אחד השיקולים החשובים והמשמעותיים ברכישת מכונית חשמלית הוא טווח הנסיעה שלה וזמינות עמדות הטעינה עבורה. החישוב הלוגי הוא שלא כדאי לרכוש רכב אם לא ניתן יהיה להגיע איתו לעבודה, לחברים בעיר אחרת או לקחת את כל המשפחה לשבוע נופש באילת. אף על-פי שזה אכן שיקול שיש להתחשב בו, גם מכונית בנזין רגילה צריכה "להיטען" על־ידי תדלוק באחת מתחנות הדלק, וגם היא לא מאפשרת נסיעה ללא עצירה שכזו.
מהו טווח הנסיעה לרכב חשמלי? בתחילת הדרך, רכב חשמלי, יכול היה להגיע לטווח נסיעה של 150-100 ק"מ בלבד. למרות שאנו חיים במדינה קטנה, זהו טווח שנחשב קטן והקשה על הבחירה ברכב חשמלי. היום, ככל שהטכנולוגיה הולכת ומשתכללת, טווח הנסיעה של מכוניות חשמליות מגיע ליותר מ־250 ק"מ ויש שיגיעו גם ל־300 ק"מ ויותר. כלי-הרכב המשודרגים מגיעים עם מערכות אפשרויות מתקדמות יותר, וטווחי הנסיעה שלהם עולים ומתארכים מדגם לדגם ומשנתון אחד לזה שבא אחריו.
עם זאת, אחד היתרונות בנהיגה ברכב חשמלי, שאינה קיימת בנהיגה בכל כלי-רכב רגיל אחר, היא האפשרות להטעין את הרכב תוך כדי נהיגה. ישנן דרכים וישנם תוואי שטח, שניתן לנצל אותם לטובת שימור האנרגיה של הסוללה ואף לטובת הטענת הסוללה בעוד כמה עשרות קילומטרים.
טיפים לשמירה ולניצול מקסימלי של טווח הנסיעה כל רכב, בנזין או חשמל, מנצל את האנרגיה שלו בצורה שונה לכל אורך הנסיעה. כאשר הרכב בתפוסת נוסעים מלאה ומכיל ציוד רב, משקלו גדול והוא צורך יותר אנרגיה. גם בעת נהיגה בתנאי אקלים קיצוניים - חום או קור, הרכב מתאמץ יותר, ולכן שורף יותר דלק או משתמש ביותר סוללה.
ישנן דרכים פשוטות וקלות לנצל בצורה אופטימלית את הסוללה ולהביא לטווח נסיעה מקסימלי. הינה כמה מהן: - שמירה על תקינות הצמיגים, החלפה בעת בלאי ובעיקר הקפדה על לחץ צמיגים כנדרש, יכולים לתרום לניצול טוב יותר של טווח הנסיעה.
- הפעלת מזגן צורכת חלק מאנרגיית החשמל של הרכב, הפעלת מערכת בקרת אקלים בתוך הרכב, הקיימת ברוב המכוניות, תדאג לשימוש נבון בסוללה לצורך זה.
- האטת הרכב לפני רמזורים בעת הגעה לפקק או לעומס תנועה, בירידות תלולות וכדומה, מאפשרת חיסכון בסוללה ואף מאפשרת הטענה שעשויה להוסיף כמה עשרות קילומטרים לנהיגה.
- החלפת הילוכים ידנית - אפשרות הקיימת בהרבה מכוניות, מאפשרת שמירה על מהירות הרכב וכתוצאה מכך שמירה על הסוללה שלו.
- נהיגה מתונה ללא הגברת מהירות מופרזת או לחלופין בלימות פתאומיות או אגרסיביות מדי שלא לצורך, יעזרו גם הן לשימור האנרגיה ולניצול הטווח עד למקסימום האפשרי המומלץ על-ידי היצרן.
- אם ניתן להוריד מטען עודף ולשמור על משקל הרכב קל עד כמה שאפשר, הרכב יזדקק לפחות כוח סחיבה וינצל את הכוח הזה לקילומטרים נוספים.
לסיכום, רוב הנסיעות של בעלי המכוניות בארץ הן נסיעות קצרות בתוך העיר לצורכי עבודה או בילוי. גם נסיעות מעיר אחת לאחרת ניתן לבצע בנקל ברכב חשמלי. הקושי בא לידי ביטוי, בעת שרוצים לצאת לנסיעות ארוכות כמו נסיעה לאילת לחופשה משפחתית. אך גם רכב חשמלי, ככל רכב אחר, נדרש לעצור כדי להיטען לצורך המשך בנסיעה. מספר עמדות הטעינה הפרוסות ברחבי הארץ עומד כרגע על כמה אלפים, והמספר הולך וגדל מדי שנה, שכן היתרונות שבנסיעה ברכב חשמלי עולים על החסרונות שלו, והקמת עמדות כאלה משתלמת ביותר. עצירה אחת (או שתיים, תלוי מהי נקודת המוצא), להתרעננות ולתדלוק, פותרת את נושא הטעינה וניתן לצאת גם לטיולים כאלה בצורה קלה ופשוטה.