל כמה שיותר מבחנים לדוגמה. מכונים שמתמחים בהכנה למסלול שחקים מציעים הכנות מלאות ומקיפות, שכוללות תרגול רב ומגוון בנושאים שעשויים להופיע במבחנים. התרגול יסייע לכם לחזק את הידע הקיים ולהפנים אותו טוב יותר, להתמודד עם סוגים חדשים של שאלות ותרגילים וכן לצבור ביטחון לקראת המבחן האמיתי.
טיפ מספר 3 - הכנה לראיונות
תהליך המיון לשחקים כולל ראיון מקצועי עם נציג מהחיל וראיון אישי עם פסיכולוג או קב"ן (קצין בריאות הנפש). תפקידם של ראיונות אלו הוא לאפשר לגורמים הממיינים להכיר אתכם לעומק הן מבחינת הכישורים המקצועיים שיש לכם והיכולות הלימודיות שלכם, והן מבחינת האישיות שלכם, התחביבים, השאיפות, רמת המוטיבציה וכדומה. כדי להתכונן לראיון אתם יכולים לעשות רשימה של כל שאלות שלדעתכם יכולים לשאול ולחשוב על תשובות מלאות וכנות. בקשו מבני המשפחה והחברים לערוך איתכם סימולציות ותרגלו דיבור בביטחון. כמו-כן, ישנם בעלי מקצוע שמתמחים בהכנה לראיונות, לכן אם רוצים אפשר לשקול גם את האופציה הזאת.
לסיכום
תהליך המיונים למסלול שחקים הוא לא פשוט, אך הקבלה לכל אחד מתתי המסלולים תאפשר לכם למלא תפקיד מעניין ומשמעותי בצבא ותהווה מקפצה רצינית גם לאזרחות. הכנה למסלול שחקים יכולה לעזור לכם להביא לידי ביטוי את הפוטנציאל שטמון בכם, ולהגיע לתפקיד הנכסף בחיל המודיעין. בהצלחה!

תאריך:  02/08/2021   |   עודכן:  02/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il